• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 19 بهمن 1400
کد مطلب : 153253
+
-

چهره‌ها/شروع خوب لئو مسی


لیونل مسی توانست دومین گلش را در لیگ فرانسه برای پاری‌سن‌ژرمن به ثمر برساند. او در بازی با لیل یک‌گل و یک‌پاس‌گل ثبت کرد و آمار تأثیرگذاری‌اش روی گل در عمر فوتبالی‌اش را به 1080گل رساند؛ 759‌گل و 321‌پاس گل. 268پاس‌گل با بارسلونا، 47‌پاس‌گل با آرژانتین و 6پاس گل با پاری‌سن‌ژرمن در کارنامه مسی به ثبت رسیده است. او با گل چیپی که به مدافع عنوان قهرمانی لیگ زد، موفق شد رکورد گلزنی در 18فصل پیاپی را ثبت کند. با یک‌گل و یک‌پاس گل، حالا مسی در 3‌دیداری که در سال۲۰۲۲ برای ‌پاری‌سن‌ژرمن به میدان رفته، روی 3‌گل پاریسی‌ها نقش مستقیم داشته است. او یک ضربه آزاد هم به تیر دروازه حریف زد که این هفتمین دیرک او در این فصل بود.

پیرمرد کم‌حاشیه

انگار بوفون قصد ندارد از فوتبال کنار برود، هیچ؛ حتی قصد ندارد از رکوردشکنی دست بردارد. با تساوی بدون گل پارما مقابل بنه‌ونتو در سری‌ب، جی‌جی بوفون به نخستین سنگربان تاریخ فوتبال بدل شد که به رکورد 500‌کلین‌شیت می‌رسد؛ ۹۵۱بازی، ۳۲۲‌کلین‌شیت با پیراهن یووه، ۹۲‌کلین‌شیت با پارما، ۷۷‌کلین‌شیت با تیم ملی ایتالیا و ۹‌کلین‌شیت با لباس پاری‌سن‌ژرمن. بوفون گفته که اگر ایتالیا در پلی‌آف اروپا موفق به صعود به جام جهانی قطر نشود، ممکن است او تا جام‌جهانی2026 هم به فوتبال ادامه دهد و در 48سالگی منتظر دعوت به تیم ملی شود. بوفون از مایکل جردن هم مثال آورده که این بسکتبال اسطوره‌ای توانسته تا 50سالگی در NBA بازی کند، پس او هم می‌تواند.

واکنش امباپه به شایعات

هفته گذشته نشریه بیلد مدعی شد امباپه با رئال‌مادرید به توافق نهایی رسیده و فصل آینده برای این تیم فوتبال بازی می‌کند. این رسانه مدعی شد در پیش بودن بازی رئال و پاریس در چارچوب لیگ قهرمانان باعث شده تا خبر به‌صورت رسمی اعلام نشود. حالا بعد از گذشتن چند روز امباپه به این خبر واکنش نشان داده و گفته است: «من هنوز تصمیمی نگرفته‌ام، بازی مقابل رئال مادرید خیلی چیزها را تغییر می‌دهد. حتی با وجود اینکه بازیکن آزاد محسوب می‌شوم، نمی‌توانم با حریف مذاکره کنم. روی کسب پیروزی تمرکز کرده‌ام و بعد از آن خواهیم دید چه اتفاقی رخ خواهد داد.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید