• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 21 اسفند 1400
کد مطلب : 156282
+
-

چلسی در آستانه فروپاشی

قهرمان اروپا هر آنچه را که دارد از دست خواهد داد

همزمان با اتفاقات بدی که برای ناصر الخلیفی، مالک نفتی باشگاه پاری‌سن‌ژرمن رخ داده و آینده او را به خطر انداخته، دیگر مالک نفتی یک باشگاه فوتبال یعنی رومن آبراموویچ هم با مشکلات بزرگی روبه‌رو شده است. دولت بریتانیا همه اموال او را در خاک این کشور توقیف کرده که شامل ویلای لوکس و باشگاه چلسی می‌شود. آبراموویچ که دوستی نزدیکی با ولادیمیر پوتین دارد، دیگر نه می‌تواند به انگلیس سفر کند و نه باشگاه چلسی را بفروشد. دولت بریتانیا در نخستین اقدام تحریمی نسبت به افراد نزدیک به دولت روسیه، اموال رومن آبراموویچ و 7‌اولیگارش دیگر روس در این کشور را توقیف و آنها را از سفر به بریتانیا منع کرد‌. اگرچه چلسی با دریافت مجوز ورزشی می‌تواند به فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهد، اما با توجه به این احکام، فرایند فروش باشگاه چلسی به حالت تعلیق درمی‌آید.
یکی دیگر از ضربات این تحریم برای باشگاه، آن است که چلسی تا اطلاع ثانوی قادر به فروش کالاهای جدید نیست. مثلا باشگاه نمی‌تواند بلیت‌های جدید بفروشد و تنها هوادارانی می‌توانند بازی‌های چلسی را ببینند که پیش‌تر، بلیت فصل را خریداری کرده باشند. این تحریم‌ها ضربه مهلکی به چلسی متمول وارد می‌کند. باشگاه از فروش بلیت، لباس و انواع کالا و محصولات و همچنین از ثبت قرارداد بازیکنان جدید منع شده است. چلسی حتی اجازه نخواهد داشت با بازیکنان کنونی تمدید قرارداد کند. نایکی هم قصد دارد به قراردادش با چلسی پایان دهد.
از طرفی، کمپانی «Three» که نام آن را روی پیراهن تیم فوتبال چلسی می‌بینید، قراردادش را با باشگاه انگلیسی-روسی به‌حالت تعلیق درآورد. «3» از ابتدای فصل گذشته به‌عنوان اسپانسر اصلی معرفی شد و قرار بود سالی 40میلیون پوند به این باشگاه بدهد. سخنگوی این شرکت مخابراتی از درخواست آنها برای حذف نام این شرکت از روی لباس و تمامی بخش‌های استمفوردبریج تا اطلاع ثانوی خبر داد. چلسی در بازی با نوریچ هم که 3 بر یک برنده شد، حق استفاده از این آرم را روی پیراهن خود نداشت اما برای این مسابقه استثنایی درنظر گرفته شد تا پیراهن‌های جدید و بدون آرم آماده شوند. در این بازی دی‌جی ورزشگاه اختصاصی نوریچ ناگهان صدای آهنگ را در استادیوم افزایش داد تا هواداران چلسی که نام رومن آبراموویچ را می‌خواندند، مجبور به سکوت شوند.
آبراموویچ چند روز پیش‌تر پیشنهاد 2میلیارد پوندی خرید چلسی را که از یک گروه اقتصادی آمریکایی به دستش رسیده بود، رد کرد. این اتفاقات دو راه پیش روی آبراموویچ گذاشته؛ موافقت با شرایط دولت و از دست دادن باشگاه برای هیچ، یا آنکه اجازه دهد چلسی آرام‌آرام از بین رود. این احتمال وجود دارد که میلیاردر روسی برای حفظ آینده باشگاه به فروش رضایت دهد، حتی اگر بدان معنا باشد که او یک پنی هم از این دارایی دریافت نخواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید