• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 24 اسفند 1400
کد مطلب : 156673
+
-

16شب برنامه‌ شاد در میدان آزادی

گردشگری
16شب برنامه‌ شاد در میدان آزادی

 میدان آزادی از نیمه‌شعبان تا 13فروردین شاهد برپایی برنامه‌ شاد و موسیقی خواهد بود. به گزارش همشهری، شهرداری منطقه 9ضمن بیان این خبر گفت: امسال مانند همیشه طرح استقبال از بهار اجرا می‌شد، ولی ما پیش از آن طرحی را با عنوان روزشمار شروع و تمامی مشکلات منطقه در حوزه‌های مختلف را احصا کردیم. بیشتر این مشکلات مانند آسفالت، نورپردازی، رنگ‌آمیزی، رسیدگی به فضای سبز و... در محور‌های اصلی قرار داشتند که به میدان و خیابان آزادی ختم می‌شدند.
محمدجواد خسروی افزود: محور اصلی فعالیت‌ها را در میدان آزادی قرار دادیم که نقطه شاخصی است و هم جنبه گردشگری دارد و هم ورودی غربی تهران است و به‌عنوان مرکزی برای مراسم‌های گوناگون ملی و مذهبی مورد توجه قرار می‌گیرد. در ابتدا مستندی از درون برج آزادی تهیه و از ایرانگردان و تهرانگردان دعوت کردیم تا آن را بهتر به شهروندان معرفی کنیم. همچنین در میدان گلکاری‌ و فرش گل اجرا و تونل نور در آن نصب شد که از ورودی تا برج ادامه دارد.
وی گفت: از شب نیمه‌شعبان در میدان برنامه‌های شاد با اجرای موسیقی آغاز می‌شود که به‌مدت 16شب تا 13فروردین ادامه خواهد داشت و بعد از آن نیز برنامه‌هایی برای شب‌های ماه رمضان پیش‌بینی شده است.

بازارچه‌های مردمی
شهرداری تهران در جای‌جای شهر تهران بازارچه‌های محلی راه‌اندازی کرده است که بخشی از غرفه‌های آن به زنان سرپرست خانواده و دستفروشان اختصاص یافته است. در این بین، یکی از بازارچه‌های جذاب در خیابان اجتماعی جنوب‌غرب پایتخت راه‌اندازی شده است. محمد جواد خسروی، شهردار منطقه 9در این‌باره گفت: یکی از این مراکز خیابان اجتماعی بدرالزمان قریب است که در ضلع شرقی آن 60غرفه و در ضلع غربی آن 20کانکس فست‌فود قرار گرفته است. بازارچه دوم نیز در بخشی از میدان آزادی قرار دارد. البته غرفه‌ها در جایی قرار گرفته که باعث تخریب فضای سبز و مخصوصا چمن میدان نشود.
شهردار منطقه 9با اشاره به ساماندهی دستفروشان و اختصاص فضای امن در این بازارچه‌ها گفت: یک بانک اطلاعات از دستفروشان و همینطور از زنان سرپرست خانوار منطقه داریم که در این بازارچه مشغول به‌کار می‌شوند.
او افزود: متأسفانه در منطقه 9فضای کافی برای برپاکردن بازارچه‌های بزرگ نیست و حتی از نظر مراکز خرید گسترده هم با مشکلاتی روبه‌رو هستیم که موجب محرومیت ساکنان شده است. امیدواریم با این بازارچه‌ها مردم بتوانند بخشی از خرید این روز‌هایشان را انجام دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید