• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 22 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15694
+
-

با مردم

با مردم

@  مردم را محرم بدانند

سلام. در ستون با مردم روز پنجشنبه شهروندی درخصوص لغو برجام گفته بود اگر مردم و حاکمیت با هم باشند می‌توانیم از این مشکل هم عبور کنیم. متأسفانه یکی از مشکلاتی که وجود دارد به این برمی‌گردد که مردم که صاحبان اصلی این کشور هستند از سوی مسئولان محرم شناخته نمی‌شوند. اگر مسئولان صادقانه با مردم صحبت کرده و بگویند که مشکلات چگونه است، آنگاه می‌توان انتظار داشت تا مردم هم صادقانه با مسئولان همکاری کنند. اگر این گلایه را منتشر می‌کنید، لطفا گزارشی درخصوص همدلی مسئولان با مردم هم بنویسید.
5462...0919

  چرا وعده می‌دهند؟

سلام. با اینکه مسئولان در آموزش و پرورش اعلام کرده بودند، اصلاحیه پاداش و ارتقای شغلی شامل حال فرهنگیان بازنشسته سال88 نیز خواهد شد اما متأسفانه هنوز این وعده عملی نشده است. البته بهانه این است که می‌گویند بودجه ندارند! واقعا اگر چنین بوده پس چرا وعده می‌دهند؟
دبیر بازنشسته از گلستان

  فرهنگسازی‌ نزاع‌های خیابانی

هرازچندگاهی در خبرهای حوادث می‌خوانیم که نزاع‌های خیابانی بر سر موضوعات پیش‌پاافتاده مانند بوق زدن و... تبدیل به درگیری و بعضا منجر به مرگ می‌شود. متأسفانه نزاع ازجمله مسائلی است که علاوه بر ایجاد فضایی آکنده از خشم و نفرت و مختل کردن روابط انسانی، امنیت جانی و انسانی را از جنبه‌های مختلف تهدید کرده و به ثبات اجتماعی خدشه وارد می‌سازد. لطفا مطالبی در راستای فرهنگسازی‌ نزاع‌های خیابانی منتشر کنید.
8453...0914

  توجه به رضایت شغلی کارکنان

در سال‌های گذشته که همچنان نیز ادامه دارد بسیاری از دستگاه‌های دولتی کارانه و پرداختی‌های گوناگون به کارکنانشان پرداخت می‌کنند. این درحالی است که بسیاری از کارکنان دیگر دستگاه‌ها صرفا یک حقوق ثابت دارند و اگر هم اضافه کاری داشته باشند بعد از ماه‌ها تأخیر به آنها پرداخت می‌شود. امیدواریم مسئولان ذی‌ربط در سازمان برنامه و بودجه با اصلاح این نابرابری‌ها، گامی در جهت رضایت شغلی کارکنان بردارند.
درددل یک فرهنگی

  ترافیک و تراکم خودرو

سلام. مدتی است که پلیس راهور با مسدود کردن صبحگاهی میدان صیاد شیرازی، رانندگان خودروها را به سمت بلوار جانبازان هدایت می‌کند. این اقدام باعث ترافیک و تراکم خودرو از خیابان سبلان شمالی تا چهارراه نظام‌آباد شده است. به‌گونه‌ای که حتی خیابان سبلان جنوبی و خیابان شهید مدنی را هم پرتراکم می‌کند. لطفا منعکس کنید.
3143...0912

  همسان‌سازی‌ هدفمند

با سلام و تشکر از روزنامه همشهری. درخصوص روش پلکانی محاسبه حقوق بازنشستگان، لطفا به مسئولان در سازمان برنامه و بودجه بگویید، از نظر محاسبات ریاضی روش پلکانی همسان‌سازی‌ فعلی ناکارآمد است. لذا پیشنهاد می‌کنیم برای همسان‌سازی‌ حقوق‌ها از روش هدفمند بهره گرفته شود، تا در مدت ۳ تا ۴سال همسان‌سازی‌ واقعی در بین تمامی حقوق‌بگیران تحقق پیدا کند.
7102...0912

  اجحاف در حق مشتریان خوش‌حساب

در سال‌های اخیر بسیاری از بانک‌ها وقتی از تأخیر پرداخت چند قسط وام‌گیرنده مطلع می‌شوند، در تماس با ضامن وام‌گیرنده او را تهدید به قطع حقوق کرده و اخطار می‌دهند، اگر وام‌گیرنده اقساط خود را پرداخت نکند، او را به‌عنوان مشتری بدحساب به شبکه بانکی معرفی خواهند کرد! این درحالی است که وقتی وام‌گیرنده‌ای چندین قسط را پیشاپیش واریز می‌کند، هیچ امتیازی به او تعلق نمی‌گیرد. آیا این اجحاف در حق مشتریان خوش‌حسابی نیست که در برخی از مواقع به هر دلیلی نمی‌توانند اقساط خود را پرداخت کنند؟
2436...0912

@  آسیب‌های تغییر سبک زندگی

سلام. از اینکه به‌نظرات مردم در این ستون می‌پردازید، تشکر می‌کنیم. در آسیب‌شناسی خطراتی که کیان خانواده‌ها را تهدید می‌کند، اعلام شده که حدود 7درصد از معتادان کشور را زنان تشکیل می‌دهند! به‌نظر می‌رسد یکی از عمده دلایل این آسیب اجتماعی، تغییر سبک زندگی زنان و دختران است که تحت‌تأثیر شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی گرایش آنها را به سمت مصرف سیگار، قلیان و حتی مواد‌مخدر تشدید کرده است. با توجه به اینکه در کشور ما همچنان زنان به‌عنوان ستون خانواده به‌شمار می‌روند، انتظار می‌رود مسئولان ذی‌ربط موضوع پیشگیری از ابتلای زنان به مواد‌مخدر را در صدر برنامه‌ریزی‌های خود قرار دهند.
توصیه کارشناس حوزه اجتماعی

  بلااستفاده ماندن کیوسک دوچرخه

مدت‌هاست کیوسک دوچرخه جنب متروی گلبرگ هیچ فعالیتی ندارد و متأسفانه محلی برای انباشت زباله و حضور معتادان شده است. بی‌توجهی به این موضوع باعث بروز مشکلاتی برای ساکنان محل شده است. امیدواریم مسئولان ذی‌ربط در شهرداری منطقه با جمع‌آوری این کیوسک یا فعال کردن آن، لطافت و زیبایی را به این محله برگردانند.
9901...0933

@  خدمات پس از فروش

سلام. درحالی‌که خدمات پس از فروش باید ابزار بسیار مناسبی برای رقابت در بین تولیدکنندگان باشد اما متأسفانه در ایران سرگردانی مشتریان برای گرفتن خدمات پس از فروش کالاهای خریداری شده به موضوعی خسته‌کننده تبدیل شده است. به‌عنوان نمونه وقتی به خدمات پس از فروش نمایندگی‌های خودروسازان مراجعه می‌کنید به‌جای پاسخگویی به شما می‌گویند قطعات یدکی را نداریم.
مرادی از تهران

لطفا نظرات خود را درباره مطالب روزنامه با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید