• دو شنبه 24 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 5 ذی القعده 1445
  • 2024 May 13
دو شنبه 18 بهمن 1400
کد مطلب : 153150
+
-

نکته بازی/ لااقل اینطوری نباز برادر!

در یکی از مسابقات هفته هفدهم لیگ قطر، الغرافه با استراماچونی و تازه در حضور سعید عزت‌اللهی با نتیجه 5 بر یک برابر السد شکست خورد. این باخت عجیب در شرایطی رقم خورده که السد از حوالی دقیقه 10با اخراج اکرم عفیف 10نفره شده و 80دقیقه با یک بازیکن کمتر بازی کرده است. با این حال باز هم تیم استراماچونی حرفی برای گفتن نداشت. به‌طور کلی این هفتمین شکست الغرافه در 17بازی این فصل بود که از همه آنها هم بدتر به شمار می‌آمد. نتایج مربی ایتالیایی در لیگ قطر در شرایطی رقم می‌خورد که نام استراماچونی برای مدت‌ها یکی از جنجالی‌ترین کلیدواژه‌های فوتبال ایران بود. با این تفاسیر کاش او طوری نتیجه نگیرد که فکر کنیم همه آن دعواها بیخود و بی‌جهت بوده است!

نقل‌وانتقالات متفاوت سرخابی‌ها
در روزی که استقلالی‌ها برای پست دفاع راست تیم‌شان صالح حردانی را خریدند و او را به وریا غفوری و کوین یامگا افزودند، پرسپولیسی‌ها هم با محمود خوردبین به توافق رسیدند! محمودخان البته یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ پرسپولیس به شمار می‌آید که سال‌ها در همین تیم سرپرست بوده، اما عکس یادگاری او کنار درویش در روزهایی که استقلال حردانی را گرفته و با هافبک ازبکستانی به توافق رسیده، فضای جالبی به‌وجود آورده است. به هر حال مدیرعامل سرخ‌ها تحت فشار است و تحرکات باشگاه رقیب، فضا را علیه او تنگ‌تر هم می‌کند. درویش باید دستی بجنباند و خودی نشان بدهد. تا لحظه تنظیم این مطلب، پرسپولیس تنها احمد گوهری را به‌عنوان دروازه‌بان جذب کرده و حفره‌های این تیم در سمت راست یا خط حمله همچنان پابرجاست.

سایر تأکیدات گل‌محمدی
در آستانه بازی پرسپولیس و فولاد، یکی از روزنامه‌های ورزشی تیتر زده: «تأکید یحیی گل‌محمدی به بازیکنانش؛ سوپرجام یک بازی است با یک جام.» یک چیزی تو مایه‌های شعر معروف «شیره را خورد و گفت شیرین است!» خب برادر انتظار داشتی سوپرجام یک بازی باشد بدون جام؟ یا مثلا 20 بازی باشد با یک جام؟ احتمالا یحیی قصد داشته انگیزه بازیکنانش را بالا ببرد، اما جمله‌ای که از قول او تیتر شده خیلی باحال است. حتما گل‌محمدی در ادامه هم گفته: «بچه‌ها یادتان باشد فوتبال 90 دقیقه است و با 11 بازیکن بازی می‌شود. داوران بعد از 45دقیقه اول سوت می‌زنند و 15دقیقه استراحت خواهیم کرد. همچنین نیمه دوم هم با 11نفر برگزار می‌شود و تیمی پیروز خواهد شد که بیشتر از حریف گل بزند. خیلی مراقب باشید!»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید