• جمعه 28 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 9 ذی القعده 1445
  • 2024 May 17
یکشنبه 14 فروردین 1401
کد مطلب : 156978
+
-

گزارش بازی/بازی‌های سرنوشت‌ساز

درحالی‌که همه گیج نخستین روز کاری سال جدید هستیم و غیراز قرعه‌کشی جام‌جهانی، چندان پیگیر مسابقات فوتبال نبوده‌ایم، از دیروز مسابقات باشگاهی فوتبال در اروپا آغاز شده؛ همان روال قبلی و یکی از دلخو‌شی‌های زندگی روزمره. امروز 2‌بازی مهم در اروپا برگزار می‌شود؛ اولی داربی ایتالیا بین یوونتوس و اینترمیلان که می‌تواند یکی از 2 تیم را از کورس قهرمانی سری‌آ کنار بزند و دومی دیدار بارسلونا- سه‌ویا که تعیین‌کننده تیم دوم لالیگا در این فصل خواهد بود.

بارسا- سه‌ویا
بارسلونا اخیرا به همه تیم‌ها 4 تا 4 تا می‌زند که اتفاقا همگی شامل رئال‌مادرید، ناپولی، والنسیا، بیلبائو و اتلتیکو‌مادرید تیم‌های بزرگی بوده‌اند. حالا نوبت یک تیم بزرگ دیگر است؛ تیمی که با لوپتگی خیلی کم گل می‌خورد و بهترین خط دفاعی لالیگا را در اختیار دارد. این یک دیدار خاطره‌انگیز برای دنی آلوز است. دنی آلوز مقابل سه‌ویا 23بار بازی کرده که 2 بار آن بازیکن بارسلونا نبوده و به‌عنوان بازیکن یوونتوس بازی کرده؛ او 15‌برد، 3‌تساوی و 3‌شکست به‌دست آورده است. بارسا در ادامه فصل یک بازی دیگر هم با سه‌ویا خواهد داشت و هنوز هیچ یک از 2 دیدار رفت و برگشت بین این دو تیم برگزار نشده است.

یووه- اینتر
داربی ایتالیا تعیین‌کننده این است که آیا یوونتوس احیا شده می‌تواند فاصله 7امتیازی خود را با صدر جدول کمتر کند و در کورس قهرمانی باقی بماند یا خیر و البته این پرسش که آیا اینترمیلان می‌تواند بر روند بد خود در سال جدید میلادی غلبه کند و بیش از این از صدر فاصله نگیرد؟ 2تیم در یک سال اخیر زیاد با هم بازی کرده‌اند. از آخرین برد اینتر در داربی ایتالیا 2‌ماه و 10‌روز می‌گذرد که آخرین رویارویی 2 تیم هم بوده و اینتر سوپرجام را از یووه برده است. پیش از آن 2‌بازی مساوی تمام‌شده و 2‌بازی را هم یوونتوس برده. آلیانتز استادیوم بالاخره پر خواهد شد. آخرین بار در داربی ایتالیای ۲۰۱۸ بود که این ورزشگاه پر شده بود و پس از آن کرونا رسید و جدال بین 2 تیم بدون تماشاگر یا با ظرفیت محدود برگزار شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید