• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 16 فروردین 1401
کد مطلب : 157178
+
-

نام: ژاوی؛ لقب: گواردیولا

نام: ژاوی؛ لقب: گواردیولا

ذهنیت برنده؛ این چیزی است که ژاوی در بازی‌های اخیر به بارسلونا هدیه کرده است. بازیکنان بارسا که یک‌فصل و نیم مثل بازنده‌ها به زمین می‌رفتند، حالا سوت آغاز مسابقه را در حالی می‌شنوند که انگار بازی را برده شروع کرده‌اند. ژاوی تیمش را مثل دوران اوج گواردیولا به زمین می‌فرستد؛ گرسنه موفقیت و گلزنی.
  جدول لالیگا هم با این اتفاق عجیب‌تر شده. بارسا با پیروزی در دیدار عقب‌افتاده‌اش می‌تواند خودش را به 9امتیازی رئال مادرید در صدر جدول برساند. هر 3تیم بارسا، سه‌ویا و اتلتیکو با 57امتیاز در تعقیب رئال 69امتیازی قرار دارند. این در حالی است که تا همین 3‌ماه پیش به‌نظر می‌رسید بارسا و اتلتی نتوانند سهمیه لیگ قهرمانان بگیرند. بارسا اگر بتواند مقام دومی خود را تثبیت کند، جواز حضور در سوپرجام فصل آینده اسپانیا را هم به‌دست خواهد آورد.
  در فاصله 8هفته مانده تا پایان لالیگا کمی سخت است صدرنشین عوض شود. رئال مادرید در ادامه فصل با ختافه، سه‌ویا، اوساسونا، اسپانیول، اتلتیکو، لوانته، کادیس و بتیس بازی دارد که نیمی از آنها مقابل سه‌ویا، اتلتی، اسپانیول و بتیس بسیار سخت است. لوانته، کادیس، سوسیداد، وایکانو، مایورکا، بتیس، سلتاویگو، ختافه و ویارئال حریفان آینده بارسلونا هستند که از این میان سوسیداد، بتیس، سلتا و ویارئال حریفان سخت‌تری خواهند بود. لغزش در بازی‌های باقیمانده می‌تواند سهمیه لیگ قهرمانان یا سوپرجام یا هر دو را از بارسا بگیرد و لغزش رئال می‌تواند قهرمانی را بار دیگر به بارسلونا برگرداند.
  برای نخستین‌بار از سال 2020، بارسا در 3‌بازی متوالی (3‌برد) در نیوکمپ کلین شیت کرد.
  پدری هشتمین گل خود برای بارسا در هفتادویکمین بازی‌اش برای این تیم و درحالی‌که 19سال دارد، به ثمر رساند. اینیستا که پدری با او مقایسه می‌شود، هشتمین گل خود برای بارسا را زمانی به ثمر رساند که 139بازی برای این تیم انجام داده بود و 21سال داشت.
  تعداد بازی‌های پیاپی بدون باخت بارسا با ژاوی هم به 15مسابقه رسید که در این میان بازی‌های بسیار حساس و سختی مثل ال‌کلاسیکو یا بازی با تیم‌های بزرگی مثل ناپولی، سه‌ویا، والنسیا، بیلبائو، اتلتیکو و... هم انجام شده.
  برای گل استثنایی پدری نمی‌توان پاس‌گلی درنظر گرفت اما از لحاظ فرمولی، گلی که او در برد یک بر صفر بارسا به سه‌ویا زد، با پاس گل دمبله بود. حالا بازیکن عصیانگر کاتالون‌ها در 10بازی اخیر و پس از آنکه مورد بی‌مهری هواداران قرار گرفته بود، 13پاس‌گل داده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید