• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 4 اسفند 1400
کد مطلب : 154712
+
-

آماربازی

44
تیم استقلال رکورد امتیازگیری در تاریخ لیگ برتر را تا پایان هفته هجدهم جابه‌جا کرده است. در 20دوره گذشته این مسابقات، بالاترین امتیازی که یک تیم تا هفته هجدهم کسب کرده 41امتیاز بوده که 2بار توسط پرسپولیس و برانکو ایوانکوویچ به‌دست آمده است. سرخپوشان در لیگ‌های شانزدهم و هفدهم بعد از 18بازی 41امتیاز داشتند و با قاطعیت در صدر جدول قرار گرفته بودند. در دوره نوزدهم لیگ برتر نیز صدرنشین لیگ در پایان هفته هجدهم پرسپولیس بود که بعد از 16بازی با کالدرون و 2بازی با یحیی به 40امتیاز رسیده بود. اما تیم فرهاد مجیدی امسال همه این رکوردها را جابه‌جا کرد و از 18بازی 44امتیاز گرفت. جالب اینکه پرسپولیس امسال هم بعد از 18بازی 41امتیازی است اما دیگر صدرنشین نیست.

19
تیم شهرخودرو مشهد در هجدهمین بازی این فصل بالاخره نخستین پیروزی‌اش را مقابل نفت مسجدسلیمان به‌دست آورد؛ این دومین رکورد تاریخ لیگ برتر در زمینه انتظار کشیدن برای نخستین پیروزی است. تیم سایپا در سومین دوره لیگ برتر (83-1382) تا هفته بیستم هیچ بردی نداشت و بعد از 19بازی بدون برد بالاخره نخستین پیروزی‌اش را در هفته بیستم مقابل شموشک نوشهر به‌دست آورد. اگر شهرخودرو امسال 2 هفته دیگر در حسرت پیروزی می‌ماند به این رکورد تاریخی سایپا می‌رسید اما گلی که مشهدی‌ها هفته گذشته در دقیقه90بازی به نفت مسجدسلیمان زدند آنها را از شر این رکورد منفی خلاص کرد. حالا شهرخودرو دومین رکورددار تاریخ لیگ است و البته در این رکورد یک شریک هم دارد؛ تیم شاهین بوشهر که در لیگ نوزدهم نخستین بردش را در هفته هجدهم کسب کرد.

13
تیم فجرسپاسی که امروز باید مقابل استقلال قرار بگیرد 13هفته است رنگ پیروزی را ندیده و با ادامه این روند ممکن است از رکورد 17بازی شهرخودرو در این فصل هم عبور کند. تیم شیرازی که امسال به لیگ برتر برگشته در ابتدای فصل شروع خوبی داشت و طی 5هفته به 2پیروزی رسید. اما بعد از بردن پیکان در هفته پنجم دیگر در هیچ مسابقه‌ای پیروز نشد و در 13بازی به 7تساوی و 6باخت رسید. جالب اینکه هر دو برد شیرازی‌ها در ابتدای فصل خارج از شیراز به‌دست آمد و این تیم هنوز در خانه خودش پیروز نشده است. تیم دیگری که هفته‌هاست رنگ پیروزی را ندیده آلومینیوم است که بعد از یک شروع خوب حالا 9هفته است هیچ تیمی را نمی‌برد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید