• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 16 فروردین 1401
کد مطلب : 157271
+
-

گرینویچ/این کامیون نان را آجر می‌کند


میشیگان:  راننده‌ کامیون‌های آمریکا پس از رانندگی خطرناک راننده‌های دیگر و لغزنده‌بودن برخی جاده‌ها حالا دشمن بسیار خطرناک‌تری مقابل خود می‌بینند؛ دشمن نان‌آجر‌کنی به نام کامیون‌ خودران. به گزارش دیلی‌میل، براساس پژوهش تازه‌ای در مورد پیشرفت‌های فناوری رانندگی خودکار، کامیون‌های بی‌راننده می‌توانند طی سال‌های آینده جای ۹۰ درصد نیروی انسانی را در رانندگی بگیرند. دانشگاه میشیگان در یک مطالعه‌ روندهای فعلی ارزیابی تأثیر خودکار کردن را بر حمل‌ونقل کامیونی ‌در مسافت‌های طولانی بررسی کرده ‌است. طبق یافته‌های این تحقیق با ورود سامانه‌های رانندگی خودران به رانندگی در ‌مسافت‌های طولانی بین ایالتی در ایالات متحده تا ۵۰۰ هزار نفر از کار بیکار می‌شوند. این محققان با استفاده از داده‌های سال ۲۰۱۷ دفتر آمار ترابری ایالات متحده، دفتر سرشماری ایالات متحده و وزارت بازرگانی ایالات متحده سناریوهای مختلف استقرار کامیون را در سراسر بخش قاره‌ای ایالات متحده محاسبه کردند.

ناامیدی 40درصد جوانان آمریکا

واشنگتن: پژوهشی که در آمریکا انجام شده نشان می‌دهد از هر 10جوان آمریکایی 4نفرشان احساس ناامیدی و غمگین بودن می‌کنند. به گزارش ‌واشنگتن پست و براساس پژوهشی که سی دی سی CDC (مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری Centers for Disease Control and Prevention)در شش ماهه نخست سال 2021میلادی انجام داده است پس از شیوع کرونا جامعه آماری این پژوهش شامل 7هزار و 700جوان از یکنواخت شدن زندگی‌شان شکایت داشته‌اند. همچنین از هر 10جوان یکی یا به‌خودکشی فکر کرده یا دست‌کم یک‌بار اقدام به‌ آن کرده است. بر اساس این پژوهش سونامی ناامیدی پساکرونایی بسته به اقتصاد کشور‌های گوناگون نوسان دارد و در برخی کشور‌ها این میزان به 70درصد می‌رسد. 

بسیج ارتش چین مقابل کرونا

شانگهای: دولت چین گروهی از نیروهای ارتشی و هزاران نفر از کارکنان بخش پزشکی و بهداشتی را به شانگهای فرستاد تا در کار آزمایش کووید-۱۹  ساکنان این شهر ۲۶ میلیون نفری کمک کنند. به گزارش یورونیوز، روز دوشنبه بسیاری از ساکنان پیش از طلوع آفتاب از خواب بیدار شدند و درحالی‌که برخی از آنها هنوز پیژامه و لباس خواب به تن داشتند، با فاصله اجباری دو متری از یکدیگر در صف‌های دراز ایستادند تا پرسنل بهداشت از حلق آنها نمونه‌برداری کنند. روزنامه نیروهای مسلح چین گزارش داد که روز یکشنبه بیش از 2هزار نفر از کارکنان بخش پزشکی از تمام زیرمجموعه‌های ارتش ازجمله نیروی دریایی و نیروهای مشترک پشتیبانی، به شانگهای اعزام شده‌اند. رسانه‌های دولتی چین گزارش دادند که بیش از 10هزار نفر از کارکنان بخش مراقبت‌های بهداشتی از استان‌هایی مانند جیانگسو، ژجیانگ و پکن وارد شانگهای شده‌اند. این رسانه‌ها تصاویری از ورود پرشتاب این نیروها با هواپیما و قطار به شانگهای، با چمدان در دست و ماسک بر صورت منتشر کردند. پیش از این هم چینی ها برای مهار کرونا بسیج شده بودند اما آمار این بار رکورد‌های پیشین را شکست.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید