• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 2 اسفند 1400
کد مطلب : 154490
+
-

شورای سینما راه‌اندازی می‌شود

در جلسه دولت، با تشکیل شورای سینما موافقت شد. اینطور که فارس خبر داده ۷نفر از سینماگران عضو این شورا خواهند بود. هم‌افزایی و تقویت ارتباط میان بخش‌های سیاستگذاری و تولیدی در حوزه هنر و سینما و ارتقای سطح کمی و کیفی آثار سینمایی از اهداف تشکیل این شوراست.
پیش از این و در میانه‌های آبان ماه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از پروژه‌های سینمایی سازمان سینمایی حوزه هنری از راه‌اندازی شورای‌عالی سینما با حضور رئیس‌جمهور خبر داده بود. سیدمهدی اسماعیلی با اعلام این خبر گفته بود: با حضور رئیس‌جمهور در حال راه‌اندازی شورای‌عالی سینما هستیم. در تولیدات سینمایی هیأت امنای جدیدی برای بنیاد فارابی انتخاب شد که این هیأت با تحلیل و انتخاب دقیقی صورت گرفته به نوعی که بتواند بخش‌های محتوایی و ریل‌گذاری‌ها و پشتیبانی‌های مالی و اقتصادی را تامین کند.
اولین‌بار شورای‌عالی سینما در دولت دهم تشکیل شد. شورایی که قرار بود با تصمیمات راهبردی و با استفاده از ظرفیت‌های رئیس‌جمهور، به یاری سینمای ایران بیاید. اتفاقی که البته چنان که باید رخ نداد و با تغییر دولت، این شورا هم به فراموشی سپرده شد. حالا که دولت سیزدهم متولی تشکیل مجدد شورای‌عالی سینما شده می‌توان انتظار داشت تجربه نه چندان موفق این شورا در دولت دهم، چه در عملکرد و چه در انتخاب اعضا (که همه گرایش‌های سینمای ایران را نمایندگی نمی‌کرد) برای تکرار نشدن اشتباهات و کاستی‌ها، مورد بازخوانی قرار گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید