• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 21 اسفند 1400
کد مطلب : 156284
+
-

والیبال در ایستگاه آخر

فینال‌های لیگ برتر والیبال ایران از امروز آغاز می‌شود و پیکان و شهداب قهرمان این فصل را معرفی می‌کنند

والیبال در ایستگاه آخر

از امروز فینال لیگ برتر والیبال آغاز می‌شود. پیکان تهران و شهداب یزد باید در 2بازی از 3بازی به پیروزی برسند تا تکلیف قهرمان مشخص شود. سابقه پیکان در لیگ‌های گذشته، بازی‌هایی که این فصل به‌خصوص در یک‌‌چهارم نهایی و نیمه‌نهایی انجام داده و بازیکنانی که دارد، شانس این تیم را پررنگ‌تر می‌کند. پیکان 12قهرمانی در لیگ دارد، در یک‌چهارم شهرداری ارومیه و در نیمه‌نهایی سپاهان مدعی اول قهرمانی را شکست داده و ترکیب بازیکنان باتجربه و جوان هم پیکان را کامل‌ترین تیم معرفی کرده است. یزدی‌ها شاید به‌اندازه پیکان ستاره نداشته باشند اما آنها از نیم‌فصل دوم به بعد چهره‌ متفاوتی داشته‌اند و در این مدت فقط یک باخت به نامشان ثبت شده است. همین موضوع کافی است تا انگیزه این تیم را که از تازه‌واردان لیگ محسوب می‌شود، برای رسیدن به قهرمانی دوچندان کند.
یزدی‌ها در نیم‌فصل تغییرات زیادی داشتند. علیرضا طلوع‌کیان جای محمد عمده‌غیاثی را در کادر فنی گرفت و چند بازیکن دیگر به تیم اضافه شدند که مهم‌ترین چهره امین اسماعیل‌نژاد است. اسماعیل‌نژاد را خیلی‌ها عامل پیروزی این تیم در بازی‌های اخیر می‌دانند اما در بازی دوم نیمه‌نهایی مچ این بازیکن پیچید و نتوانست به بازی ادامه بدهد. در این شرایط بود که طلوع‌کیان فرصت پیدا کرد تا به همه تأکید کند تیمش با کار تاکتیکی و فنی به پیروزی می‌رسد و به بازیکنی وابسته نیست. اسماعیل‌نژاد به بازی‌های فینال می‌رسد و همه منتظر تقابل او با پوریا یلی در طرف دیگر میدان هستند؛ تقابل 2 پشت‌خط‌زن. کری پاسورهای 2 تیم هم دیدنی است. امیر حسینی وزنه‌سنگین و پا به سن گذاشته پیکان است اما بار اصلی روی دوش محمدطاهر وادی است که سابقه بازی در تیم ملی را هم دارد. یزدی‌ها هم هر وقت مهدی مهدوی خوب بوده، روز خوبی را پشت سرگذاشته‌اند. محمدرضا حضرت‌پور از اول فصل بازی‌های درخشانی را به نمایش گذاشته است. پیکان شاید درخشش لیبروی خودش را مدیون آلکنو سرمربی سابق تیم ملی باشد. آلکنو، حضرت‌پور را از تیم المپیکی خط زد و او برای جبران در لیگ بهترین بود. محمدرضا موذن هم در شهداب ادعای ملی‌پوش شدن دارد. در دریافت هم پیکانی‌ها باتجربه‌تر هستند. آنها پوریا فیاضی و حمزه زرینی را دارند و یزدی‌ها شهروز همایون‌فر و سلیم سپهری. فیاضی به اندازه نام و تجربه‌اش کمک‌حال پیکان بوده و در بیشتر بازی‌ها نقش کلیدی داشته است. در سرعتی‌زن‌ها هم 2 تیم تقریبا هم‌تراز هستند. پیکان آرمین تشکری و فرشاد اکبری را دارد و شهداب رضا عابدینی و محمد ولی‌زاده. در کنار بازیکنان، مربیان 2 تیم یعنی پیمان اکبری و طلوع‌کیان و آنالیزهایشان در تعیین برنده بازی‌های فینال تعیین‌کننده هستند. تا اینجای کار، اکبری با شکست تیم‌های مدعی، خودش را موفق‌تر از طلوع‌کیان نشان داده اما باید دید بازی‌های فینال هم این برتری را تأیید می‌کند یا نه. شهداب برای رسیدن به فینال تیم‌های مس رفسنجان و فولاد سیرجان را حذف کرد که هیچ‌کدام از آنها در حد سپاهان و شهرداری ارومیه تجربه و بازیکن نداشتند.
 
   مومنی: تکنولوژی در حد والیبال باشد
سرمربیان 2 تیم حاضر نیستند قبل از بازی‌های حساس صحبت کنند. اما رضا مومنی‌مقدم، کمک اکبری در پیکان درباره بازی سخت امروز حرف می‌زند: «تیم از هر نظر آماده است و مشکل خاصی نداریم. در این چند روز هم خوب کار کرده‌ایم و نقاط ضعف و قوت حریف را بررسی کرده‌ایم. شهداب با قابلیت بالایی که داشت به فینال رسیده است و امیدواریم در بهترین شرایط‌مان با این تیم بازی کنیم.» مومنی تجربه بازیکنان پیکان را امتیاز این تیم می‌داند: «بازیکنان ما تجربه بالایی دارند و فینال‌های مهمی دیده‌اند اما تیم مقابل هم در کارگروهی فوق‌العاده است. با این حال بازیکنان ما تاکتیک‌پذیر هستند و این امتیاز خوبی برای ماست.» آیا سیستم ویدئوچک که با کیفیت پایینش تیم‌ها را در مراحل قبلی شاکی کرده بود در بازی فینال هم دردسرساز می‌شود؟ مومنی می‌گوید: «درست است که کیفیت دوربین‌ها پایین است اما اگر ویدئوچک نبود جنجال‌ها از این هم بیشتر می‌شد. والیبال ما که جزو تیم‌های اول جهان است، باید از نظر تکنولوژی و نرم‌افزار هم پیشرفت کند. امیدوارم داوری‌ها بدون شبهه باشد و بازی‌ها در آرامش برگزار شود.» بازی‌های مرحله‌ فینال قرار بود از فردا آغاز شوند اما به‌دلیل در پیش بودن چهارشنبه آخر سال و داربی تهران، تاریخ نخستین بازی به امروز تغییر کرد. بازی دوم دوشنبه برگزار می‌شود و اگر نیاز به بازی سوم باشد این بازی هم روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید