• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 20 فروردین 1401
کد مطلب : 157526
+
-

مانع‌زدایی در ساخت 120هزار واحد مسکونی

با تفاهم میان شهرداری تهران و دیگر نهادها، ضمن اعطای 450میلیون تومان تسهیلات ساخت، 200میلیون تسهیلات برای اسکان موقت نیز به متقاضیان ارائه می‌شود

نوسازی
مانع‌زدایی در ساخت 120هزار واحد مسکونی

ساخت 180-120هزار واحد مسکونی در سال‌جاری برای تهران آغاز شده و برای این منظور تسهیلات ویژه‌ای نیز به متقاضیان داده می‌شود.
به‌گزارش همشهری، اواخر سال گذشته ‌ شهرداری تهران در تفاهم با وزارت راه و شهرسازی، شرکت بازآفرینی شهری و بنیاد ملی مسکن، طرح ساخت مسکن مورد نیاز پایتخت را کلید زد. این اقدام در راستای طرح نهضت ملی مسکن دولت شروع شد و حالا خبر می‌رسد علاوه بر تسهیلاتی که برای ساخت به مالکان بناهای فرسوده و سازندگان حرفه‌ای ارائه می‌شود، به‌زودی تسهیلات اسکان موقت هم داده خواهد شد. البته در این راه قرار نیست که شهرداری، مسکن بسازد بلکه از مسیر پیش‌رو مانع‌زدایی می‌کند. همچنین بیشتر ساخت‌وسازها در بافت فرسوده و اراضی رها شده شهر ساخته خواهد شد. کاوه حاجی علی‌اکبری، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در این رابطه گفت: «اواخر سال گذشته قرارگاه ملی مسکن تشکیل شد. آنچه این قرارگاه هدف‌گذاری کرده، ساخت حدود 180هزار واحد مسکونی است. البته 120هزار واحد مسکونی، حداقل تعدادی است که نیازهای موجود را پاسخ دهد اما طبق برآوردها برای ساخت 180هزار واحد مسکونی ظرفیت داریم. این ظرفیت   در شهر تهران شناسایی شده و برای آنها پروژه‌ها را نیز تعریف کرده‌ایم.» به هر ترتیب طبق تفاهمنامه‌هایی که شهرداری به امضا رسانده، امسال ساخت‌وساز در پایتخت کشور سرعت می‌گیرد و در این بین، بخش‌هایی که بناهای ناپایدار و بافت‌های ناکارآمد و فرسوده دارند، در اولویت کاری هستند. در ادامه آماری از وضعیت بافت فرسوده تهران و تسهیلاتی که به متقاضیان ساخت مسکن ارائه می‌شود آمده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید