• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 2 اسفند 1400
کد مطلب : 154487
+
-

خبرهای کوتاه/پخش «غیررسمی۴»


فعالان فرهنگی سراسر کشور به تماشای جدیدترین قسمت از مستند «غیر رسمی» با روایتی از دیدار جمعی از طنزپردازان با رهبر معظم انقلاب می‌نشینند. یکی از برنامه‌های مستمر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که از سال‌های گذشته برقرار بوده، برگزاری جلسات گوناگون با طیف‌های مختلف علمی، اجتماعی، فرهنگی و هنری است؛ جلساتی که در فضایی متفاوت از دیدارهای رسمی برگزار شده و مقام معظم رهبری پای صحبت‌ها و درددل‌های حاضران می‌نشینند. بخشی از این جلسات، از سال۹۵ در قالب جلسات «پنجشنبه‌ای» برگزار شده است. مؤسسه پژوهشی- فرهنگی انقلاب اسلامی (دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای)، روایتی از این دیدارها را در مجموعه مستند «غیر رسمی» تولید کرده که تاکنون 3قسمت از این مجموعه مستند از شبکه‌های مختلف صداوسیما پخش شده که هر کدام با واکنش‌ها و بازتاب‌های ویژه‌ای از سوی مخاطبان و رسانه‌ها همراه شده است. نمایش این مستند ویژه فعالان فرهنگی و اهالی هنر و رسانه در استان‌های مختلف از هفته گذشته آغاز شده و در روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت.

همکاری مارتین و مارول

جورج آر.آر.مارتین برای خلق یک مجموعه‌ جدید از کتاب‌های مصور با شرکت مارول کامیکس همکاری می‌کند. به گزارش گاردین، این سری کمیک براساس مجموعه ابرقهرمانی کارت‌های وحشی به ویراستاری جورج. آر.آر. مارتین خلق خواهد شد. کارت‌های وحشی که در مدت 3دهه توسط بیش از ۴۰ نویسنده نوشته شده و شامل ۲۵ رمان و ۲۰ داستان کوتاه است، داستان تاریخی ساختگی را روایت می‌کند که در آن زمین میزبان افرادی با قدرت‌های فرابشری می‌شود. مارتین در سال ۲۰۰۵ از طرف مجله تایم به‌عنوان «تالکین آمریکا» معرفی شد و در سال۲۰۱۱ در فهرست سالانه مجله تایم از ۱۰۰ چهره تأثیرگذار سال جای گرفت.

بدقولی افخمی 

سرپرست گروه فیلم و سریال شبکه 5سیما تأکید کرد تا زمانی که کل مجموعه «رعد و برق» تحویل داده نشود، نمی‌توانیم زمانی را برای پخش آن اعلام کنیم. رعد و برق ‌ماه رمضان سال‌جاری درحالی‌که تنها در یک قسمت روی آنتن رفت و برای پخش قسمت دوم، 2بار دچار چالش شد از کنداکتور سیما حذف شد.  روابط‌عمومی شبکه 5 طی اطلاعیه‌ای به خلف‌وعده‌های این کارگردان سینما و تلویزیون اشاره کرد و در بخشی از آن آورده بود: «ایشان در ادامه، متعهد شد تا ابتدای دی‌ماه سال‌جاری کل قسمت‌ها را برای پخش تحویل شبکه بدهد، اما متأسفانه این عهد نیز نقض شد؛ چراکه در آذرماه گروه همچنان مشغول تصویربرداری بود!»


 

این خبر را به اشتراک بگذارید