• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 30 بهمن 1400
کد مطلب : 154266
+
-

فوتبال ایران/همه‌‌چیز به سود فرهاد

مجموعه اتفاقات این روزها، مایه خشنودی سرمربی استقلال است

استقلال در لیگ بیست‌ویکم از بخت قابل توجهی برای قهرمانی برخوردار است و به‌نظر می‌رسد مجموعه اتفاقات پیرامونی هم به سود این تیم و نیز سرمربی آبی‌ها یعنی فرهاد مجیدی رخ می‌دهد. از ابتدای فصل با حضور مصطفی آجورلو روی صندلی مدیریت استقلال، آرامش مورد نظر مجیدی در تیم حکمفرما شد. این اما همه داستان نیست و اتفاقات دیگر هم به‌صورت سریالی در جهت رضایت فرهاد در حال رخ دادن است.

  پرونده گل‌گهر
شما ادعای مجیدی را در مورد اینکه «2 امتیاز باعث قهرمانی هیچ تیمی نمی‌شود» جدی نگیرید. آمار و ارقام نشان می‌دهد در 13دوره از 20دوره گذشته لیگ برتر، 2 امتیاز یا حتی کمتر از آن باعث قهرمان شدن یا نشدن تیم‌ها بوده است. حالا هم استقلال مسابقه‌ای را که با تساوی مقابل گل‌گهر پشت سر گذاشته بود، به حکم کمیته‌های انضباطی و استیناف به‌خاطر استفاده تیم سیرجانی از بازیکن غیرمجاز به برد تبدیل کرده و 2 امتیاز سرنوشت‌ساز گرفته است؛ آن هم در پرونده‌ای که حکم صادر شده از سوی هر دو مرجع بسیار جنجالی شد و حتی گفته می‌شود این موضوع در تغییرات رخ‌داده در فدراسیون فوتبال هم بی‌تأثیر نبوده است.

  سربازی یزدانی و مرادمند
از ابتدای فصل شایعات بسیار زیادی در مورد مشمول بودن سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند، 2 مدافع استقلال به گوش می‌رسید. می‌گفتند این دو بازیکن اول فصل سرباز می‌شدند و حضورشان در تیم غیرقانونی بوده است. بعد روشن شد آنها تا اسفندماه حق بازی برای استقلال را داشتند، اما پس از آن باید به سربازی بروند؛ نکته‌ای که دست فرهاد مجیدی را در هفته‌های سرنوشت‌ساز پایان فصل لای پوست گردو می‌گذاشت. حالا هم گویا خبر رسیده به لطایف‌الحیلی کار هر دو مدافع استقلال درست شده و آنها تا پایان فصل مشکلی برای همراهی آبی‌ها نخواهند داشت. طبیعتا فرهاد مجیدی بابت این موضوع باید خیلی خوشحال باشد.

  میرشاد در رأس فدراسیون
مجیدی از تغییرات فدراسیون فوتبال هم نمی‌تواند شاکی باشد. صرف‌نظر از کم و کیف اتفاقاتی که در این مجموعه رخ داد، حالا میرشاد ماجدی که یک استقلالی و از دوستان بسیار قدیمی سرمربی آبی‌هاست، بر راس کار نشسته است. اگر غیراز این بود، چه بسا مجیدی با بدگمانی‌هایش احتمال کارشکنی از سوی فدراسیون را می‌داد، اما حالا در این عرصه هم مانعی پیش رو نیست. طبیعتا با این شرایط، خیلی‌ها انتظار دارند فرهاد با استقلال جام را بالای سر ببرد؛ اتفاقی که اگر رخ ندهد، با هیچ توضیحی از سوی سرمربی آبی‌ها قابل توجیه نخواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید