• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 4 اسفند 1400
کد مطلب : 154704
+
-

پرسپولیس حریف ژنرال استقلال اسیر سربازها

امروز استقلال در غیاب سربازهایش به مصاف سربازهای فجرسپاسی می‌رود پرسپولیس هم در سیرجان کار سختی مقابل تیم قلعه‌نویی دارد

پرسپولیس حریف ژنرال استقلال اسیر سربازها

نوزدهمین هفته لیگ برتر فوتبال ایران، امروز برگزار می‌شود. در 8بازی امروز مهم‌ترین مسابقه را پرسپولیس و گل‌گهر در سیرجان برگزار می‌کنند و سرخپوشان که رقابت نزدیکی با استقلال دارند امروز کار سختی برای کسب 3امتیاز خواهند داشت. استقلال صدرنشین امروز میزبان فجرسپاسی است اما این مسابقه آسان برای آبی‌ها هم به‌دلیل غیبت دسته‌جمعی مدافعان این تیم به بازی سختی برای شاگردان مجیدی تبدیل شده است. هفته نوزدهم، هفته داربی‌ها هم هست و 2بازی از 8بازی امروز داربی‌های اصفهان و خوزستان خواهند بود.

  بدون دفاع، بدون کاپیتان
مشکل سربازی سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند این روزها به معضل بزرگی برای استقلال تبدیل شده است. این دو بازیکن از اول اسفندماه سرباز شده‌اند و تلاش مسئولان استقلال برای تمدید مجوز آنها تا امروز نتیجه نداده است. دیروز فرهاد مجیدی در نشست مطبوعاتی قبل از بازی خبر داد که مشکل این دو مدافع برای بازی امروز حل نشده و حضور آنها در بازی‌های آینده هم هنوز مشخص نیست. اما ماجرا وقتی جالب‌تر شد که مجیدی گفت سومین مدافع استقلال یعنی محمد دانشگر هم به‌دلیل یک مصدومیت جزئی احتمالا به بازی امروز نخواهد رسید. استقلال امروز با فجرسپاسی بازی دارد که هر 5بازی اخیرش را در خارج از خانه با شکست تمام کرده است. بنابراین به‌نظر می‌رسید صدرنشین 44امتیازی لیگ کار آسانی مقابل این تیم خواهد داشت. اما نبودن 3مدافع اصلی آبی‌ها و البته غیبت وریا غفوری که 2 روز قبل مورد غضب مجیدی قرار گرفت ممکن است این بازی ساده را برای آبی‌پوشان مشکل کند. البته فجرسپاسی در هفته پانزدهم که برای رویارویی با پرسپولیس به تهران آمد با یک دفاع اتوبوسی فقط به‌دنبال گل نخوردن بود و در خط حمله کوچک‌ترین خطری برای سرخپوشان ایجاد نکرد. اگر شیرازی‌ها امروز هم با همان تدبیر به میدان بروند، استقلال بدون مدافعانش هم مشکلی برای کلین‌شیت نخواهد داشت. اما علی‌اصغر کلانتری سرمربی فجرسپاسی 2 روز قبل در مصاحبه‌ای خط‌ونشان کشید که این بار برای بردن به تهران می‌آید و مقابل استقلال سراپا حمله خواهد بود. باید دید حرف‌های او واقعیت دارد یا فقط حکم بلوف را برای صدرنشین لیگ داشته است.

  سخت‌ترین بازی قرمزها قبل از داربی
از ساعت17 امروز یعنی 2ساعت زودتر از بازی استقلال در تهران، پرسپولیسی‌ها در سیرجان مقابل گل‌گهر قرار می‌گیرند و امیدوارند با پیروزی در این بازی سخت با خیال راحت به تماشای بازی استقلال بنشینند. پرسپولیس در 9هفته اخیر 8بار پیروز شده و فقط یک‌بار مساوی کرده که این مساوی به شکلی عجیب مقابل آخرین تیم جدول بوده است. اگر آن مساوی غیرمنتظره رخ نمی‌داد تیم یحیی حالا به 9برد متوالی رسیده بود که این رکورد در تاریخ لیگ برتر بی‌سابقه است. این در حالی است که قرمزها لیگ را خیلی ضعیف آغاز کرده و در 5هفته ابتدایی فقط 2برد به‌دست آورده بودند. بازی رفت با گل‌گهر هم درست در همان هفته‌ها بود و پرسپولیس بعد از اینکه در نیمه اول از شاگردان قلعه‌نویی عقب افتاد در نیمه دوم با گل آل‌کثیر فقط توانست از شکست فرار کند و یک امتیاز از این حریف قدر بگیرد. حالا 2 تیم در حالی به بازی برگشت رسیده‌اند که هر دو در اوج آمادگی هستند. گل‌گهر 8هفته است به هیچ حریفی نباخته و دروازه‌اش هم هفته گذشته بعد از 574دقیقه باز شد. خط دفاعی مقتدر این تیم به همراه محسن فروزان که با کلین‌شیت‌های متوالی در اوج آمادگی است قطعا روز سختی را برای خط حمله پرسپولیس و 2 ستاره این تیم یعنی امیری و ترابی خواهند ساخت. در آن طرف میدان هم خط دفاعی سرخپوشان روز سختی را در تقابل با کی‌روش استنلی، تبریزی و احتمالا قاسمی‌نژاد خواهد داشت. مهاجمان گل‌گهر سعید صادقی را پشت سر خود دارند که در 2 هفته اخیر بهترین بازیکن لیگ بوده و در مجموع هم با 4گل و 4پاس گل تأثیرگذارترین نیروی هجومی امیر قلعه‌نویی است.

  داربی اصفهان، داربی خوزستان، داربی فلزات
پرسپولیس و استقلال در صدر جدول آنقدر از بقیه تیم‌ها فاصله گرفته‌اند که رقابت آنها سایر بازی‌ها را تا حدود زیادی از حساسیت و جذابیت انداخته است. امروز سپاهان میزبان داربی اصفهان است اما تیم نویدکیا آنقدر از صدر جدول دور شده که نتیجه این داربی فقط برای خود اصفهانی‌ها اهمیت دارد. فولاد هم در اهواز میزبان نفت مسجدسلیمان است تا یکی از داربی‌های خوزستان را مقابل این تیم قعرنشین برگزار کند. دیگر تیم قعرنشین یعنی شهرخودرو مشهد میزبان هوادار و سرمربی مشهدی‌اش رضا عنایتی است. نساجی به آبادان رفته تا شاید انتقام شکست خانگی‌اش مقابل این تیم را در بازی برگشت بگیرد. پیکان میزبان تراکتور است و 2تیم آلومینیوم و مس رفسنجان هم در اراک به مصاف هم می‌روند. این دو تیم فصل جاری را فراتر از تصور شروع کردند اما در ادامه فقط مس به همان روند ادامه داد و آلومینیوم با یک افت شدید و 9بازی بدون برد تا رتبه هشتم سقوط کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید