• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 17 اسفند 1400
کد مطلب : 155886
+
-

سقوط سرخ

چرا کسی از برد عالی من‌سیتی در شهرآورد منچستر حرفی نمی‌زند؟

سقوط سرخ

برد پرگل منچسترسیتی در شهرآورد منچستر زیر سایه غیبت رونالدو بود. بیش از آنکه از ارزش‌های تیم ترسناکی که گواردیولا ساخته حرفی به میان بیاید، اکثرا از کنار گذاشته شدن کریستیانو رونالدو از لیست منچستریونایتد برای این بازی صحبت می‌شود. تحلیل‌ها و برداشت‌های پیش از مسابقه این بود که رانگنیک به‌دلیل پرس نکردن رونالدو او را از ترکیب کنار گذاشته، اما حرف‌هایی از مصدومیت هم پیش آمد. روز جمعه رونالدو وقتی داشت از تمرین به خانه بر‌می‌گشت روی صندلی سرنشین ماشینش نشسته بود، درحالی‌که همیشه خودش رانندگی می‌کرد. این نخستین نشانه برای آسیب‌دیدگی او بود. رالف رانگنیک هم در کنفرانس مطبوعاتی قبل از مسابقه اعلام کرد که مهاجم پرتغالی تیمش از روز جمعه درد لگن داشته و پس از آن نتوانسته بود تمرین کند. اما خواهر رونالدو که معمولا در اینستاگرام جنجال می‌کند، پستی مرتبط با خط خوردن برادرش به دلایل فنی را لایک کرده بود تا به این شایعه دامن بزند که اختلافاتی بین کریس و سرمربی آلمانی وجود دارد. روی کین، پیشکسوت بی‌اعصاب منچستریونایتد و کارشناس تلویزیونی علاوه بر خجالت‌آور خواندن سبک بازی تیم در داربی منچستر در حرف‌های رانگنیک تشکیک کرد و گفت: «رونالدو طی سال‌های اخیر نوعی ربات بوده است، او به ندرت آسیب می‌بیند، اما هراز گاهی رانگنیک‌ می‌آید و می‌گوید که او از لگن آسیب دیده است، این با عقل جور در نمی‌آید.» گری نویل، دیگر پیشکسوت من‌یونایتد هم با اشاره به صفر شوت این تیم در نیمه دوم گفت: «واکنش منچستریونایتد وقتی بازی 3بریک شد شرم‌آور بود. 92‌درصد مالکیت توپ برای سیتی در آن دقایق؟ ما تسلیم شده بودیم و در زمین قدم می‌زدیم.» حالا رونالدوفن‌ها با یادآوری دفع توپ‌های این بازیکن در بازی با اتلتیکو که از دفع توپ‌های مگوایر در آن دیدار بیشتر بود به منتقدانش طعنه می‌زنند که دیدید مشکل تیم پرس‌نکردن رونالدو در قسمت جلوی زمین نبود و در غیاب او هیچ بازیکنی در نیمه زمین حریف به سمت توپ حرکت نمی‌کرد؟ محمد ابو تریکه، کارشناس معروف شبکه تلویزیونی بی‌این اسپرت هم طعنه‌زنان گفت: «شرم‌آور است که بهترین بازیکن جهان را داشته باشید بعد او را به خاطرتصمیمات کسی که در اصل یک‌مشاور ورزشی است به بازی دعوت نکنید. تبریک به سیتی و تبریک به رونالدو! امیدوارم هواداران یونایتد فهمیده باشند این طفلک مقصر نتایج ضعیف منچستر نیست بلکه حضورش در زمین برای این تیم یک ضرورت است.»
گفته می‌شود که کریستیانو رونالدو پس از مشخص شدن و قطعی شدن غیبتش در داربی منچستر به پرتغال سفر کرده است. منابع می‌گویند با توجه به اهمیت این بازی، این موضوع باعث تعجب رختکن تیم شده چون حضور او در ورزشگاه می‌توانست روحیه تیم را بالا ببرد و شایعه‌ها را خنثی کند.
   رالف رانگنیک که مدتی بود نباخته بود و دراصل در 11بازی لیگ برتر شکستی نداشت، در نخستین بازی بزرگش شکست بدی خورد.
   پپ گواردیولا هم طبق معمول حریف خود را گلباران کرد. دنی آلوز یک‌بار گفته بود گواردیولا به بازیکنان می‌گوید برای احترام گذاشتن به حریف باید تا جایی که می‌توانید به آنها گل بزنید. 4گلی که سیتی به یونایتد زد در ادامه اینگونه احترام بود. منچسترسیتی با هدایت پپ گواردیولا در 50‌بازی لیگ برتری حداقل 4‌بار موفق به گلزنی شده؛ 9‌بار بیش از هر تیم دیگری از زمان پیوستن پپ به سیتیزن‌ها. بعد از سیتی، لیورپول با 41‌بازی و تاتنهام با 29‌بازی چنین رکوردی داشته‌اند.
   پپ در دوران مربیگری خود 11‌بار موفق به پیروزی مقابل شیاطین سرخ شده. تنها برنلی (۱۳) و آرسنال (۱۷) تعداد شکست‌های بیشتری را مقابل او تجربه کرده‌اند.
   با حضور در دیدار مقابل منچستریونایتد، کوین دی‌بروینه در یکصدمین بازی خانگی لیگ برتری به میدان رفت و با 2‌گل و یک‌پاس گل حالا روی 89‌گل در این رقابت‌ها نقش مستقیم ایفا کرده؛ 37‌گل و 52‌پاس گل.
   دی‌بروینه در این بازی ۶شوت ازجمله ۴شوت داخل چارچوب و ۵ خلق موقعیت داشت، درحالی‌که کل تیم من‌یو ۵‌شوت شامل ۲‌شوت داخل چارچوب و ۲‌خلق موقعیت داشت.
   شاگردان رانگنیک 208بار به سمت دروازه رقبا شوت زده‌اند که سومین تیم لیگ از این نظر هستند اما تنها ۹.۹‌درصد از این شوت‌ها به گل تبدیل شده؛ یعنی سیزدهمین تیم لیگ.
   داوید دخه‌آ اکنون بیش از هر دروازه‌بان دیگری در این فصل لیگ برتر مهار داشته؛ یعنی 104بار.
   تنها لیدز (۱۶۶)، نوریچ (۱۵۶) و برنتفورد (۱۴۵) شوت‌های بیشتری نسبت به منچستریونایتد (140)به سمت چارچوب آنها زده شده است.
   در نیمه اول 336‌پاس بین بازیکنان سیتی ردوبدل شد و این در حالی است که در مجموع بازی یونایتدی‌ها 326‌پاس به ثبت رساندند.
   واران و لوک شو به‌دلیل دچار شدن به کووید-19در این بازی غایب بودند. نتایج یونایتد در این فصل بدون واران؛ شکست 4بر 2مقابل لستر، شکست 5برصفر مقابل لیورپول، شکست 2برصفر مقابل سیتی، شکست 4بر یک مقابل واتفورد و شکست 4بر یک مقابل سیتی.

یونایتدی‌ها از زمان حضور رانگنیک روی نیمکت 148موقعیت گلزنی در جریان بازی خلق کرده‌اند و از این حیث بهترین تیم لیگ بوده‌اند اما تنها 33درصد از این موقعیت‌ها به گل تبدیل شده، یعنی تیم پانزدهم جدول از لحاظ نرخ تبدیل موقعیت به گل.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید