• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 12 اسفند 1400
کد مطلب : 155409
+
-

جذاب اما بدون تماشاگر

مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر والیبال فردا در حالی برگزار می‌شود که اجازه ورود تماشاگران به سالن داده نشده است

جذاب اما بدون تماشاگر

هرکس از مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر والیبال حرف می‌زند، از بازی تماشایی پیکان و سپاهان می‌‌گوید. هر دو تیم مدعی قهرمانی‌اند و این بازی فینال زودرس لقب گرفته است. پیکان برای رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی کار سخت‌تری داشت. آنها هر چند در 2بازی به پیروزی رسیدند اما حریف‌شان شهرداری ارومیه بود. ارومی‌ها تیمشان را برای قهرمانی بسته بودند و تصور نمی‌شد پیکان به راحتی آنها را شکست بدهد.
تیم پیمان اکبری حالا با یک نام بزرگ دیگر روبه‌رو است. سپاهان 5هفته قبل از اینکه بازی‌های مرحله مقدماتی به پایان برسد، صدرنشین بود، در مرحله یک‌چهارم نهایی هم کار سختی نداشت و پاس گرگان را در 2بازی یکطرفه شکست داد. هر دو تیم هم‌سنگ هستند و حدس اینکه کدام تیم به فینال می‌رسد، ممکن نیست.
در مرحله گروهی سپاهان در بازی رفت 3- صفر پیکان را شکست داد و در دور برگشت پیکان با همین نتیجه سپاهان را برد. رحمان محمدی‌راد، سرمربی سپاهان از بازی جذاب 2 تیم به همشهری می‌گوید: «هر دو تیم در طول فصل نتایج خوبی گرفتند و در یک‌‌چهارم نهایی هم بازی‌های خوبی انجام داده‌اند. پتانسیل 2 تیم بالاست، هم بازیکنان باتجربه داریم و هم بازیکنان جوان باانگیزه.
 علاقه‌مندان به والیبال می‌توانند بازی جذابی را ببینند و لذت ببرند.»در روزهای گذشته فدراسیون اعلام کرد که اگر ستاد مبارزه با کرونا در ورزش اجازه بدهد بازی‌های مرحله‌‌ نیمه‌نهایی با حضور تماشاگران برگزار می‌شود اما دیروز گفته شد که این موضوع فعلا منتفی است و شاید در مرحله فینال 30درصد از ظرفیت سالن پر شود.
محمدی‌راد خیلی موافق حضور تماشاگران نیست: «در مقطعی از لیگ تماشاگران به سالن آمدند ولی چون کنترل چندانی روی آنها نبود بیشتر تیم‌ها به مشکل خوردند و بازیکنان و مربیان درگیر کرونا شدند. برای ما حضور در فینال مهم است و اگر بازیکنان درگیر شوند، کار سخت می‌شود.
فارغ از اینکه حضور تماشاگران به نفع ماست یا به ضرر، مهم سلامت بازیکنان است. اگر قرار است تماشاگری به سالن بیاید، باید بیشتر کنترل روی آنها انجام شود.»پیکان با 12قهرمانی پرافتخارترین تیم لیگ است. سپاهان هم با اینکه فقط یک سومی دارد ولی از سال1397که سهمیه لیگ برتر گرفت، برای رسیدن به قهرمانی سرمایه‌گذاری کرده است.

فولاد- شهداب؛ بازی سخت
در دیگر بازی این مرحله فولاد سیرجان مقابل شهداب یزد قرار می‌گیرد. فولاد که انتظار نمی‌رفت به پلی‌آف صعود کند حالا در بین ۴تیم است. فولاد با ۲پیروزی مقابل لبنیات هراز آمل به پلی‌آف رسید. برخلاف بعضی‌ها که صعود فولاد را شانسی می‌دانند و حذف تیم بهروز عطایی سرمربی تیم ملی را بدشانسی، خیلی‌ها فولادی‌ها را تحسین می‌کنند که در بدترین شرایط، بزرگ‌ترین کار ممکن را انجام دادند. فولاد در همان مرحله یک‌چهارم‌نهایی ۳بازیکن مصدوم داشت و سعید رضایی، سرمربی این تیم می‌گوید که تیمش با همان شرایط باید با شهداب بازی کند: «با کار تیمی در مرحله اول پلی‌آف جواب گرفتیم. در یک ماه گذشته شرایط سختی داشتیم و بازیکنان مصدوم با وجود ترسی که از وضعیت جسمانی‌شان داشتند اما در ۲دیدار مقابل هراز آمل با غیرت بازی کردند و امیدوارم در این مرحله هم بتوانند کارایی قبل را داشته باشند. همه ما تلاش می‌کنیم تا به نتیجه‌ای که می‌خواهیم برسیم.»شهداب در نیم‌فصل دوم با تغییراتی که داشت بهتر از نیم‌فصل اول نتیجه گرفت، هرچند آنها در نیمه‌نهایی به سختی مس را شکست دادند اما رضایی حریف را قدر می‌داند: «شهداب شرایط خوبی را پشت سر گذاشته و همه تلاشش این است که به فینال برسد. در این بازی‌ها هر تیمی که شرایط تیمی بهتر و آسیب‌دیده کمتر داشته باشد و اتفاقات ناخواسته برایش نیفتد، می‌تواند موفق از زمین بیرون بیاید.»
مرحله پلی‌آف به‌شکل متمرکز در تهران برگزار می‌شود. ۳تیم شهرستانی به نیمه‌نهایی رسیده‌اند. آنها امتیاز میزبانی را از دست داده‌اند و رضایی از این موضوع خیلی راضی نیست: «بهتر بود مثل مرحله مقدماتی، پلی‌آف هم رفت‌وبرگشت برگزار می‌شد. در کل شرایط خوبی نیست و همه‌چیز را سلیقه‌ای و کدخدامنشانه پیش می‌بریم.» او به کوتاه‌مدت بودن لیگ هم معترض است: «از اول فصل گفتم لیگ باید طولانی باشد تا برای تیم ملی سود داشته باشد و الان هم همین حرف را می‌زنم. وقتی ما در کادر فنی تیم ملی بودیم، بعضی‌ از کارشناسان می‌گفتند اردوهای بلندمدت منسوخ شده است اما حالا همان‌ها منتظرند لیگ زود تمام شود تا اردوهای تیم‌ملی را برگزار کنند.»
شاید به‌ظاهر بازی فولاد و شهداب به‌اندازه دیدار پیکان و سپاهان جذاب نباشد اما جدال 2 تیم برای رسیدن به فینال حتما تماشایی است. سیرجانی‌ها در بازی رفت مرحله مقدماتی شهداب را شکست دادند. یزدی‌ها هم با تغییراتی که داشتند بازی برگشت را 3بر 2بردند.
بازی‌های این مرحله هم 2از 3 است. تیم‌ها بازی‌ اول را جمعه در سالن والیبال ورزشگاه آزادی انجام می‌دهند. بازی دوم هم روز یکشنبه برگزار می‌شود. اگر 2بازی فینالیست‌ها را مشخص نکند، تیم‌ها سه‌شنبه در بازی سوم مقابل هم قرار می‌گیرند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید