• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 19 بهمن 1400
کد مطلب : 153312
+
-

بهره‌برداری از پایانه شرق نیمه نخست 1401

پایانه جدید شرق در بزرگراه شهیدیاسینی ساخته‌شده که به‌دلیل تأمین نشدن به‌موقع منابع مالی، پروژه سال‌هاست بلاتکلیف رها شده است. همچنین اتصال به خط 2مترو (از ایستگاه فرهنگسرا تا پایانه جدید شرق در جاده دماوند) یکی از شروط بهره‌برداری از این پروژه بوده که براساس گفته مسئولان شرکت مترو این مسیر تونلی حدود 4600متر است که 600متر آن احداث شده و 4هزار متر باقی‌مانده است. البته آنطور که مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران گفته، قرار است اواخر شهریور 1401فاز اول این پایانه بهره‌برداری ‌شود. مهدی وحدت‌کار در گفت‌وگو با همشهری توضیحات بیشتری در این رابطه داده است.

در نیمه نخست سال آینده چه بخشی از پروژه پایانه شرق بهره‌برداری می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد؟
تکمیل این پروژه نیازمند تأمین منابع مالی است. براساس تأکید معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران مبنی بر تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه، تصمیم بر آن شد فازبندی شود که فاز اول آن درصورت تأمین به‌موقع منابع مالی و تهیه تجهیزات (پله‌برقی و آسانسور و...) اواخر شهریور سال آینده بهره‌برداری و پایانه قدیم به آن منتقل می‌شود. تکمیل فاز دوم هم که اتصال این پایانه به خط2مترو است در دستور کار قرار دارد.
بهره‌برداری از فاز اول بدون اتصال به شبکه حمل‌ونقل عمومی مشکلی برای مردم ایجاد نمی‌کند؟
قطعاً به این موضوع توجه شده است و کارشناسان معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران بررسی‌ها و مطالعات را برای ایجاد دسترسی شهروندان به این پایانه و امکانات آن انجام داده و در حال جمع‌بندی هستند تا بهترین، امن‌ترین و سریع‌ترین ناوگان حمل‌ونقل عمومی را انتخاب کنند. استفاده از تاکسی و نیز امتداد خطوط بی‌آرتی فعال در این محور گزینه‌های مطرح‌شده برای ایجاد دسترسی شهروندان به این پایانه تا تکمیل شدن اتصال به خط 2مترو هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید