• دو شنبه 24 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 5 ذی القعده 1445
  • 2024 May 13
چهار شنبه 4 اسفند 1400
کد مطلب : 154711
+
-

نکته بازی/ بازنده همیشگی

شکست در محاکم بین‌المللی و مخصوصا دادگاه عالی ورزش، سرنوشت محتوم اغلب شاکیان ایرانی است. خیلی به ندرت پیش می‌آید که یک باشگاه یا فدراسیون ایرانی به CAS شکایت کند و جواب بگیرد. تازه‌ترین شکست هم نصیب استقلال شده است؛ باشگاهی که در پی حذف از لیگ قهرمانان از دست کنفدراسیون فوتبال آسیا به دادگاه عالی ورزش شکایت کرد و البته با رد دادخواهی‌اش مواجه شد. به این ترتیب استقلال فقط خرج اضافه انجام داد و حالا هزینه دفاعیات AFC از خودش هم متوجه این تیم خواهد بود. البته استقلال با شکست در سوئیس بیگانه نیست؛ چرا که 2سال پیش هم در پی اعلام شکست این تیم در سوپرجام ایران به‌دلیل حاضرنشدن برابر پرسپولیس، آبی‌ها به دادگاه عالی ورزش شکایت کردند و با وجود کلی هزینه، جواب منفی گرفتند.

علی جهان قبراق
زبان فوتبال ساده است؛ خوب باشی، مجبورند در مورد تو خوب بگویند و اگر بد باشی، چاره‌ای جز انتقاد باقی نمی‌ماند. زمانی علیرضا جهانبخش در لیگ انگلستان وقت تلف می‌کرد و البته خودش اسمش را «مبارزه» گذاشته بود. حضور در برایتون شاید از نظر مالی به جهانبخش خیلی کمک کرد، اما از نظر فنی یک شکست تمام‌عیار بود. به همین دلیل هم رسانه‌ها آن زمان لحن نقادانه‌ای نسبت به جهانبخش داشتند. در ماه‌های اخیر اما شرایط تغییر کرده است. جهانبخش به هلند بازگشت و پیراهن فاینورد را پوشید. او در تیم ملی هم نمایش‌های خوبی ارائه داد؛ آنقدر مؤثر که انتقادهای همیشگی از این بازیکن به حداقل رسید. حالا هم که یکی از بهترین گل‌های فصل هلند را زده است. پس با لذت تمام اوج گرفتن این پسر را تماشا می‌کنیم.

هر کدام چند دقیقه؟
مسابقات لیگ با سرعت سرسام‌آور برگزار می‌شود و هفته‌ها یک به یک از پی هم می‌گذرند. باشگاه پرسپولیس اما هنوز به‌دنبال یافتن یک مهاجم آزاد خارجی است و به نتیجه نمی‌رسد. با این شرایط مهاجم مورد نظر فقط وقت می‌کند به ایران بیاید، قراردادش را ببندد و از همبازیان جدیدش خداحافظی کند. هنوز البته پرسپولیسی‌ها در مرحله جست‌وجو هستند و در همین راستا خبر رسیده یحیی گل‌محمدی دارد پرونده 40مهاجم خارجی را بررسی می‌کند؛ 40نفر! یعنی اگر شما نفری یک ساعت هم روی بررسی کارنامه و سطح کیفی اینها وقت بگذاری، خودش دو شبانه‌روز می‌شود. خب البته سرمربی پرسپولیس وظایف دیگری هم ازجمله تمرین‌دادن تیم و آنالیز رقبا دارد. امیدواریم لااقل از بین این 40 نفر یک فوتبالیست خوب بیرون بیاید، نه مهاجمی در سطح اوساگونا.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید