• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 22 اسفند 1400
کد مطلب : 156303
+
-

توضیح روابط عمومی سازمان سینمایی درباره یک گزارش

در پی درج خبری با عنوان «عذرخواهی دیرهنگام، توجیهات عجیب» در آن روزنامه به شماره  8448 مورخ 1400/12/7 بدین‌وسیله توضیحات مدیر روابط‌عمومی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهت انتشار در روزنامه فوق ارسال می‌شود: پیرو توضیحات سایت سینماتیکت، درباره لو‌رفتن اسامی برگزیدگان چهلمین جشنواره فیلم فجر در ساعات منتهی به مراسم اختتامیه صرف عذرخواهی مسئولان سایت سینماتیکت و قبول مسئولیت آن‌هم 2هفته بعد از اتفاق کافی نیست. همکاران ما در بخش حراست سازمان سینمایی در همان ساعات اولیه برای پاره‌ای توضیحات و شفاف‌شدن مسئله با این عزیزان جلسه گذاشته‌اند اما علیرغم پیگیری‌ها همکاری از سوی مسئولان «سینماتیکت» صورت نگرفته است و آنها بعد از 2هفته اقدام به انتشار بیانیه عذرخواهی کردند که قابل قبول نیست.
در صورت اشتباه غیرعمدی و سهل‌انگاری اپراتوری- انسانی این عذرخواهی باید در همان ساعات اولیه بروز اشتباه صورت می‌گرفت. این اقدام «سینماتیکت» نوعی فرار از مسئولیت است. با فرض خطای اپراتوری‌- انسانی باید منبع انتقال این اطلاعات به مراجع ذیصلاح معرفی می‌شد. به هر حال نمی‌توان افکار عمومی، رسانه‌ها و البته خانواده سینما را در نظر نگرفت و رفتار این سامانه نوعی بی‌احترامی نسبت به بزرگ‌ترین جشن سال سینمای کشور بود. چنین ادعایی مبنی بر اینکه هر سال اسامی برگزیدگان زودتر در اختیار صفحات و سایت‌های معتبر قرار می‌گیرد تا فرصت کافی برای تولید محتوا و طراحی گرافیکی وجود داشته باشد، بی‌اساس، ناموفق و غیرمستند است، اگر منبعی از جانب جشنواره، این اطلاعات را در اختیار سایت قرار داده خلاف مقررات مغایر با اخلاق حرفه‌ای و به‌مثابه تخلف عمل کرده و باید از طریق مراجع ذیصلاح مورد بازخواست و تنبیه قرار گیرد. امیدواریم این مسائل به‌شکل ریشه‌ای برطرف شود. توضیحات «سینماتیکت» به‌هیچ‌وجه نتوانسته هیچ بخش از اذهان عمومی جامعه، رسانه‌ها و خانواده سینما را اقناع کند و ما توقع داریم مدیران این سایت در اسرع وقت به هکاری قانونی برای روشن‌شدن مسببان اصلی بروز این بی‌اخلاقی اقدام کنند.
توضیح همشهری: متن ارسالی روابط عمومی سازمان سینمایی به همشهری تقریبا تکرار همان مطلبی است که ما در تاریخ 7 اسفند 1400 منتشر کرده بودیم. نکته دیگر این که به رغم این توضیحات هنوز پرونده افشای اسامی برندگان اختتامیه جشنواره چهلم همچنان باز است.

این خبر را به اشتراک بگذارید