• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 20 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15564
+
-

از برجام تا ال‌کلاسیکو!

رادیو کدو
از برجام تا ال‌کلاسیکو!

فریور خراباتی

اخبار این هفته را پیگیری می‌کنیم با موضوع برجام، هفته پیش دونالد ترامپ از برجام خارج شد. خبرنگار اعزامی ما از کوآلالامپور گزارش داد که در حاشیه ترامپ چه اتفاقاتی در آمریکا رخ داده است. دیگر با این وضع قیمت بلیت هواپیما توقع ندارید که ما خبرنگارمان را بفرستیم آمریکا، در نتیجه ایشان همان خبرهایی را برای ما فرستاد که ما و شما در اینترنت دیدیم و چیز خاص و جدیدی اضافه نکرد و از همان کوآلالامپور برای ما آرزوی پیروزی و بهروزی کرد. به هرحال ترامپ همین یکی‌دو شب پیش از برجام خارج و باعث شد تا ما به میان مردم برویم و با آنها صحبت کنیم؛ یک راننده تاکسی زحمتکش و دوست‌داشتنی را که اتفاقا در روزهای بارانی هم مسافر سوار می‌کند و سر پول خرد هم دعوا راه نمی‌اندازد پیدا کردیم و نظرات این کارشناس مسائل سیاسی و کلا همه‌چیز را در این‌باره جویا شدیم. وی گفت: «من هنوز توی بحث قیمت ارز به جمع‌بندی نرسیده‌ام تا مقصد باید مسافرا رو به یه سرانجامی برسونم! اگه دنبال بحث برجام هستی، تاکسی‌بعدی رو سوار شو». در نتیجه تیم خبری ما از بزرگ‌ترین انجمن کارشناسان سیاسی بی‌بهره ماند و دست خالی به دفتر رادیو کدو برگشت.

اما یکی از ‌مهم‌ترین خبرهای هفته گذشته به اعلام نرخ ویزیت پزشکان عمومی، غیرعمومی، خصوصی، گروهی و... اشاره می‌کند که اشتباه اعلام کردم، پزشکان عمومی، تخصصی و فوق‌تخصصی اعلام شد که واقعا دست‌شان درد نکند. کار ‌ما و ملت راحت شد، از فردا دیگر نرخ‌های دقیق را می‌دانیم، تعداد حضار در مطب را با ماشین حساب موبایل ضربدر مبلغ ویزیت کرده، مبلغ به‌دست آمده را ضربدر 30روز‌ماه کرده، سپس عدد به‌دست آمده را در 12‌ماه سال ضرب کرده و سن پزشک مورد نظر را پیدا کرده و عدد نهایی را ضربدر سن پزشک می‌کنیم و درآمد ایشان از دوران جنینی را به‌دست می‌آوریم. خلاصه دست وزارت بهداشت و درمان درد نکند، اگر معاون‌های این وزارتخانه 4 اظهارنظر جذاب دیگر انجام دهند و بگویند: «اگه مردم ندارن بخورن، پس چرا چاقن؟!» درواقع از رادیو کدو حمایت کرده‌اند تا سر‌پا بماند.

آخرین خبر هفته گذشته هم برمی‌گردد به برگزاری مسابقه ال‌کلاسیکو میان بارسلونا و رئال‌مادرید که با تساوی 2-2 پایان یافت. بازیکنان هر دو تیم هر تلاشی کردند حریف داور مسابقه نشدند. 
داوری در فوتبال 3حالت دارد یا بدون اشتباه است و هر دو تیم راضی هستند یا به نفع یک تیم اشتباه می‌کند و تیم مقابل اعتراض می‌کند یا آنقدر برای هر دو تیم تصمیمات اشتباه می‌گیرد که هر دو تیم نمی‌دانند به داور اعتراض کنند یا او را تشویق کنند، اما متأسفانه در ورزشگاه نیوکمپ شاهد شعار شیر سماور نبودیم که واقعا نشان از افسردگی مردم اروپا و اسپانیا دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید