• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 30 بهمن 1400
کد مطلب : 154263
+
-

فوتبال جهان/راهنمای فوتبال شنبه

امروز بازی‌های زیادی در لیگ‌های اروپایی برگزار می‌شود که بیشترشان از حساسیت چندانی برخوردار نیستند. در فرانسه تیم پاری‌سن‌ژرمن پس از عملکرد خیره‌کننده مقابل رئال مادرید در یک دیدار لیگی دیگر به میدان می‌رود، از همان‌ها که معمولا کار گره می‌خورد و امباپه در ثانیه‌های پایانی مجبور می‌شود گره را باز کند. پاریس با نانت بازی دارد.

لیگ برتر
کونته پس از 2بازی پیاپی مقابل ولوز و ساوتهمپتون، حالا به‌عنوان سرمربی تاتنهام یک بازی نفسگیر مقابل تیم صدر جدول دارد؛ آن‌هم در زمین منچسترسیتی. سیتیزن‌ها این روزها فقط رکورد می‌شکنند. با پیروزی ۵ بر صفر منچسترسیتی در دیدار مقابل اسپورتینگ از مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، این تیم موفق شد زودتر از هر تیم دیگری به رکورد ۲۰۰گل زده در این رقابت‌ها برسد (۹۷بازی). همچنین سیتیزن‌ها با این برد به نخستین تیم لیگ قهرمانان تبدیل شدند که توانسته‌اند 5دیدار خارج از خانه پیاپی در مرحله حذفی را با پیروزی به پایان برسانند. بازی مهم دیگری امشب وجود ندارد؛ آرسنال- برنتفورد، کریستال‌پالاس- چلسی، لیورپول- نوریچ.

لالیگا
غیر از دیدار رئال- آلاوس، امروز 3بازی دیگر هم برگزار می‌شود. اتلتیکو مادرید که هفته گذشته یک بر صفر به لوانته هم باخته، در ادامه روند نامطلوب این فصل خود باید در زمین اوساسونا به میدان برود؛ تیمی که سخت گل می‌خورد. اتلتی که همیشه سخت گل می‌خورد و کم گل می‌زند، حالا به تیمی متفاوت تبدیل شده است. در 4 دیدار آخر اتلتیکومادرید مجموعا 19گل رد و بدل شده؛ اتلتی ۳ - والنسیا ۲، بارسلونا ۴ - اتلتی ۲، اتلتی ۴ - ختافه ۳، لوانته یک- اتلتی صفر. علاوه بر این، تا پایان هفته بیست‌و‌‌چهارم لالیگا، دروازه شاگردان ال‌چولو در فصل جاری مجموعا 34بار فرو ریخته است. از فصل 2014-2013 تا‌به‌حال، بیشترین تعداد گل‌خورده اتلتی در پایان فصل ۲۹ گل بود. (فصل‌های 2015-2014 و 2019-2018) 

سری‌آ
امروز در سری‌آ خبری نیست. میلان صدرنشین در زمین سالرنیتانای قعرنشین بازی دارد و آاس‌‌رم با هلاس ورونا و سمپدوریا با امپولی. بین 2 تیم در جدول 18تیم دیگر حضور دارند. کلا این هفته بازی دندان‌گیری در ایتالیا نداریم. دیشب یوونتوس و تورینو در داربی تورین به مصاف هم رفتند. فردا هم اینتر پس از شکست خانگی مقابل لیورپول در زمین بولونیا بازی دارد. اینتر در هفته‌های اخیر داربی میلان را باخته، لیگ قهرمانان هم همینطور و با ناپولی که رقیب مستقیم در جدول است، مساوی کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید