• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 19 بهمن 1400
کد مطلب : 153249
+
-

آیا بارسا پیشرفت کرده؟

تیم فعلی بارسلونا با بازیکنان کشف‌شده توسط کومان و خریدهای زیاد جدید  به هواداران امید بخشیده

آیا بارسا پیشرفت کرده؟

بارسا با ژاوی سرانجام توانست در یک بازی بیش از یک‌گل بزند؛ آن هم به تیمی مثل اتلتیکو مادرید. پیش از بازی سیمئونه به ژاوی طعنه زد و در پاسخ به اظهارات او که چند سال پیش گفته بود سبک سیمئونه به درد باشگاه‌های بزرگ نمی‌خورد، گفت: «حالا ژاوی با این بازیکنان فرصت دارد سبک خودش را نشان دهد.» سرمربی آرژانتینی اتلتیکو در پایان بازی هم گفت که بارسا از لحاظ تاکتیکی از اتلتی برتر نبوده است. بارسلونا وقتی در اوایل نیمه دوم گل چهارم را زد، طبیعتا به لاک دفاعی فرو رفت و با اخراج دنی آلوز لاک دفاعی سفت‌تر شد. هواداران در نوکمپ روز خوبی را سپری کردند، حتی اگر از عملکرد تیم در نیمه دوم نگران شده باشند. از دسامبر2012، اتلتیکو‌مادرید در یک بازی لیگ 4گل دریافت نکرده بود؛ پس بارسا کار بزرگی کرده و به جمع 4‌تیم بالای جدول رسیده و حالا وقت آن است رتبه سومی را نشانه بگیرند. بارسلونا به‌دلیل حذف از جام حذفی برای حضور در سوپرجام سال آینده باید به رتبه اول یا دوم جدول لیگ برسد.

  رونالد کومان در دوران پسامسی وادار به کشف استعدادهای جوان شد. ژاوی از این استعدادها بهره‌برد اما بازیکنان زیادی را خرید. حالا آمار نشان می‌دهد عملکرد ژاوی نسبت به مربی هلندی بهتر بوده است. کومان 15‌امتیاز از 30‌امتیاز ممکن یعنی 50درصد امتیازات را در لیگ به‌دست آورده بود و ژاوی 21امتیاز از 10بازی، یعنی 70درصد امتیازات ممکن.
  مقایسه عملکرد این دو مربی در همه رقابت‌ها به این نتیجه ختم می‌شود؛ کومان 38‌درصد برد و ژاوی 46‌درصد برد. ژاوی تنها 26‌درصد بازی‌ها را با شکست پشت سر گذاشته که 2‌باخت در وقت‌های اضافی بوده است. کومان در 38‌درصد بازی‌ها بازنده بود که به‌جز باخت مقابل رایووایکانو همه باخت‌ها قاطعانه و آشکار بودند. این نخستین برد تیم پس از مدتی طولانی در یک مسابقه بزرگ بود.
  بارسا با وجود 10‌مهاجم یا بازیکنان تهاجمی که در اختیار دارد، همه گل‌هایش در این بازی را مدیون 3‌مدافع و یک‌هافبک با خصوصیات تدافعی و بازی خشن بود؛ آلبا، گاوی، آراخو و دنی آلوز. وقتی گاوی در 5آگوست2003 به دنیا آمد، دنی آلوز 39‌بازی در لالیگا برای سه‌ویا انجام داده و یک گل هم زده بود. دنی آلوز با 38‌سال و 276‌روز و گاوی با 17‌سال و 185‌روز هر دو برای بارسا به اتلتی گل زدند.
  اتلتیکومادرید برای نخستین بار پس از حدود 10‌سال، با شکستی 4گله در لالیگا مواجه شد. آخرین باخت آنها هم در همین ورزشگاه و مقابل همین تیم در دسامبر2012 با نتیجه 4 بر یک بود.
  ممفیس دپای با ۸‌گل و ۲‌پاس گل، آلبا با یک‌گل و ۶‌پاس‌گل، فاتی با ۵‌گل و یک‌پاس‌گل، گاوی با ۲‌گل و ۳‌پاس گل و دنی آلوز با یک‌گل و 3پاس‌گل، بیشترین تأثیر مستقیم را روی گل‌های این فصل بارسا داشته‌اند. از این جمع، فاتی در بیشتر مسابقات به‌دلیل مصدومیت غایب بوده و آلوز هم از نیم‌فصل دوم به ترکیب اضافه شده.
  جوردی آلبا در دویست‌وهفتادوپنجمین بازی لالیگایی‌اش با پیراهن بارسلونا و بازی شماره409 خود در تمامی رقابت‌ها در ترکیب این تیم موفق به گلزنی شد. او هم‌اکنون دوازدهمین بازیکن باسابقه بارسا محسوب می‌شود و تنها یک‌مسابقه با رکورد آندونی زوبیزارتا (410) و 12بازی با گیلرمو آمور (421) فاصله دارد.
  سیمئونه مرتکب یک اشتباهی وحشتناک هم شد. او بازیکنی که مصدوم بود را وادار به ادامه بازی کرد و موجب تشدید مصدومیتش شد. دنیل واس دانمارکی به‌علت مصدومیت پیچ خوردگی زانوی پای راست به‌مدت 2 تا 3‌ماه از میادین دور خواهد بود. زمانی که پزشک واس در حال معاینه او بود، سیمئونه به سمت او دوید و از او درخواست کرد که بازی را ادامه دهد و بقیه مسابقه را لنگ لنگان ادامه داد.

طلسم نوکمپ همچنان ادامه دارد. اتلتیکو 16‌سال است که بارسا را در نوکمپ شکست نداده است. بارسلونا در 3‌بازی قبل موفق به گلزنی به اتلتیکو نشده بود و در 5بازی آخر این تیم را نبرده بود؛ 3‌باخت و 2‌مساوی.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید