• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 22 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15709
+
-

لرزش زمین از یاسوج و یزد تا سرخس

بار دیگر وقوع چند زمین‌لرزه مناطق مختلف کشورمان را به‌لرزه درآورد. زلزله در یاسوج، بهاباد یزد و سرخس هرچند نسبتا شدید بود و موجب وحشت ساکنان این مناطق شد اما خوشبختانه تلفاتی به‌دنبال نداشت.

اولین زمین‌لرزه صبح پنجشنبه یاسوج را لرزاند. قدرت این زلزله 4.3ریشتر بود و ساکنان این منطقه را به خیابان‌ها کشاند. این اما پایان کار نبود چرا که در ادامه 6زمین‌لرزه دیگر که همگی بالای 3ریشتر قدرت داشتند بار دیگر یاسوج و سی‌سخت را لرزاندند. عزیز فیلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این‌باره به ایسنا گفت: در برخی روستاهای خسارت‌دیده اردوگاه برپا شده و علاوه ‌بر 3 اردوگاه ایجاد شده در شهر یاسوج 2 اردوگاه اسکان دیگر نیز قرار است برپا ‌شود. وی ادامه داد: متأسفانه برخی فروشنده‌ها چادر مسافرتی و پلاستیکی را بیشتر از قیمت بازار به مردم می‌فروشند که از دستگاه‌های متولی ازجمله فرمانداری، تعزیرات حکومتی و صنعت، معدن و تجارت خواسته شده با متخلفان برخورد جدی شود.

در همین حال جلال پوران‌فرد، رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد درباره شمار مصدومان حادثه به ایسنا گفت: این زلزله 12مصدوم برجا گذاشته که از این تعداد 8نفر به‌صورت سرپایی درمان و 4نفر در بیمارستان بستری شدند.

از سوی دیگر از سرخس در خراسان رضوی و بهاباد در یزد نیز خبر می‌رسد که زلزله این مناطق را نیز به لرزه در آورده است. در جریان زلزله 5ریشتری که ساعت2:06 پنجشنبه در عمق 7کیلومتری زمین اتفاق افتاد مناطقی از سرخس لرزید. ساعت6:35 بامداد دیروز نیز زلزله‌ای به بزرگی 4.1ریشتر بهاباد را به‌لرزه درآورد.

این خبر را به اشتراک بگذارید