• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 30 بهمن 1400
کد مطلب : 154278
+
-

نکته بازی/خود شما «مُد» کردید

در راستای اینکه امسال همه تیم‌ها می‌خواهند همه مسابقاتی را که نبرده‌اند به بهانه‌ای 3 بر صفر کنند، ذوب‌آهن هم از استقلال شکایت کرده و خواهان آن شده که نتیجه دیدار این تیم برابر استقلال در هفته هفدهم 3 بر صفر شود. چرا؟ چون می‌گویند پنجره آبی‌ها بسته بوده و آنها نباید از 2 بازیکن جدید خود یعنی صالح حردانی و آمانوف استفاده می‌کردند. شکل قانونی داستان را نمی‌دانیم و حتما رسیدگی‌های لازم در مورد این پرونده انجام خواهد شد، اما در این میان واکنش سرپرست استقلال جالب است. بیژن طاهری گفته: «ما مشکلی نداریم و کارمان را بدون ایراد انجام داده‌ایم، اما گویا شکایت و شکایت‌بازی در فوتبال ایران مد شده است.» خب اخوی، خود شما این کارها را با شکایت از بازیکن گابنی گل‌گهر مد کردید. یادتان نیست؟

فعلا فایده ندارد برادر
فرشید باقری یکی از شاکیان استقلال است که این روزها برای آبی‌پوشان حسابی دردسر درست کرده است. اصلا به‌دلیل شکایت باقری است که باشگاه ذوب‌آهن می‌گوید پنجره نقل‌وانتقالاتی استقلال بسته بود و نبرد رودرروی 2 تیم باید 3 بر صفر شود. به هر حال باقری پولش را می‌خواهد و در همین راستا، از قرار معلوم به کنفدراسیون فوتبال آسیا هم شکایت کرده است. شکایت به AFC از چند سال پیش مد شد و به طلبکاران برای وصول طلب‌شان کمک کرد. با این حال دست‌کم در مورد باقری بعید به‌نظر می‌رسد این ترفند موفقیت‌آمیز باشد. قبلا پرسپولیس و استقلال از ترس محروم شدن از حضور در لیگ قهرمانان آسیا بلافاصله پول شاکی را می‌دادند، اما امسال سرخابی‌ها از آسیا محروم هستند و دلیلی برای تعجیل در تسویه‌حساب وجود ندارد.

 این دو منافاتی با هم ندارند
در هفته‌های اخیر انتقادات زیادی از سبک بازی استقلال شده و با وجود صدرنشینی آبی‌ها، بعضی نمایش‌های این تیم ازجمله در برابر هوادار، پیکان و ذوب‌آهن با اعتراض‌های زیادی مواجه شده است. در این میان برخی هم به دفاع از تیم فرهاد مجیدی برخاسته‌اند. به‌عنوان مثال سیروس دین‌محمدی پیشکسوت استقلال گفته: «به زیبا بازی کردن امتیاز نمی‌دهند.» به‌طور کلی یک تصور اشتباه در فوتبال ایران وجود دارد که بین زیبا بازی کردن و نتیجه گرفتن، حتما باید یکی را انتخاب کنی؛ درحالی‌که واقعا اینطور نیست. استقلال استراماچونی زیبا بازی می‌کرد و نتیجه هم می‌گرفت. داستان پرسپولیس برانکو هم در بسیاری از مقاطع از همین قرار بود. زیبا، فنی و تاکتیکی بازی کردن لزوما به‌معنای حراج کردن امتیازات نیست. دوقطبی کاذب نسازید لطفا!
 

این خبر را به اشتراک بگذارید