• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 30 بهمن 1400
کد مطلب : 154260
+
-

امباپه دور، اولتراها نزدیک

وضعیت رئال پس از شکست در پاریس خراب است

امباپه دور، اولتراها نزدیک

از آن روزی که رئال مادرید بدترین بازی خود در قرن21 را در پاریس و مقابل پاری‌سن‌ژرمن انجام داد، روند انتقال امباپه به رئال مادرید هم دچار مشکل شد. باشگاه فرانسوی در حال متقاعد‌کردن این بازیکن برای تمدید قرارداد برای مدتی کوتاه است. پیشنهاد مالک قطری‌ این است؛ هفته‌ای 1.2میلیون یورو دستمزد که می‌شود سالی 60میلیون یورو. از سه‌شنبه‌شب به این‌سو لیورپول هم برای هایجک‌کردن این بازیکن از مادرید دست به‌کار شده. لیورپولی‌ها در نقل‌وانتقالات زمستانی توانستند دیاس کلمبیایی را از چنگ تاتنهام بربایند و از پورتو بخرند. با این‌حال، خاویر تباس، رئیس لالیگا اعلام کرده که امباپه و هالند به رئال مادرید می‌روند و بارسلونا و یوونتوس نیمه ورشکسته‌اند و نمی‌توانند برای خرید این دو اقدام کنند. امباپه که بحق به‌عنوان بهترین بازیکن هفته لیگ قهرمانان معرفی شده است، در بازی با رئال طوری بازی کرد انگار مقابل دشمنش به میدان رفته. او 71بار لمس توپ داشت که 18بار آن در محوطه جریمه حریف بود. تنها فرانک ریبری سال2018 با پیراهن بایرن‌مونیخ چنین آماری ثبت کرده بود که اتفاقا مدافع مستقیم این بازیکن فرانسوی در آن بازی هم کارواخال بود. باشگاه اسپانیایی که به‌خاطر کارواخال بازیکنی مثل اشرف حکیمی را از دست داده است، به این نتیجه رسیده که در تابستان یک مدافع راست هم بخرد. نمی‌شود به کارواخال همیشه مصدوم و گاهی پراشتباه و لوکاس واسکس که در این پست غیرتخصصی مثل پست تخصصی‌اش اصلا خوب نیست اکتفا کرد. آرنولد یکی از گزینه‌های جذاب است.

  آنچلوتی پس از 2 نتیجه بد مقابل ویارئال در لالیگا و مقابل پی‌اس‌جی در لیگ قهرمانان باید امشب از آلاوس یک پیروزی به دست آورد تا شایعاتی را که درباره جانشینی پوچتینو در فصل آینده به‌جای او مطرح شده است، خنثی کند. از چهارم ماه مارس یعنی 2هفته دیگر تیم‌های لالیگایی می‌توانند از صددرصد ظرفیت ورزشگاه‌های خود استفاده کنند. آنگاه فشار هواداران روی او بیشتر خواهد شد.
  تنش بین رئال و پاریس بیشتر شده. رئالی‌ها از این عصبانی‌اند که چرا ناصر الخلیفی و لئوناردو بین 2نیمه به‌سمت داور رفته و با او صحبت کرده‌اند. فصل گذشته هم مالک قطری باشگاه در بازی با بارسلونا که داور به سود حریف پنالتی گرفت، داد و بیداد راه انداخت و به تیم حریف و ناظر مسابقه توهین کرد اما محروم نشد.
  پاریسی‌ها علاوه بر اینکه از مسی ناراحت‌اند و رسانه‌های این کشور ازجمله اکیپ مسی را مسخره می‌کنند، از ناواس هم دلخورند. فعلا بین او و دوناروما سیستم چرخشی برپاست اما رفتار این دروازه‌بان کاستاریکایی سابق رئال پیش از بازی سه‌شنبه صدای هواداران را درآورده. او موقع گرم‌کردن دوناروما ضربه‌ها را به گوشه‌ترین جای دروازه می‌زد و مثل دیوید بکام شادی گل می‌کرد تا همتای ایتالیایی‌اش را تحقیر کند. او با رئالی‌ها هم خوش‌وبش داشت که این هم پاریسی‌ها را عصبانی کرده.
  کورتوا در 2فصل اخیر بهترین دروازه‌بان جهان بود و توانست فصل اول ناامیدکننده‌اش در رئال مادرید را به فراموشی بسپارد. از زمانی که او آمد، مسی در 26موقعیت گلزنی نتوانست دروازه رئال را باز کند. او 3پنالتی آخر مقابل تیمش را در برابر والنسیا، بیلبائو و پاری‌سن‌ژرمن (مسی) مهار کرده است. کورتوا 8 سیو مقابل پاریس داشت. تیبو در این فصل از لیگ قهرمانان با 30توپ‌گیری در میان کل دروازه‌بان‌ها رکورددار است و 88درصد شوت‌ها به سمت دروازه‌اش را مهار کرده است. دوناروما با 15توپ‌گیری و 83درصد در رده بعدی است. اوبلاک رکورد 18توپ‌گیری و 69درصد را دارد و تراشتگن که به لیگ اروپا رفته، 16توپ‌گیری و 64درصد.
  رئال هم‌اکنون در 5دیدار آخرش در همه رقابت‌ها تنها یک پیروزی داشت که هفته گذشته به‌زور مقابل گرانادا بود. وضعیت آلاوس بدتر است؛ آنها در 24هفته تنها 20امتیاز جمع کرده‌اند و 2 پله با رتبه آخر جدول فاصله دارند. پیش از برد 1-2 برابر والنسیا 11مسابقه پیاپی را بدون برد سپری کرده بودند. هر دو رویارویی قبلی رئال و آلاوس با حساب 1-4 به‌سود رئال به پایان رسیده و 17برد در 21رویارویی اخیر به مادریدی‌ها رسیده است.
امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه به امباپه توصیه کرده است با پاریس تمدید کند. اگر امباپه این فصل به رئال مادرید بیاید، کارخانه فرانسوی رنو به‌جای همتای آلمانی‌اش، آئودی، اسپانسر رئال مادرید خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید