• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 8 اسفند 1400
کد مطلب : 155107
+
-

از شورا چه خبر؟ / پرویز سروری، نایب‌رئیس شورای شهر تهران

سراهای محلات باید منابع تولید خدمات فرهنگی، ورزشی و اجتماعی باشد و کار اصلی سراهای محلات بستر‌سازی‌ و ایجاد فضاهای فرهنگی است. باید این نگاه حاکم شود  تا شهرسازی شهر دوباره زنده شود و این نگاه مستلزم این است که با مردم دست‌به‌دست هم بدهیم تا پیرو تصمیمات دولت در روند ساخت مسکن و تامین سرپناه به نتیجه خوب و درست برسیم. باید تلاش کنیم تا به نیازهای مردم به بهترین نحو پاسخ داده شود.

  سیداحمد علوی، عضو شورای شهر تهران
طرح ترافیک فعلی در تهران از اول مورد انتقاد بود زیرا با عدالت اجتماعی در سطح شهر منافات دارد و مورد انتقاد پلیس راهور هم بود. به همین دلیل دارای اشکالاتی است که متأسفانه به دلایل متعدد این اشکالات برطرف نشد. یکی از این اشکالات این بود که پلیس با چنین طرح ترافیکی همراهی نمی‌کند و تمام جریمه‌هایی که باید صورت گیرد، صرفا در سامانه تهران من به بخش عوارض می‌رود که مشکلی ایجاد کرده و آن هم این است که اگر پلاک خودرویی متعلق به شهرستان باشد، جریمه‌ها برایش لحاظ نمی‌شود.

  علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران
در جلسه امروز شورای شهر، لوایح درآمدی شهرداری و اصلاحیه مصوبه تعیین و اخذ خسارت حمل بار اضافه وسایل نقلیه باری در شهر تهران بررسی می‌شود. بررسی لوایح «حق بهره‌برداری غرف به تفکیک نوع کاربری در بازارهای میادین میوه و تره‌بار»، «بهای خدمات مدیریت پسماندهای ساختمانی و عمرانی»، «نرخ بهای خدمات فعالیت مشاغل سیار و بی‌کانون» و «اجاره بهای خدمات کیوسک‌های عرضه گل و مطبوعات» نیز در دستور کار شوراست.

  مهدی عباسی، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران
در مسئله طرح تفصیلی محله کن چند موضوع اساسی وجود دارد؛ یکی از آن مسائل، صیانت از باغات کن است و مردم این محل خودشان بر این موضوع تأکید دارند. موضوع دیگر این است که در بافت کن باید بازنگری صورت گیرد تا از نظر اقتصادی امکان ساخت‌وساز فراهم شود. اکنون ساخت‌وساز در این محل غیراقتصادی است‌. برای رفع مشکلات طرح تفصیلی کن، نیاز است مشاور روی طرح کار کند. منتظر هستیم شهرداری تهران در این خصوص کار کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید