• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 14 فروردین 1401
کد مطلب : 156936
+
-

‌خبرهای‌کوتاه/ تور ماهیگیران مازندران ۱۵فروردین جمع می‌شود

مدیرکل شیلات مازندران با اعلام کاهش ۳۴درصدی صید ماهیان استخوانی در فصل صید جاری استان گفت: از آغاز فصل صید یعنی ۱۵مهر۱۴۰۰ تا ۱۰فروردین۱۴۰۱، میزان 1625تن ماهی استخوانی در مازندران صید شده است.
حسن اسحاقی افزود: میزان سرانه صید هر تعاونی نیز بیش از ۳۲تن بوده است که آن هم نسبت به سال قبل با کاهش ۳۱درصدی مواجه بوده است.
شیلات ایران در حالی ۱۵فروردین را زمان پایان صید ماهیان استخوانی دریای خزر در استان مازندران اعلام کرده است که شرکت‌های پره ‌‌خواستار تمدید دوره هستند.

  ۷۰۰میلیارد تومان اعتبار برای متروی تبریز 
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد: ۷۰۰میلیارد تومان اعتبار در سفر وزیر کشور به متروی تبریز اختصاص یافته است.
جواد رحمتی اظهار کرد: اوراق مشارکت کلانشهرهای دارای مترو تصویب شده است. به تبریز ۷۰۰میلیارد تومان اختصاص یافته که به تناسب حجم پروژه‌ها تصویب شده و ۲۰۰میلیارد تومان آن مربوط به اتوبوسرانی تبریز است.
وی خاطرنشان کرد: این مبلغ مربوط به اعتبارات سال۱۴۰۰ است و برای سال۱۴۰۱ هم اعتبار برای متروی تبریز اختصاص خواهد یافت.
رحمتی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود اعتبار یادشده در سال۱۴۰۰ برای امسال نیز با حدود ۲۰ تا ۳۰درصد ‌ متناسب با حجم پروژه‌های متروی کلانشهرها افزایش یابد.

  رونمایی از نخستین دوچرخه هوایی کشور در هیر
نخستین دوچرخه هوایی کشور با محوریت دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین در مجموعه گردشگری پل معلق شیشه‌ای هیر رونمایی شد. محمد امیدوار، مدیرعامل مجموعه پل معلق شیشه‌ای، اظهار کرد: ۱۰خط دوچرخه درمجموع ۲۵۰متر به‌صورت رفت و برگشت این مسیر را طی خواهد کرد و رعایت مسائل ایمنی در این خط دوچرخه هوایی اولویت است.
وی ادامه داد: در این طرح زمینه اشتغال ۳۶نفر به‌صورت مستقیم فراهم شده و ساخت ۵۰سوئیت اقامتی نیز در مجموعه هیرلند در دستور کار است و با رفع مشکل معارض زمین، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

  آغاز خرید تضمینی گندم در سیستان‌‌وبلوچستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: خرید تضمینی گندم با هدف تامین نیاز داخلی و حمایت از فعالان بخش کشاورزی در استان آغاز شد.
امان‌الله طوقی اظهار کرد: کل سطح زیرکشت گندم در سیستان و بلوچستان بیش ‌از ۲۶هزار هکتار است.
وی افزود: از ابتدای فصل برداشت گندم در این استان، که از ششم فروردین ماه سال‌جاری و از گندمزارهای پیشین آغاز شده تاکنون، میزان خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان به مرز ۲۱٠تن رسیده است.
 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: گندم مازاد بر مصرف به‌صورت خرید تضمینی و با قیمت کیلویی ۱۰هزارو۵۰۰تومان توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی و سازمان تعاون روستایی در ۱۱مرکز خرید در شهرستان‌ها از کشاورزان خریداری می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: به ازای هر کیلوگندم تحویلی یک‌هزار تومان نیز به کشاورزان به‌عنوان جایزه‌ پرداخت می‌شود.

  ۴۰۰واحد در مناطق زلزله‌زده اندیکا ساخته شد
استاندار خوزستان گفت: ساخت بیش از ۴۰۰واحد از مجموع ۹۸۰واحد خسارت دیده در مناطق زلزله‌زده شهرستان اندیکا به پایان رسیده است.
صادق خلیلیان در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده اندیکا به همراه معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، بیان کرد: تمام تلاش ما این است که تا خرداد امسال بازسازی در این مناطق
زلزله زده به پایان برسد.
وی افزود: ۲جاده اصلی نیز در کنار بازسازی واحدهای مسکونی، در دست احداث و بازسازی است که هم‌اکنون به مرحله آسفالت رسیده‌اند.
استاندار خوزستان ادامه داد: یکی دیگر از خدمات درنظر گرفته شده برای مردم این مناطق، اهدای وسایل ضروری زندگی است که پس از بازسازی در اختیار زلزله‌زدگان قرار می‌گیرد. علاوه بر بازسازی اقدامات ماندگار دیگری نیز در این مناطق در حال انجام است که محرومیت را کم رنگ و تحول اساسی را در این مناطق ایجاد خواهد کرد.

  شخم اولیه ۶۰درصد شالیزارهای گیلان
رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت: نزدیک ۶۰درصد اراضی شالیزاری استان زیر شخم اولیه رفت تا برای فصل کشت آماده شوند.
صالح محمدی افزود: این میزان ۱۴۲هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان گیلان را شامل می‌شود. وی اظهار کرد: مبارزه با علف هرز و از بین بردن آنها، نگهداری آب مفید در خاک، صرفه‌جویی در مصرف انواع کودها و سموم شیمیایی ازجمله فواید انجام شخم اولیه در اراضی شالیزاری است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان درباره توزیع انواع کودهای مورد استفاده شالیکاران در شالیزارها ادامه داد: تا نهم فروردین ماه جاری ١٨هزارو٨٣١تن کود ازته، 3هزارو۲۷۴تن کود فسفاته و نزدیک 4هزارو٧٨١تن کود پتاسه توزیع شده است.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید