• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 19 بهمن 1400
کد مطلب : 153282
+
-

نکته بازی/ حداقل حسن کی‌روش

در مورد اینکه کارلوس کی‌روش چطور آدمی است و در مربیگری چه نمره‌ای می‌گیرد، قضاوت‌های ضدونقیض فراوانی وجود دارد؛ برخی او را اسطوره می‌کنند و عده‌ای دیگر هم بی‌واهمه دست به تحقیرش می‌زنند. طبیعتا در این مورد هم مثل سایر مسائل نگه داشتن حد وسط بهترین کار است. گذشته از اینها اما، کی‌روش حداقل یک حسن دارد؛ اینکه با توجه به شکافی که در فوتبال ایران به‌وجود آورد و اعمال و رفتارهایی که داشت، باعث شد هر کجا می‌رود مردم تعقیبش کنند و نتیجه کارش را ببینند. خداوکیلی چه‌کسی باور می‌کرد یک روز فینال جام ملت‌های آفریقا در ایران این همه بیننده داشته باشد و هزاران کامنت در موردش تولید شود؟ زمان حضور کی‌روش در کلمبیا هم اوضاع همینطور بود و خلاصه یک سرگرمی جدید برای‌مان درست شده!

کمک تیم ملی به علی جهان
بدون شک یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی ایران در 2 مسابقه آخر انتخابی جام‌جهانی، علیرضا جهانبخش بود. این پسر که بازوبند کاپیتانی تیم ملی را هم به‌دست بسته بود، مخصوصا برابر عراق نمایش غافلگیرکننده و بسیار سطح بالایی ارائه داد. او مقابل امارات هم تنها گل تیم ملی را ساخت. پیش از پیوستن جهانبخش به اردوی تیم ملی، سرمربی فاینورد گفته بود: «عملکرد جهانبخش نه مورد رضایت خود اوست و نه مورد رضایت من.» علی جهان با وجود شروع خوب در فاینورد، به‌تدریج افت کرد، حالا اما در نخستین بازی باشگاهی بعد از مسابقات ملی، علیرضا توانسته یکی از 4 گل تیمش را مقابل اسپارتا به ثمر برساند. امیدواریم این یک شروع دیگر برای جهانبخش باشد؛ ستاره‌ای که حسابی از بازی‌های ملی روحیه گرفته است.

در پرسپولیس کسی سرما نمی‌خورد
این بار نوبت علیرضا بیرانوند رسیده که با شکایتش به کمیته انضباطی، عامل بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس لقب بگیرد. این پنجره مدت‌ها از سوی خارجی‌ها بسته بود و موضوع به شکایت گابریل کالدرون از سرخپوشان مربوط می‌شد. آن پرونده با هزار مکافات رفع و رجوع شد تا اوساگونا پنجره را ببندد. طلب این بازیکن را هم دادند تا نوبت به شکایت پدیده مشهد برسد. برای رفع موانع یارگیری، مدیران پرسپولیس بعد از 2 سال با مشهدی‌ها بر سر رضایتنامه یحیی گل‌محمدی به توافق رسیدند، اما در شرایطی که همه فکر می‌کردند دیگر مانعی پیش رو نیست، حالا بیرانوند پنجره را بسته است. کلا در باشگاه پرسپولیس پنجره بسته است و فقط گاهی آن را باز می‌کنند تا هوا عوض شود. اشکالی ندارد؛ عوضش کسی در این هوای سرد سرما نمی‌خورد!



 

این خبر را به اشتراک بگذارید