• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 19 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15428
+
-

رئیس کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران:

99تخلف منجر به صدور رأی در نمایشگاه کتاب رخ داد

رئیس کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران جزئیاتی از تخلفات ناشران در 6 روز برگزاری نمایشگاه ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، همایون امیرزاده در نشست خبری که در هفتمین روز از نمایشگاه کتاب در مصلی امام‌خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: « در امور نظارتی هم هیچ مداخله‌ای از سازمان‌های بیرونی نداشتیم. البته موارد جزئی بود که با تعامل دوسویه این موارد برطرف شد.»

او افزود: «کتاب‌هایی که قبل از سال ۱۳۹۱ بودند جمع‌آوری شدند و این تلقی را برای برخی به‌وجود آورد که این اقدامات براساس احکام قضایی و با دستورات خاص بوده است. این در حالی است که اینطور نبوده و این موارد جزو آیین‌نامه‌هاست.

ما اقدامات‌مان در مورد این کتاب‌ها ناظر بر محتوا هم نبوده و بیشتر آیین‌نامه‌ای است زیرا محتوای کتاب‌هایی که به نمایشگاه ارائه می‌شود مربوط به ضوابط نشر کشور ماست و کتاب‌هایی به نمایشگاه راه می‌یابند که این ضوابط نشر را گذرانده باشند. همچنین برخی کتاب‌ها اعلام وصول نداشتند؛ البته تعداد آنها کمتر بوده است.»

امیرزاده سپس ادامه داد: «کتاب‌هایی هم بودند که حساسیت‌هایی روی آنها وجود داشت. ما سعی کردیم با تعامل با ناشران این حساسیت‌ها را رعایت کنیم تا مشکلات کمتری به‌وجود بیاید.»

همایون امیرزاده درباره تخلفاتی که ناشران طی 6روز گذشته در نمایشگاه داشته‌اند، گفت: «ما ۲۰۸ گزارش از بخش‌های مختلف داشتیم که پس از بررسی این ۲۰۸ گزارش، ۹۹ رأی صادر شده است. ۴۶ رأی جمع‌آوری کتاب، درج در پرونده و تعطیلی غرفه در نمایشگاه و محکومیت از حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب سال آینده و نمایشگاه‌های کتاب استانی است، که از این ۴۶ مورد، ۴۳ مورد تعلیق برای یک سال است و 3مورد آن به‌مدت 2سال، که این 3مورد کسانی بودند که سال گذشته تعلیق شده بودند و امسال شرایط حضور آنها در نمایشگاه فراهم شده بود.»

او ادامه داد:« ۱۷ مورد از رأی‌ها برای تعطیلی یکروزه غرفه بود و ۳۶ مورد جمع‌آوری کتاب، درج در پرونده و اخذ تعهد. تخلف‌ها هم ۵ مورد فروش کتاب‌های فاقد مجوز، ۳۶ مورد فروش کتاب‌های غیرمرتبط با سالن، 2مورد فروش کتاب بدون شناسنامه، ۳۷ مورد فروش کتاب سایر ناشران، ۱۰ مورد فروش کالایی غیراز کتاب، ۱۶ مورد رعایت نکردن سایر مقررات و ۶ مورد نقد کردن بن کتاب بوده است.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید