• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 8 اسفند 1400
کد مطلب : 155108
+
-

خبرهای کوتاه/ احیای قنات سلیمانیه در خیابان نیروی هوایی

شهردار منطقه ۱۳ از اتمام عملیات مرمت و بازسازی قنات سلیمانیه در خیابان ۲.۳۱ نیروی هوایی خبر داد. به گزارش همشهری، محمد هادی علی احمدی از قنات ها به عنوان میراث بر جای مانده از گذشتگان نام برد و گفت: «قنات ها علاوه بر آنکه به دلیل پیشینه تاریخی ارزشمندشان در زمره میراث ملی ایران قرار دارند ، به جهت سازگاری با محیط طبیعی نیز رکن اصلی برای سلامت سرزمین به حساب می آیند.»
او با بیان  اینکه با توجه به مزیت های مسلم قنات در سازگاری با طبیعت،لازم است به حفظ آنچه از گذشتگان رایگان به دست ما رسیده، اقدام کنیم، ادامه داد: «از این رو حمایت و حفاظت از قنوات باید در اولویت قرار گیرد،  در این راستا ، بازسازی و احیای قنات سلیمانیه در خیابان  ۲.۳۱ نیروی هوایی اداره مسیل ها و قنوات منطقه ۱۳ به اتمام رسید.»  

انتقال اتوبوس‌ها به مسیر‌های شلوغ
مدیرکل حمل‌ونقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از انتقال اتوبوس‌های خطوط خلوت‌تر به خطوط پرازدحام شهر در روزهای پایانی سال خبر داد. به گزارش همشهری، مهدی گلشنی درباره اقدامات اجرایی معاونت حمل‌ونقل شهرداری تهران در روزهای پایانی سال گفت: «در این ایام استفاده از مراکز تجاری بیشتر می‌شود و تراکم و مراجعه به محدوده بازار افزایش می‌یابد و در نتیجه باعث افزایش ترافیک و سفرهای درون‌شهری می‌شود که در این‌صورت باید ارائه سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه اتوبوسرانی تقویت شود. با توجه به این موضوع اتوبوس‌های خطوط خلوت‌تر به خطوط پرازدحام منتقل می‌شوند. همچنین در این میان از اتوبوس‌هایی که تعمیر شده و تجهیز هستند، در خطوط مورد نیاز استفاده خواهد شد تا سرویس‌رسانی مطلوب‌تری به شهروندان ارائه شود.» او افزود: «توصیه ما به شهروندان هم این است که از سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند و در مسیرهای کوتاه درون‌شهری به‌صورت پیاده یا با دوچرخه تردد داشته باشند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید