• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 4 اسفند 1400
کد مطلب : 154754
+
-

شیاطین در مترو

منچستریونایتد در ورزشگاه متروپولیتانو با نصف اتلتیکو بازی می‌کند

شیاطین در مترو

بازی جذاب این هفته لیگ قهرمانان امشب در متروپولیتانو برگزار می‌شود. منچستریونایتد در زمین اتلتیکو مادرید از معدود رویارویی‌های بین 2تیم را برگزار می‌کند. داوید دخه‌ا امشب به شهر محل تولدش برمی‌گردد؛ جایی که در اتلتیکو به فوتبال شناسانده شد. دروازه‌بان اسپانیایی منچستر گفته بیشتر از اینکه خودش را مادریدی بداند، حس می‌کند که منچستری است و یک شهروند متولد این شهر. این نخستین بازی از تونل وحشت رالف رانگنیک در 5هفته آینده است. یونایتد در کمتر از ۴۰روز آینده باید این بازی‌ها را انجام دهد؛ امروز با اتلتیکومادرید بازی دارد، 7اسفند با واتفورد، 15اسفند با منچسترسیتی، 21اسفند با تاتنهام، 24اسفند با اتلتیکومادرید، 29اسفند با لیورپول و 13فروردین سال آینده با لسترسیتی بازی می‌کند.

   اتلتیکو مادرید به رهبری دیگو سیمئونه برای هشتمین بار در 9سال گذشته در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بازی می‌کند. روخی بلانکو اگر موفق به برد شیاطین سرخ شود، برای هفتمین بار به مرحله بعد می‌رسد.
   اویدئو هاتگان، داور رومانیایی قضاوت دیدار منچستریونایتد و اتلتیکومادرید را بر عهده خواهد داشت. او همان داوری است که در مرحله گروهی گل طارمی به اتلتیکو را که سالم به‌نظر می‌رسید مردود اعلام کرد.
   من‌یونایتد در بازی با لیدز برای نخستین بار پس از یک‌سال‌و‌یک‌ماه از روی کرنر موفق به گلزنی شد. منچستر در این بازی به رکورد 700پیروزی در لیگ برتر رسید که بی‌سابقه است.
   اتلتیکومادرید هشتمین باشگاه با بیشترین تعداد تماشاگر در 5لیگ اصلی در این فصل است، نخستین در لالیگا. با وجود محدودیت‌های کرونایی به‌طور میانگین در هر بازی اتلتی بیش از 45هزار نفر به ورزشگاه رفته‌اند.
   پس از آخرین بازی تیم مقابل اوساسونا، سیمئونه به 389بازی به‌عنوان سرمربی اتلتی رسید؛ سیمئونه در لالیگا با اتلتیکو پس از 389بازی: 800امتیاز، لوئیس آراگونس در لالیگا با اتلتیکو پس از 389بازی: 659امتیاز.
   سیمئونه سومین مربی تاریخ لالیگاست که 800امتیاز کسب کرده است.
   کوکه در تمرین آخر مصدوم بود و ممکن است به بازی امشب نرسد. آخرین دیداری که کوکه در لیگ قهرمانان اروپا از دست داد در تاریخ 6نوامبر 2018برابر بوروسیا دورتموند بود. کاپیتان کوکه تنها 5پاس گل فاصله دارد تا به بهترین پاسور تاریخ اتلتیکو مادرید تبدیل شود.
   گفته می‌شود لوییس سوارس و گریزمان هر دو بازی را از روی نیمکت تماشا خواهند کرد. توماس لمار و بنژامن لکومته بعد از مثبت شدن تست کرونایشان هنوز در قرنطینه هستند و با تیم تمرین نمی‌کنند. کاراسکو هم غایب است. البته هنوز از لیست تیم برای بازی مقابل منچستریونایتد خط نخورده‌اند‌. دنیل واس که به‌شدت مصدوم است و همچنین کنیا هم غایب خواهند بود؛ تقریبا به‌اندازه یک تیم در این بازی غایب هستند.
   این سومین باری است که اتلتی در این مرحله به تور انگلیسی‌ها می‌خورد. پارسال با چلسی و سال پیش از آن با لیورپول بازی کرد. مقابل لیورپول هم در متروپولیتانو 6بازیکن مصدوم بودند؛ فلیکس، هررا، آریاس، تریپیر. خیمنس هم برای احتیاط روی نیمکت قرار گرفت.
   سوارس، ژائو فلیکس و کوندوگبیا اگر در بازی چهارشنبه کارت زرد بگیرند، بازی برگشت را از دست می‌دهند.
   در اردوی یونایتد غیر از گرینوود که به دلایل انضباطی از تیم کنار گذاشته شده، کاوانی هم همچنان مصدومیت کشاله ران دارد.
   اتلتیکو در برد 3بر صفر در زمین اوساسونا 63درصد مالکیت توپ را به حریف داد و در برابر 14موقعیت آنها تنها 5موقعیت به‌دست آورد. در این بازی هم با توجه به غیبت مهره‌های کلیدی، سیمئونه قصد دارد در خانه دفاع کند، با 3مدافع وسط.
   منچستر در 7رویارویی قبلی‌اش با اسپانیایی‌ها تنها یک برد در سال2002مقابل دپورتیوو لاکرونیا به‌دست آورده.
   من‌یونایتد در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا 499گل وارد دروازه حریفان کرد. چه‌کسی گل شماره500 را می‌زند؟ شاید رونالدو! تنها 3تیم رئال مادرید، بایرن‌مونیخ و بارسلونا گل‌های بیشتری نسبت به شیاطین سرخ به ثمر رسانده‌اند.
   اتلتیکو هر 4رویارویی آخرش مقابل انگلیسی‌ها را باخته که دقیقا به‌اندازه باخت‌های این تیم در 12رویارویی قبلی است.
   یان اوبلاک، دروازه‌بان اتلتیکو که گل‌های زیادی از رونالدو خورده، گفته: «کریستیانو رونالدو قدرتمندترین بازیکنی است که تا به حال با آن روبه‌رو شده‌ام، می‌توانید با یک توپ بد به او پاس بدهید و با او همان توپ می‌تواند به گل ختم شود. او بهترین بازیکن جهان است.» رونالدو در بازی‌های آخرش مقابل اتلتیکو 3‌بار هت‌تریک کرده.
   2تیم در رقابت‌های اروپایی تاکنون تنها 2بار به مصاف هم رفته‌اند؛ فصل 1991-92در جام برندگان جام اروپا که بازی رفت 3بر صفر به سود یاران فرگوسن شد و بازی برگشت هم به تساوی یک-یک ختم شد.

ترکیب احتمالی منچستر: 
دخه‌آ، لوک شو، واران (لیندلوف)، مگوایر، ون‌بیساکا (دالو)، مک‌تامینی، فرد، پوگبا، سانچو، برونو فرناندز، رونالدو.

این خبر را به اشتراک بگذارید