• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
دو شنبه 9 اسفند 1400
کد مطلب : 155147
+
-

نکته بازی/ اروپا هم بیانیه‌نویس دارد

حداقل حسن درگیری‌های اخیر بین لاتزیو پورتو بر سر پنالتی اعلام‌شده روی مهدی طارمی این بود که فهمیدیم فوتبال اروپا هم بیانیه‎نویس دارد! راستش زیاد پیش می‌آید که از انبوه تهاجمات کلامی بازیکنان و باشگاه‌ها به هم در فوتبال ایران کلافه شویم. با این حال نمردیم و بالاخره یک‌بار چشم‌مان به جمال یک کار مشابه در فرنگستان روشن شد. بعد از آن پنالتی که طارمی از لاتزیویی‌ها گرفت، صدای رسانه‌های ایتالیایی در آمده و آنها حتی علیه کمک‌داور ویدئویی هم موضع گرفته‌اند. پس از آنکه در یکی از شبکه‌های تلویزیونی ایتالیا گفتند پنالتی به غلط اعلام شده، باشگاه پورتو بیانیه داد و معترضان به خطا را «بی‌سواد» خواند؛ کلمه‌ای که در بیانیه‌های ایران هم قفل است! خلاصه که مهدی طارمی خوب اروپا را شلوغ کرده است.

آقای خاص
مدیران سپاهان همه‌جوره پای محرم نویدکیا ایستادند و با دومین استعفای او هم مخالفت کردند تا این مربی به جمع شاگردانش برگردد. با این اتفاق محرم به یکی از خاص‌ترین مربیان تاریخ لیگ برتر تبدیل شد، مربی که با وجود کسب نتایج ضعیف، از حمایت همه‌جانبه مدیران باشگاهش برخوردار است و با 2‌بار استعفا دادن و حتی حاضر نشدن در تمرینات، جایگاهش روی نیمکت را از دست نمی‌دهد. البته مشخص نیست مدیران سپاهان چون گزینه مناسبی برای جایگزینی محرم ندارند با رفتن او مخالفت می‌کنند یا به برنامه 3‌ساله این مربی جوان اعتماد دارند. حالا به هر ترتیب باید دید محرم در دومین سال مربیگری‌اش چگونه جواب اعتماد سپاهانی‌ها را می‌دهد، تیمی که در لیگ شانسش برای قهرمانی به حداقل رسیده، از جام‌حذفی کنار رفته و فقط آسیا را درپیش دارد.

اتحاد لذتبخش
خبر رسیده 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال با ارسال نامه‌ای مشترک به صداوسیما، خواهان حفظ حقوق سرخابی‌ها در استفاده این سازمان از محتوای مربوط به 2 تیم شده‌اند. این یعنی درست است که سرخابی‌ها نمی‌توانند حق پخش تلویزیونی را بگیرند، اما در اقدامی مشترک به صداوسیما فشار آورده‌اند تا حداقل بابت استفاده از بقیه محتواها، همچون بازپخش خلاصه مسابقات و پوشش نشست‌های خبری، به 2 باشگاه پول بدهند. شاید سرخابی‌ها با هم رقیب باشند و شاید هواداران‌شان هم کری‌های سنگینی با هم داشته باشند، اما اینجا اتحاد آنها می‌تواند نجات‌بخش و شیرین باشد. متأسفانه خیلی مواقع در شکاف بین 2 باشگاه، حقوق مسلم آنها پایمال می‌شود اما امیدواریم برای یک‌بار هم که شده، آنها محکم کنار هم بایستند و حق‌شان را بگیرند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید