• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 19 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15433
+
-

یک قربانی و 46مسموم به‌خاطر مصرف قارچ سمی

مصرف قارچ‌های سمی این روزها در کرمانشاه جان شهروندان را تهدید می‌کند. طی روزهای اخیر دست‌کم 46نفر به‌دلیل مصرف قارچ‌های سمی مسموم شده و حتی یک نفر نیز جانش را از دست داده است.

به گزارش همشهری، بارش باران‌های بهاری چهره کرمانشاه و مناطق اطراف را سرسبز‌تر از قبل کرده است. در این بین قارچ‌های خودرو نیز بیشتر از قبل در کوه و صحرا دیده می‌شود و افراد زیادی بدون اطلاع از سمی بودن این قارچ‌ها، آنها را برای مصرف جمع‌آوری می‌کنند. همین بی‌اطلاعی طی روزهای گذشته سبب شده تا دست‌کم 46نفر به‌دلیل مصرف قارچ‌های سمی دچار مسمومیت شوند که از این تعداد به کبد 8نفر از آنها آسیب شدیدی وارد شده است؛ طوری که برای انجام عمل پیوند کبد به شیراز اعزام شده‌اند و حتی یکی از آنها نیز جان خود را از دست داده است.

اکبر آزادی، مدیر روابط عمومی اورژانس کرمانشاه در این‌باره به همشهری می‌گوید: «طی روزهای گذشته تماس‌های زیادی درخصوص مسمومیت با قارچ سمی با اورژانس کرمانشاه گرفته شده است. بیشتر این افراد قارچ‌ها را از کوه‌های اطراف جمع‌آوری و مصرف کرده‌اند. یکی از این موارد اعضای خانواده‌ای 6نفری بودند که بعد از مصرف قارچ در غذا، هر 6نفرشان با علائم شدید مسمومیت از اورژانس کمک خواستند.» وی ادامه می‌دهد:« علاوه بر آن ده‌ها نفر دیگر که بین 7 تا 70سال دارند نیز دچار چنین مشکلی شدند اما بعد از درمان اولیه با رضایت خودشان از بیمارستان مرخص شدند ولی بار دیگر با علائمی شدید‌تر به بیمارستان انتقال یافتند.» وی درباره آخرین وضعیت افراد مسموم شده می‌گوید: «تاکنون دست‌کم 8نفر که آسیب زیادی به کبدهای‌شان وارد شده بود، برای ادامه درمان به شیراز منتقل شده‌اند و برخی از آنها که وضعیت وخیمی دارند، قرار است در نوبت پیوند کبد قرار گیرند.»

علاوه بر این، تاکنون دست‌کم یک‌نفر نیز به‌دلیل مصرف قارچ سمی جان خود را از دست داده است. دکتر بهنام رضامخصوصی، مدیر بیمارستان امام خمینی(ره) کرمانشاه در این‌باره به ایرنا می‌گوید: «تعدادی از این افراد به‌دلیل ازکارافتادگی کبد به شیراز اعزام شده‌اند. همچنین 9نفر در بخش داخلی، 3نفر در بخش اورژانس و 2نفر نیز در بخش‌ آی‌سی‌یوی بیمارستان بستری هستند و یک نفر نیز به‌دلیل ایست قلبی جانش را از دست داده است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید