• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 17 فروردین 1401
کد مطلب : 157321
+
-

واکنش سخنگوی دولت به مسائل مشهد

دولت
واکنش سخنگوی دولت به مسائل مشهد

سخنگوی دولت روز گذشته به مسائل مشهد در جلوگیری از ورود زنان به ورزشگاه و اظهارات آیت‌الله احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد درباره مهاجرین به این شهر پاسخ داد. علی بهادری‌جهرمی درباره حواشی ایجاد شده در بازی بین ایران و لبنان در ورزشگاه مشهد و دستور برخورد رئیس‌جمهور با مقصران و خاطیان گفت: جمهوری اسلامی ایران سابقه برگزاری میزبانی رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی را داشته و حاشیه‌ای از حیث تماشاچیان نبوده و نخواهد بود. درخصوص حادثه مشهد مسئولان فدراسیون یا هیأت ورزش استان یا حوزه محلی هم در برنامه‌ریزی و هم در برگزاری مسابقه کوتاهی‌هایی داشتند که رئیس‌جمهور در این خصوص به وزیر کشور دستور داد گزارش جامعی از تقصیرها ارائه کند؛ چون دولت اغماضی در کرامت شهروندان به‌ویژه بانوان نخواهد داشت و قطعا با خاطیان برخورد می‌کند. او با اشاره به درخواست نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی از رئیس‌جمهور برای رسیدگی به وضعیت زندگی مهاجران افغانستانی گفت: افغانستان بیش از ۴۰سال درگیر جنگ است و آوارگی‌ها بر اثر همین جنگ‌هاست که ثمره مداخلات خارجی است.
بهادری‌جهرمی افزود: ایران به‌عنوان همسایه میزبان بخشی از مهاجران بوده و رتبه اول را در حوزه مهاجر - شهرها دارد و این افراد مانند ایرانیان به اذعان مراجع بین‌المللی در شهرها در کنار ایرانیان زندگی می‌کنند. حمایت‌های مراجع بین‌المللی از این اتباع در حد صفر است؛ در عین حال دولت معطل اقدامات بین‌المللی نمانده و اقدامات متعددی در این سال‌ها انجام شده و انتظار می‌رود ثبات به افغانستان برگردد تا اتباع این کشور به وطن و کاشانه خودشان برگردند. ایران همواره با نگاه حسن همجواری میزبانی مناسبی داشته و رئیس‌جمهور نیز به وزارت کشور برای ایجاد «سازمان ملی مهاجرین» دستور داده است.
دبیر هیأت‌دولت درباره 2وعده دولت درخصوص رفع فقر مطلق و ساخت 4میلیون مسکن در 4سال نیز توضیحاتی ارائه کرد. رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت درباره وعده دولت برای ساخت ۴میلیون مسکن در ۴سال گفت: ۸۰۰هزار واحد اعلام شده در حال ساخت است و برای یک‌میلیون‌و۱۰۰ هزار واحد مسکونی زمین تعیین و یک‌میلیون‌و۴۰۰ هزار واحد مسکونی نیز جانمایی شده‌اند. بهادری‌جهرمی همچنین با بیان اینکه ۱۲هزار واحد از پروژه‌های مسکن مهر با پیشرفت ۱۵درصد از سال۹۴ تاکنون رها شده باقی مانده‌اند، ادامه داد: طرح نهضت ملی مسکن که با جدیت بیشتر آغاز شد، با استقبال گسترده‌ای همراه بود و حتی برخی به‌خاطر نهضت ملی مسکن از طرح‌های دیگر مسکن انصراف داده‌اند. رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در پاسخ به سؤالی درباره آخرین اقدامات دولت برای تحقق وعده رفع فقر مطلق نیز گفت: وعده رفع خط فقر مطلق وعده امروز و دیروز نبود و شعار انتخاباتی سال۹۶ دولت گذشته بود، اما دولت سیزدهم از سال گذشته روی آن تأکید کرده و سبدهای یارانه‌ای و تسهیلات و تخفیفات به همین منظور بوده و همکاری‌های خوبی بین نهادهای حمایتی انجام شده است. درخصوص خط فقر هم به موازات آن در حال پیگیری و اجراست. او با اشاره به نزدیک بودن بیستم فروردین که به‌عنوان روز ملی انرژی هسته‌ای نامگذاری شده، گفت: در مراسم امسال با میزبانی سازمان انرژی اتمی و با حضور رئیس‌جمهور از سند جامع راهبردی توسعه هسته‌ای کشور رونمایی می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید