• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 21 اسفند 1400
کد مطلب : 156296
+
-

هفته 21

بی شگفتی

پرسپولیس در مسجدسلیمان برد اما باز هم گل خورد و نامطمئن به داربی رسید. استقلال هم تیم منصوریان را شکست داد و اختلاف 6امتیازی را تا روز داربی تمدید کرد

گزارش بازی
بی شگفتی

بازی‌های هفته بیست‌ودوم با 2برد پرگل برای 2تیم اصفهانی آغاز شد. ذوب‌آهن و سپاهان که هفته گذشته هم 6امتیاز کامل از حریفان خود گرفته بودند در این هفته هم موفق عمل کردند تا اصفهان به موفق‌ترین شهر فوتبال ایران در دو سه هفته اخیر بدل شود. سپاهان در مشهد با نتیجه 3 بر یک نساجی را برد و اتفاق جالب بازی اخراج علیرضا حقیقی دروازه‌بان نساجی بود. در روز محرومیت مغانلو، شاگردان نویدکیا با گل‌های شهباززاده، نورافکن و اسماعیلی‌فر میزبان خود را بردند و از مرز 40امتیاز گذشتند. ذوب‌آهن هم 4گل به آشفته‌ترین تیم هفته‌های اخیر لیگ یعنی آلومینیوم زد. تیم اراکی یک نیمه 10نفره بازی کرد و بازیکن اخراجی این تیم در هنگام خروج با یکی از مربیان خودی درگیر شد و صحنه‌های عجیب و غریبی آفرید. برخلاف این دو بازی پرگل، مصاف گل‌گهر و پیکان در سیرجان بدون گل تمام شد. قلعه‌نویی که همچنان درگیر اتفاقات هفته گذشته و پنالتی مشکوک استقلال بود، این بار هم یک پنالتی از داور طلبکار شد و سریال اعتراض‌هایش ادامه پیدا کرد.

  پرسپولیس؛ غریبه با کلین‌شیت
اما از ساعت18 دیروز پرسپولیس در مسجدسلیمان مقابل نفت قرار گرفت و برد روحیه‌بخشی را قبل از داربی تهران به دست آورد. اتفاقات 10دقیقه ابتدایی این بازی دقیقا برعکس بازی قبلی پرسپولیس رخ داد. اگر در آبادان اشتباه حامد لک و گل زودهنگام صنعت‌نفت، روند بازی را به ضرر سرخپوشان پیش برد، در عوض این بار گل زودهنگام رضا اسدی باعث شد پرسپولیس بازی را با روحیه بالا و به شکل دلخواهش پیش ببرد. اسدی روی کرنر ارسالی ترابی گل زد و این دو بازیکن 10دقیقه بعد دوباره همان صحنه را عینا تکرار کردند. تیم محمود فکری در 2هفته اخیر کلین‌شیت کرده و لااقل در بخش دفاعی کمی امیدوارکننده نشان داده بود. اما مقابل پرسپولیس با خوردن 2گل یک‌شکل در 20دقیقه ابتدایی کاملا قافیه را باخت و در ادامه می‌توانست چندین گل دیگر هم دریافت کند. اما در این بازی نسبتا یک‌طرفه هم خط دفاعی پرسپولیس موفق به حفظ دروازه نشد و در دقیقه77 یک موقعیت تک‌به‌تک در اختیار پیمان میری گذاشت تا دروازه احمد گوهری را باز کند. کار مدافعان و دروازه‌بان‌های پرسپولیس به جایی رسیده که حتی مقابل تیم‌های قعر جدولی هم موفق به کلین‌شیت نمی‌شوند. خط دفاعی سرخپوشان و دروازه‌بان‌های این تیم در 4بازی اخیر موفق به کلین‌شیت نشده‌اند و در 6بازی اخیر 6بار دروازه‌شان باز شده است. اینکه پرسپولیس در داربی تهران از کدام دروازه‌بان استفاده می‌کند همچنان علامت سوال بزرگی است و البته در پست هافبک دفاعی هم درخشش اسدی و روحیه بالای او ممکن است تغییراتی در معادلات کادر فنی پرسپولیس ایجاد کند.

  حداکثر امتیاز با حداقل گل
در آخرین بازی شب گذشته، استقلال در ورزشگاه آزادی مقابل صنعت‌نفت آبادان قرار گرفت و فرهاد مجیدی که از روی سکوها آبی‌پوشان را هدایت می‌کرد، ترکیب تیمش را متفاوت از بازی‌های قبلی چیده بود. او که روزبه چشمی را به دلیل محرومیت و محمد دانشگر را به‌خاطر مصدومیت در اختیار نداشت در آستانه داربی تهران به یکی دو بازیکن دیگر هم استراحت داد و ترکیب متفاوتی را مقابل برزیلی‌ها به زمین فرستاد. رافائل سیلوای برزیلی، خرید جدید آبی‌ها در خط دفاعی تنها چند روز بعد از ورود به تهران در ترکیب اصلی استقلال قرار گرفت، آرمان رمضانی در خط حمله جانشین ژستد شد و رضا آذری که در این فصل فقط یک بار در ترکیب اصلی قرار گرفته بود هم دیروز برای دومین بار در لیگ بیست‌ویکم فیکس شد. جالب اینکه تنها حضور آذری در ترکیب اصلی استقلال در بازی رفت پرسپولیس و استقلال بوده و او قبل و بعد از آن داربی هرگز در ترکیب 11نفره نبوده است! علیرضا منصوریان بعد از برد باارزش هفته گذشته مقابل پرسپولیس، تاکید کرده بود که استقلال را هم به‌دقت آنالیز کرده و تیمش مقابل صدرنشین هم برای خلق یک شگفتی دیگر به زمین خواهد رفت. اما زردپوشان، حریف صدرنشین لیگ نشدند و با تک‌گل حسین‌زاده شکست خوردند تا استقلال با ثبت هشتمین برد یک بر صفر خودش در این فصل، فاصله 6امتیازی با پرسپولیس را تا روز داربی تمدید کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید