• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
شنبه 16 بهمن 1400
کد مطلب : 152912
+
-

جهان/بنگاه خیریه آرسنال

اوبامیانگ به‌عنوان بازیکن آزاد رسما با بارسلونا قرارداد بست تا 3‌سال‌ونیم در خدمت این تیم باشد. بارسا رقم 85میلیون یورو برای فسخ قرارداد این مهاجم گابنی تعیین کرده و این در حالی است که آرسنال او را هم مثل خیلی بازیکنان دیگر راحت از دست داد و هیچ درآمدی از کنار آن به‌دست نیاورد. باشگاه آرسنال در سال‌های اخیر، برای جذب چیمبرز، ویلیان، داوید لوییز، پاپاستادوپولوس، موستافی، کولاسیناچ، اوزیل، مخیتاریان و اوبامیانگ 199.8میلیون پوند هزینه کرده‌ اما آنها را بدون دریافت حتی یک‌پوند، از دست داده‌ است. برخی از این بازیکنان به‌عنوان بازیکن آزاد به این تیم آمدند اما پاداشی جداگانه دریافت کردند و جذب آنها رایگان نبود. در پایان همین فصل هم قرارداد بازیکنانی مثل لاکازت، انکتیا، الننی و پپه به پایان می‌رسد و آنها هم به فهرست بازیکنان مفت از دست داده شده اضافه خواهند شد.

جنون ادواری بارسا

بارسایی پس از آنکه پاری‌سن‌ژرمن رقم فسخ 222میلیون یورویی قرارداد نیمار را پرداخت و او را جذب کرد، دیوانه شدند و در بازار نقل‌وانتقالات همه آن پول را به‌علاوه چند برابر دیگر به پای بازیکنانی مثل دمبله و کوتینیو و گریزمان و... ریختند که هیچ‌کدام خرید موفقی از آب درنیامدند. حالا بارسا با رفتن مسی دوباره دچار این جنون شده و همچنان مهاجم می‌خرد. با اضافه شدن اوبامیانگ، تعداد مهاجمان این تیم به عدد10 رسید که تقریبا به‌اندازه یک تیم کامل فوتبال است؛ عبدالصمد ازلزولی و فران جوتگلا، اوبامیانگ، فران تورس، آنسو فاتی، ممفیس دیپای، آداما ترائوره، عثمان دمبله، لوک دی‌یونگ و بریتویت. جالب اینکه تنها دمبله بین این جمع چپ‌پاست و بقیه همه راست‌پا هستند.

قربانی جدید قلبی در فوتبال
تعداد بازیکنان و تماشاگرانی که در دوره کرونا در ورزشگاه‌ها دچار حمله قلبی می‌شوند رو به افزایش است. البته همه مثل اریکسن خوش‌شانس نیستند که در همان زمین مسابقه عملیات احیای آنها جواب بدهد و زنده بمانند. در جدیدترین مورد بازیکنی 21ساله به نام الکساندروس لامپیس، وینگر تیم ایلیوپولی در سطح سوم فوتبال یونان تنها 5‌دقیقه پس از آغاز بازی تیمش مقابل ارمونیادا دچار حمله قلبی شد و درگذشت. مرگ او در حالی رقم خورد که نه دستگاه تنظیم‌کننده ضربان (دفیبریلاتور) در ورزشگاه بود و نه حتی آمبولانسی در کنار زمین حضور داشت. آمبولانس 20‌دقیقه بعد از این اتفاق به ورزشگاه رسید!
 
لباس گرینوود قابل‌معاوضه است

میسن گرینوود که یکشنبه هفته پیش به اتهام تجاوز و خشونت خانگی و تهدید به قتل توسط پلیس منچستر بازداشت شده بود، به قید وثیقه آزاد شد اما تبعات کاری که کرده یا به آن متهم است، هنوز از میان نرفته است. باشگاه منچستریونایتد که او را تا اطلاع ثانوی از تمرینات منع و پیراهنش را از فروشگاه‌های باشگاه حذف کرده، به هواداران اطلاع داده که اگر کسی پیراهن او را خریداری کرده است، می‌تواند به فروشگاه‌ها مراجعه و آنها را با لباس بازیکنی دیگر معاوضه کند. کریستیانو رونالدو چندی پیش گله کرده بود که بازیکنان جوان این تیم دوست ندارند به نصیحت‌های او گوش کنند و گرینوود یکی از همان بازیکنان جوان بود. او یک‌شبه به یک‌مجرم سابقه‌دار تبدیل شد و حتی نام و پروفایلش از بازی فوتبال فیفا2022 هم حذف شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید