• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 9 اسفند 1400
کد مطلب : 155192
+
-

‌ضرورت تسهیل توافق‌های میان‌‌تهران و دمشق

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی در دیدار عصر دیروز خود با سرلشکر علی مملوک، رئیس دفتر امنیت ملی سوریه با تبیین نقش مخرب آمریکا در ایجاد بحران‌های منطقه‌ای و جهانی که با هدف سلطه بر کشورهای جهان و غارت منابع آنان صورت می‌گیرد، گفت: حضور آمریکا در سوریه نیز که با همین هدف صورت گرفته، امروز بزرگ‌ترین مانع تحقق صلح و ثبات در این کشور است.
 به گزارش ایسنا، علی شمخانی با اشاره به افزایش تحرکات سیاسی و میدانی آمریکا برای تسلیح، آموزش و هدایت گروه‌های تروریستی در سوریه گفت: تداوم این روند نه‌تنها مخل امنیت سوریه بلکه تهدید‌کننده امنیت منطقه است. شمخانی با بیان اینکه راه مقابله با این توطئه‌های شرورانه، حفظ انسجام ملی و روحیه و مشی مقاومت است، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همانگونه که در سخت‌ترین شرایط و در اوج شرارت گروه‌های تروریستی و حامیان‌شان در کنار ملت و دولت سوریه ایستاد، همچنان در کنار ملت و دولت سوریه خواهد ماند.
دبیر شورای‌عالی امنیت ملی همچنین با اشاره به روابط خوب 2کشور بر اتخاذ راه‌کارهای مناسب برای تسهیل و تسریع در اجرای توافقات میان تهران-دمشق به‌ویژه در حوزه اقتصادی تأکید کرد. در این دیدار علی مملوک نیز با اشاره به فرصت‌های اقتصادی قابل‌توجهی که برای همکاری مشترک 2کشور در حوزه‌های مختلف وجود دارد، گفت: حضور شرکت‌ها و فعالان اقتصادی ایرانی در سوریه و تداوم همکاری‌های مشترک در بخش‌های اقتصادی و تجاری تامین‌کننده منافع پایدار 2کشور است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید