• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 25 اسفند 1400
کد مطلب : 156728
+
-

کم‌اشتباه باشم طلا می‌گیرم

یونس امامی، ملی‌پوش کشتی آزاد 74کیلوگرم ایران امیدوار است سال 1401 را با قهرمانی در آسیا آغاز کند

کم‌اشتباه باشم طلا می‌گیرم

یونس امامی، دارنده مدال برنز بزرگسالان جهان پس از مسابقات جهانی 2019 قزاقستان از وزن 70کیلوگرم به وزن المپیکی 74کیلوگرم آمد. او در وزن جدید شانس حضور در بازی‌های المپیک2020 توکیو را از دست داد و عملا به هدفش نرسید. امامی در مسابقات قهرمانی کشور که به میزبانی گرگان برگزار شد، خیلی راحت تمام رقبایش را شکست داد و ملی‌پوش ایران در مسابقات قهرمانی آسیا شد. قهرمانی آسیا به میزبانی مغولستان اواخر فروردین‌ماه برگزار خواهد شد و یونس امامی خیلی امیدوار است تا ناکامی سال گذشته‌اش را در سال1401به‌دست فراموشی بسپارد. او در این گفت‌وگو به سؤالات همشهری پاسخ داده است.

  فراز و فرود زیادی پس از تغییر وزن داشتی. نظر خودت در این خصوص چیست؟
درمسابقات جهانی‌2019 قزاقستان در وزن 70کیلوگرم کشتی گرفتم. در این مسابقات می‌توانستم مدال بهتری بگیرم ولی قسمت نبود. بعد از آن باید تصمیم می‌گرفتم و برای اینکه شانس حضور در المپیک را داشته باشم باید به 74کیلوگرم می‌‌آمدم یا در 65کیلوگرم کشتی می‌گرفتم. با توجه به قانون جدید کشتی که وزن‌کشی چند ساعت قبل از مسابقه است، امکان وزن کم‌کردن زیاد نیست برای همین به 74کیلوگرم آمدم. نشد که در این وزن صاحب دوبنده تیم ملی در المپیک توکیو شوم ولی امیدوارم این‌بار با قدرت در مسابقات پیش‌رو حاضر شوم تا بتوانم در این وزن هم مدال بگیرم.

  مسابقات قهرمانی کشور چطور بود؟
طبق چرخه انتخابی تیم ملی، اکثر مدعیان باید در گرگان کشتی می‌گرفتند و فقط مدال‌آوران مسابقات جهانی نروژ معاف بودند. در وزن 74کیلوگرم هم تمام مدعیان حضور داشتند و کسی معاف نبود که خدا را شکر توانستم اول شوم.

  به‌نظر فاصله خوبی با رقبای داخلی ایجاد کردی. این فاصله با رقبای خارجی چقدر است؟
حریف در همه سطحی خطرناک است. من اصلا فکر نمی‌کنم فاصله‌‌ای با رقبای داخلی دارم برای همین هر روز تلاش می‌کنم تا به مدال جهانی و المپیک برسم. قهرمانی کشور مردم را خوشحال نمی‌کند ولی مردم با مدال جهانی و المپیک خوشحال می‌شوند. وزن 74کیلوگرم کشتی‌گیران خیلی خوبی در سطح جهان دارد ولی شکست‌ناپذیر نیستند و برای کسب مدال هم باید همین خوب‌ها را برد.

 مسابقات قهرمانی آسیا را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟
هم‌اکنون در اردوی تیم‌ملی هستیم. برای عید احتمالا کادر فنی چند روزی اردو را تعطیل می‌‌کند و بعد آن دوباره به اردو برمی‌گردیم. همه در کنار هم داریم تلاش می‌کنیم تا نتیجه بگیریم. امیدوارم در مغولستان همه‌‌چیز خوب پیش برود تا بهترین کشتی‌هایم را به نمایش بگذارم. قهرمانی آسیا شروع کارم در سال1401 است که تمام تلاشم را می‌کنم اگر خدا بخواهد سال خوبی برایم باشد.

  اگر در قهرمانی آسیا طلا بگیری از حضور در جام تختی معاف هستی. فکر می‌کنی این اتفاق برایت رخ دهد؟
من به این مسئله فکر نمی‌‎کنم فقط تلاش می‌کنم تا بهترین عملکردم را داشته باشم. اگر کم‌اشتباه باشم قطعا نتیجه می‌گیرم. کسی برای باخت روی تشک نمی‌رود ولی اشتباهات است که برنده و بازنده را روی تشک مشخص می‌کند.

  با صحبت‌هایی که کردی مشخص است بیشتر عید را در اردوی تیم ملی هستید؟
دقیقا همینطور است. البته خیلی شده است که سال تحویل هم در اردو بودم. امسال اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، سال تحویل خانه هستیم و همین خوب است. سال تحویل‌هایی که در اردو بودم هیچ‌کدام بد نبوده ولی در کنار خانواده بودن چیز دیگری است.

این خبر را به اشتراک بگذارید