• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 4 اسفند 1400
کد مطلب : 154719
+
-

زیر حلقه/کلینیک گلزنی

بازی‌های تیم‌ملی بسکتبال از پس‌فردا در تهران شروع می‌شود. در دومین پنجره انتخابی جام‌جهانی، تیم ملی 2 بازی با قزاقستان (پنجشنبه 5اسفند) و سوریه (یکشنبه) دارد. ایران که در 2 مسابقه‌ خود با بحرین «کلینیک گلزنی» به راه انداخته بود، سیمای تیمی تهاجمی با خصوصیات گلزنی را به نمایش گذاشت. این نتایج در غیبت چند پای ثابت تیم ملی ازجمله حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی به‌دست آمد و یک‌بار دیگر در غیاب این دو، اهالی بسکتبال منتظر بازی‌های تهاجمی از سوی ملی‌پوشان هستند. از سال2017پیشرفت‌هایی در تیم‌های آسیایی حاصل شد و هر بار تفاوت‌هایی در سطح بازی‌ آنان شاهدیم. بنابراین مراقب بسکتبال تیم‌هایی مثل قزاقستان باشیم.

تداخل انتخابات بابازی‌های ملی
منصور اردستانی می‌گوید وزارت ورزش و جوانان 9اسفند را برای برگزاری مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون بسکتبال اعلام کرده است. دبیر مجمع بسکتبال در حالی از تاریخ جدید انتخابات خبر داد که 9اسفند یک روز پس از پایان بازی‌های تیم ملی در پنجره دوم است. در کمیسیون ورزشکاران این مجمع تعدادی از ملی‌پوشان حق رأی دارند که تا یک روز قبل روی بازی‌های انتخابی متمرکزند. بعد از 3بار به تعویق افتادن انتخابات بسکتبال حالا تاریخ  مجمع انتخاباتی با اردو و بازی‌های حساس تیم ملی تداخل دارد. در اوضاع و احوالی که حساسیت انتخابات بسکتبال بالاست فقط خدا کند لابی‌گری نامزدها منجر به برهم‌زدن تمرکز ملی‌پوشان در 2 بازی پیش رو نشود.

این همه بازی؛ چرا؟
رقابت‌های بسکتبال زنان در نیمه‌نهایی پیگیری می‌شود. تاکنون تیم‌های بهمن و اکسون بازی کردند که بهمن 2بر صفر پیش است. بازی نفت آبادان - شیمیدر به‌دلیل کرونایی شدن بازیکنان نفت به تعویق افتاد. اگر بسکتبال زنان ایران «در به در» سالن مسابقه است یا در بین 6تیم دسته‌دوم آسیا ششم می‌شود و بازی‌های باشگاهی با اختلاف حدود 80تا 90امتیاز به پایان می‌رسد در عوض بازی‌هایش 3از 5برگزار می‌شود. مشخص نیست با این اوضاع 3از 5یعنی چه؟ درآمدی هم عاید تیمی نمی‌شود و فقط هزینه است. صدای برخی مربیان از رفت‌وآمدهای فرسایشی درآمده که وقتی زیرساخت‌ها و آموزش‌مان درست نیست 3از 5یعنی چه و این همه بازی چرا؟

این خبر را به اشتراک بگذارید