• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 30 بهمن 1400
کد مطلب : 154267
+
-

پشت‌خط زن/دست رد به سینه ستارگان

جمشید حمیدی | کارشناس والیبال

رضا مومنی‌مقدم که سابقه بازی در تیم ملی و مربیگری در تیم نوجوانان ایران را دارد، به‌طور غیر‌مترقبه‌ای سرمربی تیم جوانان ایران شد اما اتفاق غیرمنتظره این بود که او دست رد به سینه 2ملی‌پوش؛ علیرضا نادی و فرهاد ظریف زد که خواهان همکاری با او شده بودند. نادی و ظریف از بهترین‌های جهان در پست‌های خود بودند و به‌نظر می‌رسد فدراسیون هم به راحتی از کنار این افراد گذشته است. با این اتفاق بعید نیست فدراسیون و تیم ملی خیلی راحت محمد موسوی، سعید معروف و امیر غفور را هم کنار بگذارد. این روزها خیلی‌ها با واسطه به‌دنبال پیوستن به کادر فنی تیم جوانان هستند، غافل از اینکه مومنی‌مقدم دستیاران خود را انتخاب کرده است؛ مهران زارع و وحید صادقی که پیشینه کار در این رده را دارند.

غریبه‌های آشنا
در روز پایانی لیگ برتر والیبال زنان که مرحله پلی‌آف آن سمبل‌کاری شده بود، 2بازیکن شمالی امتیازآورترین شدند. در دیدار رده‌بندی الهه پورصالح بازیکن گیلانی تیم ذوب‌آهن اصفهان ۲۶امتیاز گرفت و ستاره بود. در نبرد سرنوشت‌ساز لیگ هم مونا آشفته از تیم باریج‌اسانس کاشان صاحب ۲۳امتیاز شد. آشفته گرگانی است ولی در شهر گل و گلاب بازی می‌کند. والیبال گیلان با داشتن این همه بازیکن خوب در خواب غفلت است و ‌گرگانی‌ها هم مانند مازنی‌ها در لیگ تیم ندارند. استان‌های خطه شمال امیدشان به تیم سریک گنبد است که توسط سردار آزمون حمایت می‌شود و به لیگ برتر رسیده است. گفته می‌شود سریک سال آینده مهسا صابری و مونا آشفته را به خدمت می‌گیرد.

امتیازآور‌ترین مرد لیگ برتر
صابر کاظمی در پایان دور رفت و برگشت مقدماتی لیگ برتر مردان با کسب ۵۰۸امتیاز در صدر حدود ۲۰۰بازیکن فعال در رقابت‌ها قرار گرفت. این در حالی بود که او نسبت به پارسال دچار نزول کیفی و فنی شده است. باید دید این بازیکن آق‌قلایی که در شهرداری ارومیه توپ می‌زند، باز هم می‌تواند مانند سال گذشته معادلات را به هم بزند؟ امیرحسین اسفندیار کامل‌ترین بازیکن جوانان جهان در رقابت‌های منامه بحرین نیز با ۴۹۶امتیاز در رده دوم امتیازآوران لیگ برتر قرار دارد. او در تیم هراز آمل در پست قدرتی دریافت‌کننده بازی می‌کند. بعد از آنها امیر غفور، ملی‌پوش باتجربه سپاهان با ۳۳۸امتیاز در رده سوم امتیازآوران لیگ برتر جای دارد.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید