• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 15 فروردین 1401
کد مطلب : 157096
+
-

پشت خط‌زن/لشکرکشی به سواحل لاجوردین!

جمشید حمیدی، کارشناس والیبال

سال نو و قرن جدید با ترافیک مسابقات والیبال آغاز می‌شود اما پیش از شروع رقابت‌های رسمی و منطبق بر تقویم فدراسیون بین‌المللی ۴تیم دختران و پسران کشورمان اواخر ‌ماه جاری راهی ایتالیا می‌شوند تا در تورنمنت کورناکیا شرکت کنند؛ تیم‌های نوجوانان و جوانان دختر و پسر که حداقل شامل ۸۰بازیکن می‌شود. امیدواریم همگی به سلامت بروند و برگردند و کادر فنی تیم‌ها نیز در هدایت و استفاده بهینه از بازیکنان بیشترین تلاش و دقت نظر را داشته باشند. البته هنوز کرونا و اومیکرون بساط خود را از پهنه گیتی جمع نکرده و قربانی می‌گیرد، پس مراقبت‌های بهداشتی و فاصله‌های اجتماعی نیز باید در اولویت قرار بگیرد. در این شرایط سلامتی بازیکن مهم‌تر از هر چیز دیگری است.

شهداب در جام بین‌المللی رمضان دوبی
تیم والیبال شهداب یزد از فردا در جام بین‌المللی رمضان دوبی شرکت خواهد کرد. این تیم با هزینه کامل اسپانسر اماراتی و البته با پیشقدمی مصطفی ذوقی، بازیکن و کاپیتان سابق تیم ملی که در امارات زندگی می‌کند، معرفی شده و قرار است به‌مدت ۲هفته شب‌ها بعد از افطار به میدان برود. مسابقات جایزه نقدی دارد و‌ گفته می‌شود مبلغ جایزه یک‌میلیون و 500هزار درهم است. چند بازیکن سرشناس ایرانی همانند پوریا فیاضی، آرمین تشکری و... نیز در تیم‌های مختلف شرکت‌کننده پخش می‌شوند. از گوشه و کنار هم خبر رسیده است که تیم‌های الزمالک مصر و هالک‌بانک ترکیه نیز جزو مدعوین جام رمضان هستند که باید دید حضور این تیم‌ها در این تورنمنت چقدر به واقعیت نزدیک است.

توتولو و دستیاری تیم ملی
یک مربی ایتالیایی دستیار و مشاور فنی بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی والیبال ایران می‌شود. این خبر اختصاصی را پیش از عید در این ستون از روزنامه همشهری ورزشی درج کرده بودیم. البته سال گذشته سر مبلغ دستمزد توتولو چانه‌زنی‌هایی وجود داشت و‌ شاید این مسئله اصلی برای استخدام این مربی بود اما با توجه به توقف چرخ‌های ورزش ازجمله والیبال در روسیه که توتولو آنجا شاغل است، حضور مجدد این مربی در ایران را باید قطعی دانست. او پیش‌تر دستیار و به روایتی مغز متفکر در کادر فنی ولادیمیر آلکنو، سرمربی قبلی تیم ملی ایران بود. جالب‌تر اینکه قرار است یک بدنساز سرشناس ایتالیایی نیز وارد گود همکاری با تیم ملی ایران شود. برای پیکار در میدان‌های مهیب پیش‌رو باید مسلح بود!
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :