• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 23 بهمن 1400
کد مطلب : 153678
+
-

گرینویچ/یک‌میلیارد دلار کلاهبرداری عاطفی


نیویورک: دست‌کم 24هزار آمریکایی طی سال گذشته میلادی بیش از یک میلیارد دلار  به کلاهبردار‌ان عاطفی باخته‌اند. به گزارش فوربز، گزارش‌های اف‌بی‌آی نشان می‌دهد تنها تفاوت آمار‌های سال2021 میلادی با سال‌های گذشته، اضافه شدن ارز‌های دیجیتال به منابع مالی است که مالباختگان دل‌شکسته در این راه از دست داده‌اند، ‌طوری که کلاهبردار‌انی که از طریق شبکه‌های اجتماعی یا سایت‌های دوست‌یابی قربانی‌های خود را پیدا می‌کنند، طی این دوره 25درصد ارز دیجیتال کلاهبرداری کرده‌اند. بیشترین قربانی‌های کلاهبرداری‌های عاطفی در آمریکا در سنین 18 تا 29سال قرار دارند و این سن در کشور‌های دیگر هم از الگوی مشابهی تبعیت می‌کند. در این میان کاربر‌ان تیندر Tinder به‌دلیل پرطرفدار بودن آن بیشترین شمار مالباختگان را به‌خود اختصاص می‌دهند. متخصصان به کاربر‌ان شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های گوناگون هشدار می‌دهند به افراد ناشناسی که در فضای مجازی با ایجاد جذابیت قربانی‌های خود را تطمیع می‌کنند،اعتماد نکنند.

شیوه قاچاق با نهنگ قاتل

کادیس: اعضای یک شبکه تحت پوشش درخواست کمک در دریا و با کمک خود مأموران پلیس، مواد‌مخدر قاچاق می‌کردند. به گزارش دیلی‌میل، این افراد با این ادعا که قایق‌ها‌یشان آسیب‌دیده و در مواردی هم به این بهانه که مورد حمله نهنگ قاتل قرار گرفته‌اند، از گارد ساحلی تقاضای کمک می‌کردند. یدک‌کش‌ها نیز آنها را به بنادر انتقال می‌دادند، ‌درحالی‌که داخل قایق‌ها محموله‌های حشیش جاسازی شده بود. آن وقت گارد ساحلی  وارد عمل می‌شد و قایق‌‌ها را به بندر اندلس در جنوب اسپانیا یدک‌ می‌کشید؛ جایی که مواد‌مخدر کم‌کم تخلیه و در مخفیگاهی انبار می‌شد‌  تا از آن‌جا به مقاصد دیگر جابه‌جا شود. مقامات انتظامی اسپانیا می‌گویند که سرنشینان یکی دیگر از قایق‌های مورد استفاده‌ این شبکه که به بندر بارباته، در حدود ۵۰کیلومتری شهر کادیس، یدک شده بود، ادعا کرده بودند که قایق آنها به هنگام عبور از تنگه جبل‌الطارق مورد حمله نهنگ‌های قاتل قرار گرفته است.

سکه‌ای که سرقت هنری بود

زاگرب: مقامات کرواسی پس از اینکه مشخص شد طرح یک سکه یک یورویی در واقع سرقتی هنری است آن را کنار گذاشتند.
 به گزارش یورونیوز، این طرح یکی از چهار طرحی بود که برای ضرب سکه یک یورویی در کرواسی انتخاب شده بود. کرواسی تصمیم داشت این سکه یک یورویی را در جشن پیوستن این کشور به منطقه یورو در سال آینده ضرب کند. در پشت سکه پیشنهادی، یک سمور جنگلی طراحی شده بود. واحد پول کنونی کرواسی، «کونا» از نام حیوانی گرفته شده است که از پوست آن در طول تاریخ به‌عنوان پول استفاده می‌شده است. استیپان‌پرانکوویچ یکی از 4 طراح برنده این سکه معرفی شده بود. برخی از کاربر‌های شبکه‌های‌اجتماعی کرواسی متوجه شدند که طرح پرانکوویچ بسیار شبیه به عکسی است که توسط عکاس اسکاتلندی، ایین لیچ گرفته شده است. لیچ در ایمیلی در این‌باره گفت: «از اینکه مردم به سرعت متوجه شده‌اند که عکس من کپی شده است، شگفت زده شده‌ام.» لیچ گفت: «(در غیر این صورت) من چیزی در مورد آن نمی‌دانستم.»




 

این خبر را به اشتراک بگذارید