• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 17 اسفند 1400
کد مطلب : 155903
+
-

پاسخی بر ای شکست‌ها ندار م

رحمان محمدی‌راد، سرمربی تیم والیبال سپاهان خودش را مقصر نرسیدن تیم به فینال می‌داند

پاسخی بر ای شکست‌ها ندار م

سپاهان و فولاد سیرجان هم از لیگ برتر والیبال خداحافظی کردند و خداحافظی سپاهانی‌ها تلخ‌تر بود. سپاهان که با اختلاف صدرنشین مرحله مقدماتی بود در نیمه‌نهایی هم کار سختی نداشت و پاس را در 2 بازی برد اما در مرحله نیمه‌نهایی مقابل پیکان بازی‌های ضعیفی انجام داد؛ این تیم در بازی اول 3-صفر و در بازی دوم 3-یک بازنده بود. سپاهانی‌ها‌ که امسال سومین سال حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کردند، با داشتن ستاره‌های بزرگی مثل امیر غفور، مجتبی میرزاجانپور و فرهاد قائمی شانس اول قهرمانی معرفی شده بودند اما نتوانستند فینالیست شوند. رحمان محمد‌ی‌راد، سرمربی این تیم خودش را مقصر می‌داند.

  چه اتفاقی افتاد که تیمی در حد سپاهان نتوانست حتی به فینال برسد؟
پاسخی ندارم. همه‌‌چیز خوب بود. در مقدماتی و نیمه‌نهایی خوب بازی کردیم. هم ریکاوری خوب بود و هم تمرینات اما در نیمه‌نهایی نتوانستیم بازی‌های خوبی به نمایش بگذاریم. حساسیت بالای بازی این مرحله و عملکرد خوب پیکان تأثیرگذار بود. واقعا پیکان خیلی خوب بازی کرد.

 شاید این هم از بدشانسی تیم شما بود که در این مرحله با پیکان روبه‌رو شدید.
ما تعیین‌کننده نبودیم. 5هفته قبل از اینکه مقدماتی تمام شود، صدرنشینی ما تثبیت شده بود. ذات ورزش همین است و اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی دارد.

  در بازی دوم، برق سالن والیبال آزادی قطع و بازی متوقف شد. شرایط برای 2تیم یکسان بود اما روی بازی شما تأثیری داشت؟
برق در ستی رفت که ما جلو بودیم و همان ست را هم پیروز شدیم. روی بازی تأثیری نداشت اما خوشایند نبود که در مرحله نیمه‌نهایی لیگ این اتفاق بیفتد. شخصیت و جایگاه والیبال خیلی بالاتر از این است که بازی به‌خاطر قطعی برق متوقف شود. البته گفتند مشکل از برق منطقه بود.

  بعضی از کارشناسان می‌گویند تیم شما پر از ستاره‌هایی است که سنشان بالاست. اگر چند بازیکن جوان داشتید، می‌توانستید بهتر نتیجه بگیرید؟
من به‌نظرشان احترام می‌گذارم اما در بازی‌های قبلی همین ستاره‌ها تأثیرگذار بودند. در بازی‌های حساس تجربه تأثیرگذارتر از جوانی است. من از عملکرد همه بازیکنان راضی‌ام. اگر بازی یک مقصر داشته باشد خود من هستم.

  بعد از این دوبازی حتما به‌دنبال مشکل تیم بوده‌اید. به نتیجه‌ای هم رسیده‌اید؟
هرچه دانش و تجربه داشتم، استفاده کردم. باشگاه هم همه شرایط را فراهم کرده بود. متأسفانه موفق نشدیم. باز هم می‌گویم پاسخی برای این شکست‌ها ندارم.
 
 لیگ امسال را چطور دیدید؟
خیلی سخت‌تر از لیگ‌های قبلی بود. هم بازیکنان بهتر از قبل در تیم‌ها تقسیم شده بودند و هم باشگاه‌ها خوب سرمایه‌گذاری کرده بودند. جوانان خوبی هم معرفی شدند اما از نظر برگزاری فشار زیادی روی تیم‌ها بود. به‌خصوص در نیم‌فصل دوم.

  اعتراض‌ها به آیین‌نامه کم نبود. باشگاه‌ها قصد ندارند برای رفع نواقص اقدامی کنند؟
حتما فدراسیون به‌عنوان تصمیم‌گیرنده و برگزارکننده از تجربه امسال استفاده می‌کند و نواقص آیین‌نامه را رفع می‌کنند. بعضی از قوانین زیبنده والیبال نیست. آیین‌نامه باید به‌قدری جامع و کامل باشد که نیاز به‌نظرخواهی و برگزاری جلسه مشورتی نباشد.

فینالیست‌ها

پیکان و شهداب بازی‌های فینال را برگزار می‌کنند. پیکانی‌ها که با 12قهرمانی پرافتخارترین تیم لیگ هستند، سال گذشته حتی به پلی‌آف هم نرسیده بودند اما امسال با پیمان اکبری در فینال هستند و مدعی اول قهرمانی. پیکان با حذف صدرنشین لیگ به فینال رسیده و خودش را تیم پرقدرتی معرفی کرده است. در طرف دیگر هم شهداب یزد قرار دارد؛ تیمی که از نیم‌فصل دوم متحول شد و با پیروزی‌هایش مدعی. این تیم هر چند از اول فصل با سرمایه‌گذاری خوب برای قهرمانی بسته شد اما باز هم کسی انتظار حضورشان را در فینال نداشت. همین مسئله انگیزه تیم علیرضا طلوع‌کیان را برای قهرمانی دوچندان کرده است. قرار بود بازی‌های فینال از یکشنبه هفته آینده آغاز شود اما در پیش بودن چهارشنبه آخر سال و بازی استقلال و پرسپولیس در لیگ فوتبال برنامه را تغییر داد. تیم‌ها شنبه و دوشنبه و اگر نیاز به بازی سوم باشد، چهارشنبه مقابل هم قرار می‌گیرند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید