• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 19 بهمن 1400
کد مطلب : 153259
+
-

زیر یک خم / سفر شخصی به آمریکا؟!

محسن محمود  صفری  | خبرنگار

دیدار دوستانه تیم‌های ملی کشتی آزاد ایران و آمریکا پس از کش‌و‌قوس‌‌های بسیار کنسل شد. آمریکایی‌ها به 6نفر از اعضای تیم ایران شامل 2کشتی‌گیر، یک مربی، سرپرست، داور و رئیس فدراسیون ویزا ندادند تا طبق اعلام قبلی فدراسیون کشتی با این مضمون که «اگر به یک نفر هم ویزا ندهند به آمریکا نخواهیم رفت» سفر به آمریکا لغو شود. اما شنیده می‌شود بعد از این اتفاقات یکی از نفراتی که نام او در لیست مسافران آمریکا بوده، شخصا راهی سفارت آمریکا در دوبی شده‌ تا ویزای خود را دریافت کند! احتمالا این اقدام برای سفر شخصی به آمریکاست. حالا باید منتظر ماند و دید سفارت آمریکا با توجه به اینکه فدراسیون کشتی رسما لغو دیدار دوستانه را اعلام کرده، باز هم به نفرات ویزا می‌دهد یا خیر.

ایران بر بام آسیا
شورای کشتی آسیا در صفحه اینستاگرام خود با انتشار عکسی به معرفی 10نفر برتر این قاره در کشتی آزاد پرداخت. در این لیست نام محمد نخودی، حسن یزدانی، کامران قاسم‌پور، مجتبی گلیج و امیرحسین زارع دیده می‌شود. این کشتی‌گیران نفراتی هستند که در مسابقات جهانی نروژ موفق شدند به مدال برسند و به نوعی بهترین عملکرد را بین رقبای آسیایی خود داشتند. یزدانی در جهانی نروژ در وزن 86کیلوگرم به مدال طلا رسید، نخودی در 79کیلوگرم نقره گرفت و زارع و قاسم‌پور هم در اوزان 125و 92کیلوگرم روی سکوی نخست قرار گرفتند. مسابقات قهرمانی آسیا اواخر فروردین‌ماه در کشور مغولستان برگزار خواهد شد.

نجات کشتی تهران
علیرضا دبیر، رئیس و حمید سوریان، نایب‌رئیس فدراسیون کشتی روز گذشته در جلسه‌ای با علی جوادی، مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان تهران خواستار حمایت اداره کل تهران از کشتی شدند. محور اصلی این نشست، ارتقا و رشد کیفی و کمی کشتی در استان تهران بود که در چند سال گذشته مغفول مانده است و مسئولان فدراسیون کشتی راهکارهای برون‌رفت از معضل افت کشتی تهران را به جوادی ارائه دادند. به‌نظر می‌رسد مسئولان فدراسیون از شرایط کشتی در تهران ناراضی هستند که خواستار کمک اداره کل شده‌اند. کشتی تهران طی سال‌های گذشته با ریاست عبدالله عزیزی از شرایط آرمانی خود خارج شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید