• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 30 بهمن 1400
کد مطلب : 154257
+
-

لیگ اروپا که می‌گفتند این بود؟

بارسلونا پس از 18سال لیگ اروپا را تجربه کرد اما در همان راستا و روند لیگ قهرمانان

لیگ اروپا که می‌گفتند این بود؟

بارسلونا سرانجام برای اولین‌بار پس از سال2004 رنگ لیگ اروپا (جام یوفای سابق) را دید. آن زمان با فرانک رایکارد در مجموع رفت‌وبرگشت یک بر صفر به سلتیک اسکاتلند باخته و در مرحله یک‌هشتم حذف شده بودند. آن موقع گاوی، بازیکن این تیم هنوز به دنیا نیامده بود و 5ماه بعد متولد شد. از آن سال به بعد بارسا در 18فصل پیاپی در لیگ قهرمانان حضور داشت و امسال تجربه بازی در هر دو تورنمنت اروپایی را به‌دست آورد. با این‌حال، لیگ اروپا چیزی نیست که بارسایی‌ها را ناامید کند. آنها مدتی است خوب بازی می‌کنند. همین اول کار در تساوی یک -یک با ناپولی با 65درصد مالکیت توپ در صدر جدول مالکیت این رقابت‌ها قرار گرفته‌اند و با 88درصد دقت پاس پس از مارسی و در کنار زنیت بهترین از این لحاظ هستند. قهرمانی در لیگ اروپا می‌تواند اعتبار از دست رفته را به آنها باز‌گرداند و یک جام جدید به ویترین افتخارات باشگاه اضافه کند و البته یک سهمیه قطعی برای حضور در لیگ قهرمانان فصل آینده و سوپرجام اروپا در پی داشته باشد. اما آمار گلزنی ژاوی و بازیکنانش همچنان فاجعه‌بار است. بارسا از 21موقعیت تنها 4ضربه داخل چارچوب داشت که یکی از آنها پنالتی بادآورده بود. ناپولی از 5ضربه، 4تا به چارچوب زد. بارسا تنها 3گل در این فصل رقابت‌های اروپایی به ثمر رسانده و ناپولی 16تا.
  دست، فرنکی دی‌یونگ، اومتیتی، تراشتگن، تورس، آداما ترائوره، ممفیس، اوبامیانگ و لوک دی‌یونگ سابقه بازی در لیگ اروپا را داشتند که 3نفر از آنها بازیکن جدید بارسا هستند و 2نفرشان در این بازی به میدان نرفتند.
  تنها 2برد در 10بازی اخیر اروپایی؛ این وضعیت عملکرد بارسا در رقابت‌های این فصل دو لیگ اروپایی است. هر دو برد با نتیجه یک بر صفر مقابل دینامو کی‌یف نگون‌بخت به‌دست آمد.
  فران تورس 7شوت خارج از چارچوب مقابل ناپولی ثبت کرد. تنها 4بازیکن بیشتر از او در این تورنمنت تا‌کنون موفق به ثبت این آمار شدند.
  عملکرد بارسلونا در مقابل تیم‌های ایتالیایی؛ 61بازی، 30برد، 12باخت، 19تساوی، 102گل زده و 62گل خورده است.
  ناپولی در لیگ اروپا 16گل به ثمر رساند؛ 4گل در نیمه اول و 12گل در نیمه دوم.
  ناپولی دوشنبه در سری‌آ با کالیاری بازی دارد که برای ماندن در صدر جدول بازی سختی نیست اما بارسا که به‌تازگی به جمع 4تیم بالای جدول لالیگا اضافه شده، یک دیدار دشوار با والنسیا دارد که فردا انجام می‌شود.
  بارسای ژاوی هر‌چند نسبت به کومان بهتر بازی می‌کند اما خشن‌تر است. آنها نزدیک به 2برابر تیم میهمان خطا انجام دادند و این خشونت با ورود گاوی به زمین افزایش یافت. برخورد هافبک جوان بارسا با فابیان روئیس منجر به 10نفره‌شدن ناپولی و 10بخیه روی سر بازیکن اسپانیایی این تیم ایتالیایی شد. روئیس که مدنظر همین بارسا و رئال هم قرار دارد، در بازی با کالیاری غایب خواهد بود. آنگیسا هم در این بازی دچار کشیدگی کشاله شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید