• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 21 اسفند 1400
کد مطلب : 156240
+
-

کوتاه از حادثه/سرقت لوازم خودرو، ۴۰ درصد سرقت‌های تهران

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ سرقت‌های خرد را یکی از مهم‌ترین چالش‌های پلیس دانست و اعلام کرد: امروزه آمارهای ما در تهران حاکی از آن است که بیش از ۴۰ درصد از سرقت‌های رخ داده در شهر مربوط به لوازم، قطعات و موارد مرتبط با خودروهاست و عمدتا از سوی معتادان متجاهر انجام می‌شود.
سردار علیرضا لطفی به ایسنا گفت: برای مقابله و کاهش آمارهای سرقت لازم است تمام دستگاه‌های مسئول به وظایف خود عمل کنند. سرقت موضوعی نیست که بگوییم فقط پلیس در مورد آن مسئولیت دارد و اتفاقا پلیس آخرین حلقه محسوب می‌شود و قبل از آن دستگاه‌های دیگر نیز باید اقداماتی را انجام دهند.
وی درباره مهم‌ترین چالش پلیس آگاهی در سال‌جاری اظهار کرد: مهم‌ترین چالش ما بحث سرقت‌های خرد است، چرا که رقم آن زیاد است و هم به دلایل مختلف ازجمله حضور معتادان متجاهر، افزایش قیمت‌ها و... میزان آن افزایش پیدا کرده است.
لطفی به افزایش قیمت‌ برخی از اقلام و اشیای همراه شهروندان مانند گوشی تلفن همراه نیز اشاره کرد و گفت: این موضوع نیز یکی دیگر از مواردی است که به این چالش دامن زده است. افزایش سرسام آور قیمت موبایل گرایش سارقان را به سمت موبایل قاپی برد. رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره اینکه برای مقابله و کاهش وقوع سرقت‌های خرد چه باید کرد، گفت: قطعا اگر تکلیف معتادان متجاهر معلوم شود، کمک بزرگی خواهد بود. وی رفتار شهروندان را نیز در این‌باره مؤثر دانست و تصریح کرد: من گاهی در خیابان می‌بینم که برخی از شهروندان محترم هیچ توجهی به مراقبت از گوشی تلفن همراه، کیف و... ندارند. گوشی تلفن همراه را با 2 انگشت دم گوش گرفته و بعد از سمت خیابان هم تردد می‌کنند. یا اینکه بدون توجه به محیط اطراف در حال پیام دادن و بررسی تلفن همراه خود هستند. اینها ساده‌ترین مواردی است که لازم است از سوی شهروندان رعایت شود.
وی همچنین با اشاره به فرارسیدن روزهای پایانی سال و افزایش حضور مردم در مراکز خرید و اماکن تجمعی گفت: پلیس آگاهی درکنار دیگر پلیس‌ها طرح‌های ویژه‌ای را در این خصوص اجرا کرده که ازجمله آن گشتزنی هدفمند در اماکن پرتجمع است که این حضور به شکل محسوس و نامحسوس است. علاوه بر آن اقدامات دیگری نیز در دستور کار قرار دارد و من امیدوارم که شهروندان نیز در این ایام توجه کافی را به هشدارهای پلیس داشته باشند.

پایان سرقت‌های دختری با لباس پسرانه
دختر جوان لباس پسرانه به تن می‌کرد و به همراه مادرش برای سرقت راهی فروشگاه‌های موبایل می‌شد.
به گزارش همشهری، راز سرقت‌های این مادر و دختر زمانی فاش شد که تعدادی از فروشندگان موبایل با مراجعه به کلانتری 130تهران از آنها شکایت کردند. اظهارات شاکیان نشان می‌داد که زنی میانسال به همراه پسر جوانش راهی موبایل‌فروشی‌ها می‌شد و به بهانه خرید اقدام به بررسی تعدادی گوشی می‌کردند و درحالی‌که یکی از آنها حواس فروشندگان را پرت می‌کرد، دیگری اقدام به سرقت موبایل با شگرد کشروی کرده و بعد هر دو از مغازه خارج می‌شدند.
با شروع تحقیقات پلیسی، مأموران به بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته فروشگاه‌ها پرداختند و تصاویری از این مادر و پسر و همچنین شگرد آنها برای سرقت موبایل به‌دست آوردند. در ادامه محدوده‌ای که سارقان سرقت‌هایشان را رقم می‌زدند شناسایی شد. مأموران با گشتزنی در این محدوده موفق شدند پسر جوان را که این بار به تنهایی به یک مغازه موبایل‌فروشی رفته و قصد سرقت داشت شناسایی و او را دستگیر کنند.
سرهنگ پیمان گودرزی، رئیس‌کلانتری 130تهران گفت: پس از انتقال متهم به کلانتری مشخص شد که او دختری جوان است که با پوشیدن لباس پسرانه و اصلاح موی سر و تغییر پوشش موفق شده است تا‌کنون مالباختگان را گمراه کند و آنها را فریب دهد. با این حال تحقیقات برای دستگیری زن میانسالی که در این سرقت‌ها همراه او بود ادامه داشت تا اینکه این زن وقتی فهمید دخترش دستگیر شده به کلانتری رفت تا با ضمانت بتواند او را آزاد کند. اما به محض ورود وی به کلانتری مأموران او را شناسایی و دستگیر کردند و در ادامه مشخص شد که وی مادر متهم است که در برخی سرقت‌ها با او همکاری می‌کرده است. به‌گفته سرهنگ گودرزی، تا‌کنون تعدادی از مال‌باختگان متهمان را شناسایی کرده‌اند و آنها پس از تحقیقات مقدماتی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

قتل مرموز یک مرد هنگام پیاده‌روی 
تحقیقات برای کشف اسرار قتل مردی که برای پیاده‌روی از خانه خارج شده، اما جسدش در حاشیه اتوبان پیدا شده بود، از سوی تیم جنایی پایتخت آغاز شده است.
به گزارش همشهری، بامداد پنجشنبه گذشته به قاضی محمدرضا صاحب‌جمعی، بازپرس جنایی تهران خبر رسید که جسد مردی جوان در حاشیه یکی از اتوبان‌های شرق تهران کشف شده است. با دستور بازپرس جنایی، تحقیقات در این‌باره آغاز و معلوم شد که مرد جوان در حالی که لباس ورزشی به تن داشت، بر اثر اصابت چند ضربه چاقو به قتل رسیده و حدود 5ساعت از مرگش می‌گذرد. خانواده‌اش می‌گفتند که او اغلب شب‌ها سوار ماشینش می‌شده و برای ورزش شبانه و پیاده‌روی به بوستان‌هایی که در اطراف خانه بوده، می‌رفته است. وی چهارشنبه‌شب هم مانند شب‌های قبل برای ورزش و پیاده‌روی از خانه خارج شده، اما دیگر بازنگشته است. به همین دلیل خانواده‌اش که نگران او شده بودند شروع به جست‌وجو در اطراف خانه و محل‌هایی که او برای ورزش و پیاده‌روی می‌رفت کردند تا اینکه با جسد او در حاشیه اتوبان روبه‌رو شدند. آنها مدعی بودند که او با کسی اختلاف و خصومت شخصی نداشته و موبایل مقتول سرقت شده است. پس از انجام تحقیقات اولیه، جسد مقتول به پزشکی قانونی انتقال یافت و تحقیقات برای کشف اسرار این جنایت و شناسایی عامل یا عاملان قتل آغاز شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید