• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 17 اسفند 1400
کد مطلب : 155870
+
-

نکته بازی/ واقعا می‌خواهید در لیگ بمانید؟

در یکی از مسابقات هفته بیست‌ویکم لیگ برتر، مس رفسنجان و نفت مسجدسلیمان به تساوی بدون گل دست پیدا کردند. این اتفاق در حالی رخ داد که مس از دقیقه اول بازی با اخراج میثم تیموری 10نفره شده بود. با این حال شاگردان محمود فکری موفق نشدند تیم حریف را شکست بدهند. آنها که در انتهای جدول برای بقا در لیگ تقلا می‌کنند، این فرصت طلایی را برای کسب یک پیروزی شیرین از دست دادند و به کسب یک امتیاز بسنده کردند. این مساوی شاید در شرایط عادی بد نبود، اما وقتی تیم حریف 90دقیقه 10نفره بود، طبیعتا باید آن را ببرید. نفت در لحظات پایانی بازی یک فرصت عالی را هم از دست داد تا لازم باشد از دوستان بپرسیم آیا واقعا می‌خواهید در لیگ برتر بمانید؟

حالا یک امتیاز به آنها بده!
یحیی گل‌محمدی در نشست خبری بعد از بازی با نفت آبادان گفته: «مساوی هم نه؛ فقط مستحق برد بودیم.» خب البته پرسپولیس در این مسابقه موقعیت‌های خوبی داشت. آنها گل اول را هم روی گاف وحشتناک حامد لک خوردند که به هر حال دردناک است. با این حال اینطور هم نبود که نفت آبادان ناسزاوارانه به برتری 2 بر صفر رسیده باشد. آنها با بضاعتی بسیار کمتر نسبت به میزبان خود، بازی خوبی ارائه دادند و موقعیت‌های درخورتوجهی هم خلق کردند. نفت 7شوت به سمت دروازه پرسپولیس داشت که بعضی از آنها واقعا خطرناک بود. تیم آبادانی هر وقت حمله می‌کرد خطرناک ظاهر می‌شد و منصفانه نیست بگوییم حق آنها حتی یک امتیاز هم نبود. حالا در حد یک مساوی برای نفت احترام قائل باش یحیی خان!

طلسم حیرت‌انگیز امیر
امیر قلعه‌نویی به شکلی عجیب برابر فرهاد مجیدی طلسم شده است. او ششمین مسابقه را هم به شاگرد سابقش باخت. از این 6 بازی، 5 شکست در زمین رقم خورده و یک‌بار هم که امیر توانسته بود مساوی بگیرد، کمیته انضباطی نتیجه مسابقه را 3 بر صفر به سود فرهاد مجیدی کرد. هر بار هم در تقابل این دو مربی کلی جنجال و صحنه داوری پیش می‌آید؛ مثل همین بازی اخیر استقلال و گل‌گهر که پنالتی دوم اعلام شده به سود میزبان، کل فوتبال کشور را به هم ریخته است. به‌طور کلی امیر وضع عجیبی برابر فرهاد پیدا کرده است. او روزهای خوش زیادی در فوتبال داشته و هنوز هم پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر به شمار می‌آید، اما حالا کسب یک پیروزی برابر مجیدی، اینقدر برایش سخت شده است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید