• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 16 فروردین 1401
کد مطلب : 157177
+
-

نبرد در 3 جبهه

لیورپول و من‌سیتی از امشب ماجراجویی خود را برای فتح سه‌گانه آغاز می‌کنند

نبرد در 3 جبهه

مرحله یک‌چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا از امشب آغاز می‌شود. 2 تیم مدعی لیگ برتر در این فصل که فاصله‌ای ناچیز با هم دارند، باید مقابل اتلتیکومادرید و بنفیکا به میدان بروند. سیتی میزبان و لیورپول میهمان است. هر دو تیم شانس فتح سه‌گانه در این فصل را دارند و بازی هفته آینده رودرروی آنها تعیین‌کننده خواهد بود. هر یک از این دو تیم برای فتح سه‌گانه باید 3‌بار از روی حریف رد شوند؛
۲۱ فروردین: سیتی - لیورپول (لیگ برتر)،
۲۷ فروردین: سیتی - لیورپول (نیمه‌نهایی جام حذفی)، ۷خرداد: تقابل احتمالی در فینال لیگ قهرمانان.

لیورپول
  حدود ۳ماه پیش، منچسترسیتی با لیورپول ۱۴امتیاز اختلاف داشت. از آن پس، قرمزها 10‌بازی پیاپی لیگ برتری را با پیروزی پشت سر گذاشتند و در ۱۶‌دیدار از ۱۷‌دیدار آخر خود در تمامی رقابت‌ها با پیروزی زمین بازی را ترک کردند تا اکنون تنها یک‌امتیاز با صدر جدول فاصله داشته باشند.
  لیورپول در سال 2022تاکنون تنها 4‌گل در لیگ خورده که کمترین تعداد گل خورده بین تیم‌های لیگ برتر است. بنفیکا با باخت مقابل براگا پا به این مسابقه می‌گذارد.
  لیورپول در 6‌بازی از 8‌بازی لیگ که تیاگو در ترکیب اصلی تیم حضور نداشته موفق به پیروزی نشده. بعد از باخت خانگی مقابل چلسی در مارس ۲۰۲۱، تیاگو در ۲۵‌بازی از ابتدا در ترکیب تیم بوده است. لیورپول فقط در یک بازی از این ۲۵‌ بازی شکست خورده که آن هم شکست یک بر صفر مقابل اینتر بوده؛ شکستی که روی نتیجه کلی تأثیر چندانی نداشت و لیورپول به مرحله بعد رفت.
  لیورپول پس از تاتنهام 30گله، با 27گل بیشترین تعداد گل را در سال2022به ثمر رسانده است؛ 8گل بیش از من‌یونایتد و من‌سیتی.

بنفیکا
  بنفیکا با شکست مقابل براگا به استقبال دیدار با لیورپول آمده است. با وجود این بنفیکا در 10‌بازی آخرش تنها همین یک‌شکست را داشته و 6‌بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته است.
  بنفیکا در حال‌حاضر تیم سوم جدول رده‌بندی لیگ پرتغال است و با صدر جدول 12‌ امتیاز فاصله دارد. این تیم که در مرحله قبل آژاکس را از پیش‌رو برداشت، روی کاغذ حریف آسانی برای لیورپول به‌حساب می‌آید.

سیتی
  4 بازی آینده من‌سیتی مقابل اتلتی و لیورپول برگزار می‌شود که یکی در میان خواهد بود؛ رفت و برگشت مقابل اتلتیکو و بازی لیگ و فینال جام حذفی مقابل لیورپول. گواردیولا ممکن است در این 4‌بازی هر 3‌جام این فصل را ببازد.
   کایل واکر به‌دلیل 3‌جلسه محرومیت برای بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی UCL مقابل اتلتیکو مادرید غایب خواهد بود.
  رحیم استرلینگ هم‌اکنون روی 200‌گل منچسترسیتی در همه  رقابت‌ها تأثیر مستقیم داشته (128‌گل و 72‌پاس گل) و باید دید امشب می‌تواند از این رکورد عبور کند یا خیر.

اتلتیکو
  تیم دوم مادرید در سوگ درگذشت پدر دیه‌گو سیمئونه توانست تیم آلاوس را 4 بر یک ببرد و با بارسا و سه‌ویا در رده دوم لالیگا هم‌امتیاز شود. اتلتی هر 5بازی آخرش را با برد به پایان برده که یکی از آنها پیروزی یک بر صفر در زمین منچستریونایتد در دوره قبلی لیگ قهرمانان است. اتلتی در 8‌بازی پیاپی تنها یک‌تساوی در دیدار رفت به من‌یونایتد داده.
  اتلتیکو در سال‌های اخیر سفرهای زیادی به انگلیس داشته و توانسته لیورپول و من‌یونایتد را از دور رقابت‌ها کنار بزند.
  خیمنس، کاراسکو و اره‌را همچنان در لیست این تیم غایبند. روبن دیاز هم غایب بزرگ منچسترسیتی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید