• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 19 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15427
+
-

با مردم

با مردم

  مالکان انصاف داشته باشند

سلام. هر روز در این ستون مستأجران گلایه می‌کنند که مشاوران املاک باعث گرانی مسکن و اجاره‌بها شده‌اند. لطفا به شهروندان بگویید مشاوران املاک همیشه در کنار مردم بوده و مشکلات مستأجران را بیشتر از همه درک می‌کنند. اما واقعیت این است که مالکان باید انصاف داشته و بیشتر به فکر مستأجران باشند. گویا دیواری کوتاه‌تر از دیوار مشاوران املاک پیدا نمی‌کنند.
قلندری از تهران

  فقر فرهنگی در جامعه

سلام. این روزها که برگزاری نمایشگاه کتاب در صدر اخبار و رسانه‌ها قرار گرفته، اما کارشناسان حوزه نشر می‌گویند سرانه کتابخوانی در کشور به کمتر از 15دقیقه رسیده است! یکی از اصلی‌ترین دلایل این آمار دوری خانواده‌ها از کتاب و کتابخوانی و وابستگی آنها به فضای مجازی است. متأسفانه در زمینه مطالعه کتاب با فقر شدیدی در کشور روبه‌رو هستیم و مسئولان حوزه فرهنگ باید به موضوع فرهنگسازی‌ مطالعه کتاب حساسیت بیشتری نشان بدهند.
2436...0912

  مشکل معلولان در طرح ترافیک

سلام. معلول بهزیستی هستم و پلاک ویژه تردد دارم. با اینکه معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران آقای پورسیدآقایی اعلام کرده بود جانبازان و معلولان دارای پلاک ویلچر از عوارض ترافیک معاف هستند اما دیروز که برای تهیه دارو مجبور شدم وارد طرح شوم، پیامی دریافت کردم که قید شده بود برای تردد باید مجوز دریافت کنید. این درحالی است که وقتی وارد سایت طرح ترافیک می‌شویم قسمت مربوط به بخش معلولان غیرفعال بوده و نمی‌توان اطلاعاتی را وارد کرد. لطف کنید مشکل ما معلولان را هم در روزنامه همشهری پیگیری کنید.
5303...0912

  انصاف برخی صاحبخانه‌ها

سلام. با توجه به گلایه شهروندان درخصوص بی‌انصافی مالکان خانه‌ها، تماس گرفتم از صاحبخانه‌ام تشکر کنم که در این شرایط سخت اقتصادی فقط اندکی به کرایه خانه‌ام اضافه کرد. امیدواریم از انصاف و مروت مالکان خانه‌ها در این ستون بیشتر بخوانیم.
فراهانی از تهران

  افزایش نامتعارف نخواهد داشت!

سلام خسته نباشید. مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهادکشاورزی گفته، با عرضه گوشت قرمز و مرغ منجمد برای تنظیم بازار‌ماه مبارک رمضان، قیمت این محصولات افزایش نامتعارف نخواهد داشت! به ایشان بفرمایید از اطلاع‌رسانی مهم شما کمال تشکر را داریم. اما تجربه نشان داده است که اینگونه اظهارنظرات مبهم که با عنوان «افزایش نامتعارف» از زبان مسئولان بیان می‌شود، مجوزی برای عرضه‌کنندگان خواهد شد تا حداقل در حد متعارف کالاهای اساسی مردم را گران کنند.
رنجبر از تهران

  وعده ‌ماه بعد را می‌دهند

سلام. خسته نباشید. بیش از 6 سال است در پروژه مسکن مهر پردیس در فاز 5 به امید داشتن سرپناهی ثبت نام کرده‌ایم اما هنوز موفق به دریافت واحدهای خود نشده و بلاتکلیف مانده‌ایم. این در حالی است که مبالغ درخواستی را با هزار بدبختی و مشکلاتی که بود تهیه و واریز کرده‌ایم. اما هربار که برای پیگیری مراجعه می‌کنیم وعده ماه بعد را می‌دهند. ما باید پیش چه‌کسی دادخواهی کنیم؟ بعد از گذشت 6‌سال و جفایی که در حق ما شده، چرا کسی پاسخگو نیست؟ لطفا این مشکل را در روزنامه همشهری پیگیری کنید.
یک متقاضی مسکن مهر پردیس

  نیاز به نصب پل هوایی

با سلام. 15 متری چهارم افسریه روبه‌روی خیابان‌های ۶ و ۷ نیاز ضروری به نصب پل هوایی دارد. امکان تردد برای عابرین پیاده جهت عبور از عرض خیابان برای رفتن به جمعه بازار و دوشنبه بازار و همچنین استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی به هیچ عنوان وجود ندارد و خودروهای سبک و سنگین با سرعت عبور می‌کنند. از مسئولان ذیربط در شهرداری منطقه 15درخواست می‌کنیم برای رفاه حال شهروندان این منطقه اقدامی بکنند.
0431...0912

  گارانتی ندارد، آزاد هزینه کنید!

سلام. درخصوص نامگذاری سال۹۷ به‌نام حمایت از کالای ایرانی، قبل از عید یک دستگاه یخچال فریزر امرسان خریداری کردم. اما با گذشت چند روز کارش به گارانتی رسید. بعد از حضور کارشناس عیب آن برطرف شد. اما چند روز بعد عیوب جدید دیگری هم به یخچال اضافه شد! در مراحل بعدی شرکت برای برطرف کردن عیوب یخچال هیچ همکاری‌ای نکرد و اعلام شد گارانتی ندارد و باید آزاد هزینه کنید. لطفا به مسئولان بگویید با توجه به نامگذاری امسال، آیا فقط وظیفه مردم است که کالای ایرانی بخرند؟ آیا تولیدکننده‌ها وظیفه ندارند کالای با‌کیفیت به مردم تحویل بدهند؟
7850...0919

  آلودگی صوتی و سدمعبر

سلام. مدت‌هاست در خیابان سراج ابتدای کوچه قیوم‌آبادی پلاک‌۶۳  در منطقه۴، کارگاه مبل‌سازی‌ مشکلاتی از قبیل آلودگی صوتی و زیست‌محیطی، انتشار بوی رنگ و همچنین سد معبر برای ساکنان محل ایجاد کرده است. با اینکه پیگیری‌های متعددی از سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ کرده‌ایم، اما متأسفانه ترتیب اثر نداده‌اند. امیدواریم مسئولان ذیربط در شهرداری منطقه این مشکل را پیگیری کنند.
3157...0912

  پیشگیری قبل از درمان را جدی بگیریم

متأسفانه سال‌هاست بیماری‌های خطرناکی مانند هپاتیت، دیابت، چربی و فشارخون، تالاسمی، سرطان، اعصاب و روان و... گریبانگیر بسیاری از مردم شده است. به‌نظرم دو علت اصلی، عدم‌اطلاع‌رسانی‌های جامع و عدم‌انجام معاینات دوره‌ای حداکثر سالانه، از علل شیوع این بیماری‌ها در کشور است. بسیاری از ما پس از غیرقابل تحمل شدن بیماری‌ها وقتی به پزشک مراجعه می‌کنیم، مجبور می‌شویم مشکلات درمان پرهزینه را متقبل شده و یا بعضا از لاعلاج بودن بیماری خود مطلع شویم. آیا بهتر نیست خانواده‌ها پیشگیری قبل از درمان را جدی بگیرند؟
6263...0938
لطفا نظرات خود درباره مطالب روزنامه را با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید